Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Figeac

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Figeac


  • #2
    Re: Figeac

    Ik vind de Tilt functie nog wat wennen. Maar ik kan ze wel smaken in sommige gevallen hoewel ik het niet altijd een meerwaarde vind. Hier vind ik het wel een leuk effect zijn. Niet echt storend en misschien wel een meerwaarde aan de foto met niet echt een "onderwerp" dat centraal staat. Is de tilt functie een nabewerking in Aperture of de functie in je toestel?
    www.debackermichel.be

    Comment


    • #3
      Re: Figeac

      Ik vind het ook wel wennen. Het komt zo maquette-achtig over hé.

      Comment


      • #4
        Re: Figeac

        't komt me iets te effect achtig over, bij tiltshift ligt de scherpte nog altijd in één lijn, en hier is er gewoon teveel en willekeurig onscherp gemaakt met veel de snelle overgangen van in naar out of focus..
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

        Comment


        • #5
          Re: Figeac

          Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
          Ik vind het ook wel wennen. Het komt zo maquette-achtig over hé.
          En dat vind ik nu juist zo mooi aan de foto.

          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Figeac

            Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
            't komt me iets te effect achtig over, bij tiltshift ligt de scherpte nog altijd in één lijn, en hier is er gewoon teveel en willekeurig onscherp gemaakt met veel de snelle overgangen van in naar out of focus..
            Ik volg. Juist daarom ook wel nieuwsgierig of dit effect zo is toegapst in de camera of in de nabewerking.
            Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
            vroeger op dit forum bekend als wAckO

            Comment


            • #7
              Re: Figeac

              Oorspronkelijk geplaatst door wAckO Bekijk bericht
              Ik volg. Juist daarom ook wel nieuwsgierig of dit effect zo is toegapst in de camera of in de nabewerking.
              Nabewerking
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

              Comment


              • #8
                Re: Figeac

                Ik vind dat Madurodam effect juist zo schoon
                "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                Comment


                • #9
                  Re: Figeac

                  Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
                  Ik vind dat Madurodam effect juist zo schoon
                  vind ik ook, doet me weer aan mijn kinderjaren denken.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Figeac

                    Komt over als een maquette en dat vind ik nu juist zo intrigerend.
                    grt.hogteneer
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Figeac

                      Heel mooi gedaan. Heb hem eens omgezet naar ZW en het contrast wat opgetrokken, omdat ik vind dat die foto's met de lensbaby of shift en tilt zo veel mooier overkomen in ZW. Persoonlijk vind ik het een heel stuk beter
                      Groetjes Hilde
                      http://hildeg.smugmug.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Figeac

                        Zo ziet het een beetje postkaartachtig uit. Valt mij wel mee.
                        mvg Danny

                        Comment


                        • #13
                          Re: Figeac

                          Het Tiltshift-effect is een nabewerking, het scherpteveld zit wel degelijk op 1 lijn.
                          Ik vind het wel eens mooi als effect, vooral in dit soort foto's.

                          Maar ik merk wel dat het nogal uiteenlopende reacties teweeg brengt. Toch bedankt voor de commentaren.

                          Mvg,
                          Wim

                          Comment


                          • #14
                            Re: Figeac

                            ik vind het wel mooi hoor! krijg er een soort van playmobile/gevoel bij..

                            Comment


                            • #15
                              Re: Figeac

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wimlett Bekijk bericht
                              Het Tiltshift-effect is een nabewerking, het scherpteveld zit wel degelijk op 1 lijn.
                              één lijn als een meetlat die je over de foto legt, maar niet in diepte van het beeld. die nog altijd meespeelt. als je de diepte (3D) meetelt gaat je scherpteveld in bochten en hoeken langs de gebouwen door, wat niet kan (tenzij je een tilt-breakdance-and-shift-lens hebt gekocht)

                              zelfs met tilt-shift ben je voor je scherpte gebonden aan één lijn door de 3 dimensies van je foto, en niet één lijn over de foto heen. 't verschil is voor mij dat er in tilt-shift nog iets klopt, en hier niets meer.
                              Mijn foto's
                              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                              Comment

                              Working...
                              X