Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

forum over web en ander grafisch design

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • forum over web en ander grafisch design

    Iemand zin om hieraan mee te helpen ?

    www.webcreatures.be

    Ik ben altijd (en nog) een fotografieliefhebber geweest. Daarna kwam m'n passie voor photoshop, en daaruit is m'n interesse voor webdesign gegroeid.
    Door omstandigheden kan ik voorlopig m'n favoriete hobby, fotografie dus, niet of nauwelijks meer uitvoeren (ik hoop wel dat dit in de toekomst terug verandert).
    Daarom heb ik onlangs dit forum opgezet om me toch met mijn interesses bezig te kunnen houden.

    Een forum van 0 opstarten vraagt veel energie. Daarom wil ik langs deze weg vragen of er mensen zijn die mee willen helpen aan dit forum.

    Ik durf deze oproep hier doen omdat www.webcreatures.be in geen geval concurrentie is voor BD.

    Indien interesse, geef gerust een seintje via PB.

    By the way : een link naar belgiumdigital zal ik zeker plaatsen

  • #2
    Re: forum over web en ander grafisch design

    Ziet er mooi uit

    Comment


    • #3
      Re: forum over web en ander grafisch design

      En waarom denk je een meerwaarde te zijn bovenop de vele site's die er al bestaan ivm je onderwerp?
      Never resist temptation or it could go away...
      Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

      Comment


      • #4
        Re: forum over web en ander grafisch design

        Ik hoop met dit forum mensen samen te brengen, in een vriendschappelijke sfeer, met dezelfde interesses. De leden kunnen bij elkaar terecht met problemen ivm dit onderwerp en kunnen elkaar inspiratie geven door bv. het posten van eigen creaties.

        Er bestaan inderdaad talrijke sites over dit onderwerp. Maar vaak kom je terecht bij tutorials. Ik heb nog maar zelden meegemaakt, dat wanneer ik "vast" zit met een ontwerp, dat ik bij het bezoeken van een dergelijk forum ergens inspiratie kan opdoen. Bij webcreatures.be kan men z'n voorlopig of definitief ontwerp tonen, en de mening van anderen vragen.

        Verder zie ik wel hoe het forum uitgroeit en welke interesses er blijken te zijn.

        Ik wil zeker niet zeggen dat webcreatures.be een beter forum is dan andere fora.
        Zoals ik in m'n eerste post al zei, dit ligt in het verlengde van m'n interesses en hobby.

        Comment


        • #5
          Re: forum over web en ander grafisch design

          Er bestaan inderdaad al meerdere forums en maar goed ook, toch zal de ene van de andere wel verschil maken en dat is dan juist een reden waarom er leden op die bewuste forum actief willen zijn.

          Ik deel de interesses die in het forum aan bod komen
          Dus waarom niet!

          Ik ben alvast lid
          Groetjes, Beauke
          Mijn foto's

          Comment


          • #6
            Re: forum over web en ander grafisch design

            Mooi initiatief . Ben ook lid.
            EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

            Comment


            • #7
              Re: forum over web en ander grafisch design

              Thx

              Comment


              • #8
                Re: forum over web en ander grafisch design

                Ik ken geen html, noch php, java en ga zo maar door.
                Ik kan wel wat tekenen met CorelDraw en mijn site(tje) is gemaakt in DW, grafisch ontwerp.
                Ik heb onlangs mijn site getest op linkfouten, de foute links staan in een log maar ik weet niet eens hoe dat te herstellen.
                Om je maar duidelijk te maken hoe weinig ik er eigenlijk van snap.
                Zou het kunnen dat ik iets zou bij leren via het forum?

                Grtz, RF
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: forum over web en ander grafisch design

                  @ Red Falcon : de bedoeling is inderdaad ook dat we ons richten naar beginnelingen (zodat op de portaalpagina staat). Er staat ook op dat het een gloednieuw forum is, en we beginnen dus van 0.
                  Qua "archief" is er voorlopig dus nog weinig te vinden. Maar dat wil niet zeggen dat je je vragen niet kan stellen. Enkel op die manier kunnen we uitgroeien tot een forum waar zowel beginnelingen hun antwoorden vinden, als waar meer ervaren mensen ook hun ding kwijt kunnen.
                  Ik zou zeggen : ga je gang, en post je vragen

                  en ... je kan ook nog blijven hangen in het "praatcafé"

                  Comment


                  • #10
                    Re: forum over web en ander grafisch design

                    mmm ... interessant. Ik ben op zich ook wel een totale n00b wat dat betreft. Dat brengt dus de nodige twijfel met zich mee, ook al omdat ik niet direct weet waar ik de tijd ga vinden om mij ermee bezig te houden eigenlijk.

                    Vanaf 0 beginnen heeft wel het voordeel dat je bij kan blijven ipv te moeten gaan zoeken in een hoop onoverzichtelijke informatie. Anderzijds, is er wel 0 content, wat het ook niet echt aanlokkelijk maakt voor om eraan te beginnen. Misschien een topicje beginnen over je werkwijze, je materiaal, je opleiding, ... ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: forum over web en ander grafisch design

                      Bij deze heb ik dit topic gebook'ed.

                      Kom zeker nog eens terug kijken naar je site.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #12
                        Re: forum over web en ander grafisch design

                        Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                        @ Red Falcon : de bedoeling is inderdaad ook dat we ons richten naar beginnelingen (zodat op de portaalpagina staat). Er staat ook op dat het een gloednieuw forum is, en we beginnen dus van 0.
                        Qua "archief" is er voorlopig dus nog weinig te vinden. Maar dat wil niet zeggen dat je je vragen niet kan stellen. Enkel op die manier kunnen we uitgroeien tot een forum waar zowel beginnelingen hun antwoorden vinden, als waar meer ervaren mensen ook hun ding kwijt kunnen.
                        Ik zou zeggen : ga je gang, en post je vragen

                        en ... je kan ook nog blijven hangen in het "praatcafé"
                        Bedankt voor het antwoorden, ik ga zeker wat tijd vrijmaken tussen het modereren van deze site, zonder deze te verwaarlozen uiteraard, want ik wil wel bijleren.

                        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                        mmm ... interessant. Ik ben op zich ook wel een totale n00b wat dat betreft. Dat brengt dus de nodige twijfel met zich mee, ook al omdat ik niet direct weet waar ik de tijd ga vinden om mij ermee bezig te houden eigenlijk.

                        Vanaf 0 beginnen heeft wel het voordeel dat je bij kan blijven ipv te moeten gaan zoeken in een hoop onoverzichtelijke informatie. Anderzijds, is er wel 0 content, wat het ook niet echt aanlokkelijk maakt voor om eraan te beginnen. Misschien een topicje beginnen over je werkwijze, je materiaal, je opleiding, ... ?
                        Dit maakt het nu juist zo interessant, vanaf het begin erbij zijn. We zien wel wat het wordt.

                        Grtz, RF
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: forum over web en ander grafisch design

                          Nog mensen die geïnteresseerd zijn om dit forum, www.webcreatures.be, mee te helpen opstarten ?
                          Ben je een site aan het maken en wil je de mening van anderen vragen hierover, of zit je een beetje vast ? Post gerust je vraag.
                          Ook voor advies en feed back voor je grafische ontwerpen kan je op het forum terecht (communiekaartjes, logo's, technische vragen, ...)
                          Heb je een ontwerp gemaakt waarvan je zegt : daar ben ik nu echt content van, dit wil ik wel eens laten zien. Ga gerust je gang.
                          Iedereen is welkom

                          Comment

                          Working...
                          X