Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan ik 3D films kijken met een (zeer) lui oog?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kan ik 3D films kijken met een (zeer) lui oog?

    Ik vroeg me eigenlijk af of er iemand is die weet of je met een lui oog 3D films kan bekijken.
    Mijn ene oog (gelukkig mijn niet-fotografie oog) kan nooit iets scherp zien (met of zonder bril, haalt niets uit) met als resultaat dat ik als ik door een verrekijker kijk, 2 verschillende beelden zie die niet overlappen. Mijn deel van mijn gezichtsveld waar beide ogen elkaar overlappen wordt dus enkel gevormd door mijn goede oog, en het slechte oog speelt niet mee in die beeldvorming.
    Bij het bekijken van 3D foto's zo met Rood/Blauw zie ik ook geen 3D maar overheerst de kleur aan mijn goede oog voor 90%

    iemand met gelijkaardige problemen die Avatar 3D ofzo is gaan bekijken met goede/slechte ervaringen?

    Ik ben zelf nog nooit naar een 3D film gaan kijken, maar ik heb geen zin om 10 euro uit te geven voor 2 uur hoofdpijn en onbekijkbaar beeld
    Last edited by Matthias; 19 maart 2010, 10:21.
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: Kan ik 3D films kijken met een (zeer) lui oog?

    Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
    Ik vroeg me eigenlijk af of er iemand is die weet of je met een lui oog 3D films kan bekijken.
    Mijn ene oog (gelukkig mijn niet-fotografie oog) kan nooit iets scherp zien (met of zonder bril, haalt niets uit) met als resultaat dat ik als ik door een verrekijker kijk, 2 verschillende beelden zie die niet overlappen.
    Bij het bekijken van 3D foto's zo met Rood/Blauw zie ik ook geen 3D maar overheerst de kleur aan mijn goede oog voor 90%

    iemand met gelijkaardige problemen die Avatar 3D ofzo is gaan bekijken met goede/slechte ervaringen?
    Overlaatst ergens gelezen (in "De Standaard" ) dat dit niet zou gaan - je moet een perfect zicht hebben op beide ogen - al dan niet met correctie. Ik zelf heb geen dieptezicht maar kan me perfekt redden in een 3D wereld - 3D films daarentegen zijn ook niet aan mij besteed.
    Last edited by wernwatt; 19 maart 2010, 10:28.
    flickr.com/wernerwattenbergh
    flickr.com/vdpsportfotograaf
    http://voetbalfotografie.wordpress.com

    Comment


    • #3
      Re: Kan ik 3D films kijken met een (zeer) lui oog?

      Voor dieptezicht heb je inderdaad je twee ogen nodig.

      Ik heb iets gelijkaardig maar gelukkig meer in mijn voordeel: ik kan kiezen door welk oog ik kijk (of beide), wat soms weer handig is als je foto's neemt of door een tele/microscoop kijkt.
      pixelpusher

      Comment


      • #4
        Re: Kan ik 3D films kijken met een (zeer) lui oog?

        Je ogen hoeven niet allebei perfect te zijn. Dat is bij mij ook niet het geval, en ik kan toch 3D films kijken. In jou geval lijkt dat ene oog wel heel erg slecht. Ik heb inderdaad ook in de krant gelezen dat je in zo'n geval 'zeeziek' wordt van die films.

        Comment


        • #5
          Re: Kan ik 3D films kijken met een (zeer) lui oog?

          Tot nog toe heb je heel weinig gemist. Je kan zelfs je zeer luie oog dankbaar zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Kan ik 3D films kijken met een (zeer) lui oog?

            Je ogen moeten inderdaad niet perfect zicht hebben. Maar dit moet dan wel met een bril of lenzen opgelost zijn voor je een 3D film kunt kijken met zo'n brilletje... Als je een gecorrigeerd zicht hebt en je kijkt dan een 3D-film met een rood-blauw of rood-groen brilletjes dan zou dat moeten lukken.

            Die Avatar, wordt die gespeeld met 3D of met stereo? Want dat is nog eens een behoorlijk groot verschil....

            Comment


            • #7
              Re: Kan ik 3D films kijken met een (zeer) lui oog?

              desnoods als je de film wil zien en het risico van de 3d niet wil nemen. ze spelen deze ook in 2d.
              450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

              Comment


              • #8
                Re: Kan ik 3D films kijken met een (zeer) lui oog?

                Gisteren Avatar gaan bekijken in 3D.
                Film : aanrader als je wat van avontuur en actie houdt.
                3D ervaring : werkt effectief. Geen probleem met misselijkheid etc.
                Wat dit laatste betreft heb ik wel gemerkt dat het lezen van de ondertiteling extra vermoeiend werkt : de ondertitels 'zweven' ergens op het voorplan; als je dan de film verder wil volgen, moeten je ogen terug focussen op de rest. Na verloop van tijd dus niet meer gelezen en alleen maar genoten !
                Het brilletje neemt verder ook wat van contrast weg en levert niet echt sprankelende kleuren op. Maar ook dat went na een tijdje.
                Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                And why do we fall, Bruce?

                Comment


                • #9
                  Re: Kan ik 3D films kijken met een (zeer) lui oog?

                  Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                  3D ervaring : werkt effectief. Geen probleem met misselijkheid etc.
                  heb je dit toevallig ook eens geprobeerd met 1 oog toe, want dat is het probleem dat mathias heeft : lui oog = bijna blind op dat ene oog
                  450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kan ik 3D films kijken met een (zeer) lui oog?

                    vorige week nog gelezen dat Jhonny depp zijn eigen film niet kan zien in 3D (Alice in wonderland) omdat hij een lui oog heeft
                    hij word er ziek van
                    jammer maar ik denk niet dat 3Diets voor jou is
                    dan raad ik je aan om de gewone versie te bekijken alleen de film al vind ik super
                    zelf heb ik geen probleem met 3D
                    soms zie ik het zelfs als ik naar de teletekst kijk wat ik dan heel vervelend vind vooral met de blauwe kleur heb ik het het ergste
                    of een felle advertentie hier ergens op internet dan liggen de leters er boven op
                    niet altijd even aangenaam om te lezen hoor
                    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kan ik 3D films kijken met een (zeer) lui oog?

                      Ik heb zelf een beetje een lui oog (maar als ik jouw beschrijving lees niet zo erg als jij) en bij mij hangt het blijkbaar van de film af, of heeft het iets met oefening te maken? Of graad van vermoeidheid misschien?

                      Bij Beowulf kreeg ik vreselijke hoofdpijn en heb ik de helft van de film zonder brilletje gezien (en dan ziet het er niet zo goed uit .)
                      Toch nog een keertje geprobeerd bij Avatar (onder druk van de vrienden die echt wel de 3D wilden gaan zien...) en daar had ik enkel in het begin van de film een beetje last, maar na een kwartiertje ofzo geen problemen meer.

                      Ik heb wel opgemerkt dat ik, doordat je de illusie van 3D hebt, wilde focussen op stukken van het beeld die niet scherp kunnen gezien worden omdat ze gewoon niet binnen het focusveld van de camera lagen. Daar heb ik dus een beetje bewust mee moeten stoppen. Eenmaal ik mee was met het verhaal en dus minder 'gewoon wilde rondkijken' had ik daar geen probleem meer mee.
                      Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
                      vroeger op dit forum bekend als wAckO

                      Comment

                      Working...
                      X