Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto en folie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Auto en folie

    Kent iemand dit systeem.

    Het materiaal is Belgisch dus een zeer dunne folie en die aangebracht wordt over de
    hele auto. Behalve de ramen natuurlijk, de lichten enz.
    Drie mensen werken een ganse dag aan een auto en de kosten zijn iets van een
    1400 euro.

    De folie beschermt de lak en is bestand tegen steenslag.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Auto en folie

    Ik ken dat enkel van over gelezen te hebben.
    Het is een gangbare techniek voor publiciteitswagens en om wagens in één,twee drie van look te laten veranderen.

    Comment


    • #3
      Re: Auto en folie

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Kent iemand dit systeem.

      Het materiaal is Belgisch dus een zeer dunne folie en die aangebracht wordt over de
      hele auto. Behalve de ramen natuurlijk, de lichten enz.
      Drie mensen werken een ganse dag aan een auto en de kosten zijn iets van een
      1400 euro.

      De folie beschermt de lak en is bestand tegen steenslag.
      Protech ??
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Auto en folie

        Als fervente detailler van mijn wagen kan ik moeilijk geloven dat dit mogelijk is.
        Is een symptoom dat onvermijdelijk is. Eens een opknapbeurt in carrossertie zal misschien nog goedkoper zijn.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Auto en folie

          Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
          Als fervente detailler van mijn wagen kan ik moeilijk geloven dat dit mogelijk is.
          Is een symptoom dat onvermijdelijk is. Eens een opknapbeurt in carrossertie zal misschien nog goedkoper zijn.
          Net gezien op WDR (Duitse tv) Pol.
          Die doen zo 4000 wagens per jaar en ze krijgen niet gedaan van het werk.

          De folie wordt aangebracht met een soort haardroger.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Auto en folie

            in de 4x4 club hadden we groene folie die we voor een rit op een nieuwe wagen kleefden, je kon de takken tegen je wagen horen krassen dat je oren er pijn van deden, maar geen kras in de wagen. Als je op vakantie vertrekt met een nieuwe wagen kan je dat ook op de front kleven om steenslag te voorkomen, lak 100% beschermd (maar niet tegen deuken)

            ik heb hier nog 2 zo'n rollen liggen, van in den tijd dat ik nog met 4 wielen ging spelen

            Comment


            • #7
              Re: Auto en folie

              Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Als fervente detailler van mijn wagen kan ik moeilijk geloven dat dit mogelijk is.
              Is een symptoom dat onvermijdelijk is. Eens een opknapbeurt in carrossertie zal misschien nog goedkoper zijn.
              Hier te zien hoe dit gedaan wordt. Heb iets dergelijks ook al gezien op Discovery channel in één of ander auto programma.

              Mvg.
              Robert
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #8
                Re: Auto en folie

                wij gebruiken dat voor te gaan off roaden
                misschien eens wat rondkijken in dat milieu
                4 x4 of off road toebehoren
                een aanrader
                Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

                Comment


                • #9
                  Re: Auto en folie

                  Ik heb dit al verschillende keren gezien op Lambo's, waarom weet ik niet, maar dan kost het wel ineens 5000 Euro

                  Maar eerlijk gezegd vind ik het schitterend Heb zo een mat zwarte Murcielago Roadster en op een mat zwarte Gallardo LP560-4 gezien, hier en daar als je echt goed kijkt kan je zien dat het een folie is, maar dan moet je al op minder dan 10cm van de wagen komen, verder is het echt wel mooi.

                  Ik zou het eerlijk gezegd nog overwegen om mijn auto zo te laten doen, eerst en vooral om de lak te beschermen, en voor pakweg 500 Euro per jaar kan je om de drie jaar in een totaal andere auto rondrijden (laten we stellen 1500 Euro om te plaatsen, verspreid over drie jaar) ... als je de wagen wil laten herspuiten kost het een stuk meer hoor, toch als je het correct wil laten doen.

                  Wat me wel opviel in het filmpje van die Porsche : aan de binnenkant van de deur zat er folie, maar als je aan het scharnier van de deur kijkt daar was hij nog altijd zilver , die Lambo's waren echt helemaal gedaan, je mocht deuren, kofferdeksel en motorkap opendoen, overal waar lak zit zat er mat zwarte folie

                  Trouwens ideaal voor steenslag, hou er wel rekening mee dat het uiteindelijk wel 'door' de folie kan geraken, maar dan moet je alleen de bumper opnieuw laten doen hé (als het niet te veel onder invloed van de zon 'afgebleekt' is natuurlijk, maar dat is met lak ook)

                  Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Auto en folie

                    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                    Ik heb dit al verschillende keren gezien op Lambo's, waarom weet ik niet, maar dan kost het wel ineens 5000 Euro

                    Maar eerlijk gezegd vind ik het schitterend Heb zo een mat zwarte Murcielago Roadster en op een mat zwarte Gallardo LP560-4 gezien, hier en daar als je echt goed kijkt kan je zien dat het een folie is, maar dan moet je al op minder dan 10cm van de wagen komen, verder is het echt wel mooi.

                    Ik zou het eerlijk gezegd nog overwegen om mijn auto zo te laten doen, eerst en vooral om de lak te beschermen, en voor pakweg 500 Euro per jaar kan je om de drie jaar in een totaal andere auto rondrijden (laten we stellen 1500 Euro om te plaatsen, verspreid over drie jaar) ... als je de wagen wil laten herspuiten kost het een stuk meer hoor, toch als je het correct wil laten doen.

                    Wat me wel opviel in het filmpje van die Porsche : aan de binnenkant van de deur zat er folie, maar als je aan het scharnier van de deur kijkt daar was hij nog altijd zilver , die Lambo's waren echt helemaal gedaan, je mocht deuren, kofferdeksel en motorkap opendoen, overal waar lak zit zat er mat zwarte folie

                    Trouwens ideaal voor steenslag, hou er wel rekening mee dat het uiteindelijk wel 'door' de folie kan geraken, maar dan moet je alleen de bumper opnieuw laten doen hé (als het niet te veel onder invloed van de zon 'afgebleekt' is natuurlijk, maar dat is met lak ook)

                    Mark
                    Ik zag zo straks op die Duitse tv een BMW in "carbon" uitvoering: schitterend.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Auto en folie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                      Als fervente detailler van mijn wagen kan ik moeilijk geloven dat dit mogelijk is.
                      Is een symptoom dat onvermijdelijk is. Eens een opknapbeurt in carrossertie zal misschien nog goedkoper zijn.
                      Dan zijt ge toch niet zo fervent, aangezien het in de detaillingwereld ERG vaak gebruikt wordt. Eerst geven ze de auto een volledige detail, en dan leggen ze er een (vaak) transparante folie over. Kan ook in kleuren, zelfs in carbon. Zal eens enkele foto's zoeken. Maar gij zijt misschien een turtlewax man?

                      bijvoorbeeld carbon:




                      Transparant:





                      Last edited by Sand0r; 18 maart 2010, 20:00.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Auto en folie

                        Op bepaalde sportwagens en luxewagens wordt zoiets zelfs al standaard voorzien ... nooit volledig.
                        Normaal wordt niet de volledige wagen gedaan maar vooral plaatsen die steenslag- en krasgevoelig zijn.
                        Ook op motorfietsen wordt dit veel gebruikt om (vooral) de tank te beschermen.
                        Je moet zien dat je zoiets neemt van een goed merk.
                        Belangrijk is dat het UV door laat indien niet de volledige wagen gedaan wordt want anders heb je nadien kleurverschillen.
                        Het beschermt wel effectief goed maar het is duur.
                        Pech als uw steentje wat groter is, dan heb je geen lakschade maar toch nog wel een deukje.

                        Voor de moto kan je hier info vinden (princiepe is hetzelfde voor de auto) : http://www.protectfilm.be

                        Voor de auto kan je hier info vinden : http://www.clearmask.com/
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Auto en folie

                          Beste vriend, nogmaals, een echte detailler doet hier niet aan mee. En ik ben ook geen turtlewax-man. Ik nodig je eens uit om mijn wagen te komen bekijken. Ik gebruik alleen de beste producten. Mijn wagen wordt wekelijks zowel van binnen als buiten grondig gereinigd volgens de regels van de kunst. Hiervoor kan je misschien eens googlen om te weten te komen hoe dat moet. Een turtlewaxer zal de moed niet opbrengen omhieraan te beginnen : van reinigen en voorbereiden-clayen, polishen, glazen, waxen, beschermen enz. Je mag ook eens op de les komen want je kan nog iets bijleren... En vooral, je moet van je wagen houden. Zoiets als een fotograaf van zijn camera...
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Auto en folie

                            Is in Belgie zo niets te verkrijgen wat gemaakt is uit stof dat je gewoon op de motorkap en bumper kan vastmaken voor de tijd dat je het nodig hebt?

                            Hier (Noord Amerika) hebben ze iets wat een "car bra" noemt, dus een BH voor auto's...hihihi. Het is een stuk zacht stof/leder wat je over de bumper en/of motorkap kan plaatsen en dat beschermt tegen insecten en steentjes (ook kleinere deukjes) tijdens het rijden. Mijn man heeft er zo twee voor zijn wagen, eentje voor de voorste bumper en eentje voor de hele motorkap wat hij er in de zomer altijd op plaatst als we langere ritten maken of op vakantie gaan. Je kan deze kopen voor elk merk en model.

                            Hier kan je zoiets zien: http://www.cartuningcentral.com/wp-c...07/car-bra.jpg

                            Comment


                            • #15
                              Re: Auto en folie

                              Jezus zég ! Een auto is toch een gebruiksvoorwerp. Kan het mij schelen dat er na verloop van jaren links of rechts een krasje is Als de auto zijn diensten heeft bewezen wordt hij vervangen door een nieuwe. Zo simpel is dat. Heel dat gedoe met folies en allerhande dure kuismiddeltjes. Ik was mijn auto met de hand en doe enkele druppels dreft in het water. En die car blinkt als een spiegel.
                              Homo Sapiens Pentaxiensis

                              Comment

                              Working...
                              X