Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie gebruikt Windows Mediacenter in combinatie met een Telenet digibox ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie gebruikt Windows Mediacenter in combinatie met een Telenet digibox ?

    Hallo,

    Ik heb een gewone Telenet digibox, HD grafische kaart Hauppage PVR 150 en Windows Mediacenter in Windows 7.
    Wie gebruikt ook mediacenter + digibox om meteen TV-programma's in Windows op te nemen? Wat is het verschil tss analoog mapped (108 kanalen), analoog unmapped en digital unmapped cable?

    Is deze "digital unmapped" de digitale kanalen die hij kan vinden (die normaal gecodeerd zijn) ? Dacht dat de kwaliteit vroeger iets beter was als ik daar opnam, nu precies minder.
    Ook werd vroeger VTM automatisch geupscaled zodat het fullscreen was op mijn lcd, nu precies niet meer, sommige andere kanalen dan weer wel..

    Vrij technische vraagjes voor de kenners die geen digicorder hebben
    Bedankt,
    2010

  • #2
    Re: Wie gebruikt Windows Mediacenter in combinatie met een Telenet digibox ?

    Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik heb een gewone Telenet digibox, HD grafische kaart Hauppage PVR 150 en Windows Mediacenter in Windows 7.
    Wie gebruikt ook mediacenter + digibox om meteen TV-programma's in Windows op te nemen? Wat is het verschil tss analoog mapped (108 kanalen), analoog unmapped en digital unmapped cable?

    Is deze "digital unmapped" de digitale kanalen die hij kan vinden (die normaal gecodeerd zijn) ? Dacht dat de kwaliteit vroeger iets beter was als ik daar opnam, nu precies minder.
    Ook werd vroeger VTM automatisch geupscaled zodat het fullscreen was op mijn lcd, nu precies niet meer, sommige andere kanalen dan weer wel..

    Vrij technische vraagjes voor de kenners die geen digicorder hebben
    Bedankt,
    2010
    Heb dat geprobeerd met de iNDI-box hier maar de kwaliteit is niet goed.
    Maar ik ben bereid om bij te leren.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Wie gebruikt Windows Mediacenter in combinatie met een Telenet digibox ?

      Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
      Ik heb een gewone Telenet digibox, HD grafische kaart Hauppage PVR 150 en Windows Mediacenter in Windows 7.
      Wat is het verschil tss analoog mapped (108 kanalen), analoog unmapped en digital unmapped cable?

      Is deze "digital unmapped" de digitale kanalen die hij kan vinden (die normaal gecodeerd zijn) ? Dacht dat de kwaliteit vroeger iets beter was als ik daar opnam, nu precies minder.

      Ook werd vroeger VTM automatisch geupscaled zodat het fullscreen was op mijn lcd, nu precies niet meer, sommige andere kanalen dan weer wel ...
      Mapped/unmapped slaat volgens mij op het al dan niet opnemen (met Mediacenter) uit het RAM-geheugen van de computer of van de grafische kaart. Bij digitale input zal het signaal wellicht altijd rechtstreeks aan de ingang (unmapped) worden opgenomen.

      Het coderen van digitale kanalen door Telenet heeft voor jou (als digibox + smartcard bezitter) geen belang. Zodra de decoder in de digibox ze decodeert, zit je aan de uitgang met een gewoon digitaal mpeg2-signaal. De kwaliteit daarvan heeft te maken met de mate van compressie. Telenet bepaalt wat in goede of minder goede kwaliteit (soms zelfs met storende "blokvorming") wordt aangeboden.

      Upscalen of niet heeft wellicht te maken met allerlei instellingen (in de digibox en/of de PVR150) zoals o.a. 16:9-formaat of 4:3 in Letterbox of Pan&scan.
      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

      Comment

      Working...
      X