Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet telefonie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet telefonie

    Een vraagje aan de telenet telefonie gebruikers.

    Momenteel heb ik mijn telefoonabonnement nog bij Belgacom. In mijn garage komt de Belgacomlijn binnen en vandaar vertrekken er gewone 3 telefoonkabels naar verschillende plaatsen in het huis waar telkens een telefoon aanhangt.
    In mijn garage hangt ook "het bakske" waar het telenet signaal het huis binnenkomt. Vanaf daar heb ik een coaxkabel naar mijn bureel waar ook de telenet-router staat voor internet.

    Als ik nu zou overschakelen naar telenet telefonie moet ik - volgens het telenet instructie-filmpje - alle telefoons verbinden met de router? Moet ik dan overal nieuwe kabels gaan trekken van de diverse plekken in huis naar de router? Pfff...laat maar...

  • #2
    Re: Telenet telefonie

    Wat jij omschrijft als Telenet router zal de Modem zijn, tenzij je een laatste nieuwe model hebt waar alles inzit (router en draadloos access point)
    Als de Telenet MODEM in de garage staat is het poepsimpel: je kan dan van daaruit je bestaande telefoontoestellen aansluiten via de bestaande telefoonkabels.

    In uw geval zou je dan moeten draadloos gaan werken voor uw internet (of via Powerline adapters) ofwel de coaxkabel vervangen door een netwerkkabel die dan de router op je bureel voedt.

    Nog een mogelijkheid: op je bureel een bassistation van een set draadloze telefoons, en elders een paar bijkomende draadloze toestellen.

    OF: als er in je bureel nu een telefoonaansluiting is de Telenet telefonie daarop aansluiten zodat het telefoonsignaal vandaar naar de garage gaat en je in de garage de andere kabels naar de andere telefoons kan doorverbinden;
    Last edited by nete; 17 maart 2010, 16:19.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Telenet telefonie

      Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
      Een vraagje aan de telenet telefonie gebruikers.

      Momenteel heb ik mijn telefoonabonnement nog bij Belgacom. In mijn garage komt de Belgacomlijn binnen en vandaar vertrekken er gewone 3 telefoonkabels naar verschillende plaatsen in het huis waar telkens een telefoon aanhangt.
      In mijn garage hangt ook "het bakske" waar het telenet signaal het huis binnenkomt. Vanaf daar heb ik een coaxkabel naar mijn bureel waar ook de telenet-router staat voor internet.

      Als ik nu zou overschakelen naar telenet telefonie moet ik - volgens het telenet instructie-filmpje - alle telefoons verbinden met de router? Moet ik dan overal nieuwe kabels gaan trekken van de diverse plekken in huis naar de router? Pfff...laat maar...
      Ik werk met POWERLINE, waarmee ik twee computers, één TV en de telefoon mee bedien. Ik heb een snelle verbinding en de installatie is teneerste poepsimpel en waarschijnlijk goedkoper en gemakkelijker dan nieuwe kabels te trekken.

      Comment


      • #4
        Re: Telenet telefonie

        Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
        Een vraagje aan de telenet telefonie gebruikers.

        Momenteel heb ik mijn telefoonabonnement nog bij Belgacom. In mijn garage komt de Belgacomlijn binnen en vandaar vertrekken er gewone 3 telefoonkabels naar verschillende plaatsen in het huis waar telkens een telefoon aanhangt.
        In mijn garage hangt ook "het bakske" waar het telenet signaal het huis binnenkomt. Vanaf daar heb ik een coaxkabel naar mijn bureel waar ook de telenet-router staat voor internet.

        Als ik nu zou overschakelen naar telenet telefonie moet ik - volgens het telenet instructie-filmpje - alle telefoons verbinden met de router? Moet ik dan overal nieuwe kabels gaan trekken van de diverse plekken in huis naar de router? Pfff...laat maar...
        Je kan ook opteren voor een draadloze telefoon met meerdere laadpunten, maar het simpelste, gewoon aankoppelen aan je bestaande telefoonkabels, zoals Nete zegt.

        Comment


        • #5
          Re: Telenet telefonie

          er in je bureel nu een telefoonaansluiting is de Telenet telefonie daarop aansluiten zodat het telefoonsignaal vandaar naar de garage gaat en je in de garage de andere kabels naar de andere telefoons kan doorverbinden
          Maar ja natuurlijk, dat is hét. Bedankt voor alle tips

          Nog een vraagje, ik maak een verbinding van de Telenet-modem met mijn telefoontoestel op het bureel met een nieuwe kabel. Is wel van RJ-11 (modemkant) naar mijn telefoon/fax toestel. Deze is nog voorzien van zo'n ouderwetse vijf-polige stekker, maar dat zal wel lukken zeker ?

          En dan een tweede uitgang van de modem verbinden met de kabel die naar de garage gaat en daar de andere telefoons doorverbinden? Of de kabel die naar de telefoon/fax gaat zelf al opsplitsen en die naar de garage laten gaan?

          Ik kan mijn bestaande telefoontoestellen toch gewoon behouden hé ?

          Comment


          • #6
            Re: Telenet telefonie

            Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
            Maar ja natuurlijk, dat is hét. Bedankt voor alle tips

            Nog een vraagje, ik maak een verbinding van de Telenet-modem met mijn telefoontoestel op het bureel met een nieuwe kabel. Is wel van RJ-11 (modemkant) naar mijn telefoon/fax toestel. Deze is nog voorzien van zo'n ouderwetse vijf-polige stekker, maar dat zal wel lukken zeker ?

            En dan een tweede uitgang van de modem verbinden met de kabel die naar de garage gaat en daar de andere telefoons doorverbinden? Of de kabel die naar de telefoon/fax gaat zelf al opsplitsen en die naar de garage laten gaan?

            Ik kan mijn bestaande telefoontoestellen toch gewoon behouden hé ?
            Je kan zo'n aansluitdoosjes waar je zo'n vijfpolige stekker kunt insteken in de handel kopen.
            Je kan zeker je huidige telefoontoestellen blijven behouden.
            En mocht je het niet gelezen hebben: als je 5 euro per maand bijbetaalt bel je 24 /24 uur gratis naar gewone Belgische vaste lijnen. Natuurlijk enkel interessant als er overdag al eens gebeld wordt.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Telenet telefonie

              Als uw telefoons allemaal in parallel staan en ge hebt een bestaande telefoonlijn in uw bureel dan is het nog simpelder.
              Laat die Telenet-modem daar staan en vertrek van daaruit naar uw telefoons via de bestaande bekabeling ... zo'n draad werkt ook in omgekeerde richting hoor.

              Voorbeeld hierbij met links oude config en rechts nieuwe.
              Ge moet uw Belgacom afkoppelen in de garage maar de 3 telefoons daar met elkaar verbonden laten.
              Vanaf de Telenet-modem ga je naar het dichtsbijzijnde telefoontoestel en alles is aangesloten zonder breekwerk, extra kabels of wat dan ook.



              Heb je echter geen telefoon in uw bureel ... zou straf zijn ... dan kunt ge nog altijd door dezelfde buis als uw coaxkabel een telefoondraad trekken naar uw garage.

              Dus niet direct beginnen zuchten maar alles eerst eens nuchter bekijken.
              Last edited by VerSeg; 18 maart 2010, 21:47.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Telenet telefonie

                Het zou wel handig zijn als je iemand kent die zo een tang heeft om die telefoonconnectors aan je draden te zetten, dan is de rest poepsimpel.
                Komen die mannen van telenet je telefoon niet aansluiten en activeren. anders eens bellen en zeggen dat je naar belgacom internet zal overstappen, ze zullen wel komen.

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet telefonie

                  Allemaal hartelijk dank voor de reactie's (en de tekening)

                  en ik ken wel iemand met een tang...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet telefonie

                    Hello - ik ben Martin - ik ben zopas overgeschakeld van Belgacom naar Telenet en wil/moet het schema toepassen van Verseg hieronder - het probleem is dat er in de buurt van de telenet-modem geen punt is waar ik de oude vaste telefoniekabels (stervormig netwerk) kan aankoppelen. Ik heb nu het vast station van een draadloze telefoonset aangesloten aan de modem, maar dat lost het probleem slechts ten dele op: de vaste set met het antwoordapparaat staat op een weinig toegankelijke plaats.
                    Vraagjes:
                    1. kan ik de telefonie-kabel op één of andere router koppelen, die zijn netwerkfunctie ook voor de telefonie gebruikt (en het signaal eventueel omvormt)?
                    2. hoe zit het met de tweede RJ11-aansluiting op de telenet-modem: is die bruikbaar voor eventueel een tweede draadloze telefoonset of een nieuwe kabel naar een punt waar de oude vaste bekabeling ligt?
                    Alvast bedankt,
                    Martin

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet telefonie

                      Oorspronkelijk geplaatst door MartinVH Bekijk bericht
                      Hello - ik ben Martin - ik ben zopas overgeschakeld van Belgacom naar Telenet en wil/moet het schema toepassen van Verseg hieronder - het probleem is dat er in de buurt van de telenet-modem geen punt is waar ik de oude vaste telefoniekabels (stervormig netwerk) kan aankoppelen. Ik heb nu het vast station van een draadloze telefoonset aangesloten aan de modem, maar dat lost het probleem slechts ten dele op: de vaste set met het antwoordapparaat staat op een weinig toegankelijke plaats.
                      Vraagjes:
                      1. kan ik de telefonie-kabel op één of andere router koppelen, die zijn netwerkfunctie ook voor de telefonie gebruikt (en het signaal eventueel omvormt)? <=========VOIP???
                      2. hoe zit het met de tweede RJ11-aansluiting op de telenet-modem: is die bruikbaar voor eventueel een tweede draadloze telefoonset of een nieuwe kabel naar een punt waar de oude vaste bekabeling ligt? <========Nee, da is om een 2de telfoonnummer op te plaatsen
                      Alvast bedankt,
                      Martin

                      mvg uw telenet installateur

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet telefonie

                        Kan het dat ik hier geen "voorbeeld" meer vind in het bericht van Verseg van maart 2010? (nieuw hier ...)

                        Wij zijn net overgeschakeld van Scarlet (VDSL) naar Telenet. En beseffen nu ineens dat het tweede telefoontoestel dat op onze slaapkamer staat dus niet meer werkt ...
                        Ik begrijp niet hoe ik Telenet zou kunnen combineren met de Belgacombekabeling?
                        De originele Belgacomlijn komt binnen in de bureau van waar 'k dus ooit een kabel doortrok naar de slaapkamer. De Telenetmodem staat onder de tv en ik heb de telefoonkabel door de muur naar de bureau gebracht waar nu 1 telefoon is op aangesloten.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet telefonie

                          Oorspronkelijk geplaatst door hdebusschere Bekijk bericht
                          Kan het dat ik hier geen "voorbeeld" meer vind in het bericht van Verseg van maart 2010? (nieuw hier ...)

                          Wij zijn net overgeschakeld van Scarlet (VDSL) naar Telenet. En beseffen nu ineens dat het tweede telefoontoestel dat op onze slaapkamer staat dus niet meer werkt ...
                          Ik begrijp niet hoe ik Telenet zou kunnen combineren met de Belgacombekabeling?
                          De originele Belgacomlijn komt binnen in de bureau van waar 'k dus ooit een kabel doortrok naar de slaapkamer. De Telenetmodem staat onder de tv en ik heb de telefoonkabel door de muur naar de bureau gebracht waar nu 1 telefoon is op aangesloten.
                          De bekabeling is idem, je moet gewoon de 2 telefoons parallel zetten, dus met een telefoonkabel (die er al ligt naar ik lees) van je bureau naar de slaapkamer. De inkomende kabel van Belgacom loskoppelen en het zou moeten werken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet telefonie

                            Weer laten vangen door een oud bericht ... Sultana heeft al geantwoord.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet telefonie

                              Bedankt. Maar mijn vraag is dus vooral hoe ik de verbinding moet maken van de Telenetmodem naar het Belgacomstopcontact? Gewoon een telefoonkabel van de modem naar dat stopcontact waar 'k de binnenkomende Belgacomkabel afkoppel en dan de telefoon daar aansluiten ipv rechtstreeks aan de telenetmodem?
                              Dat stopcontact ziet er zo uit:
                              Last edited by hdebusschere; 28 juli 2013, 09:11.

                              Comment

                              Working...
                              X