Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Watchman over Virgin River

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Watchman over Virgin River

    Waarschijnlijk de op één na meest genomen foto in het park (shame on me voor de originaliteit) is de foto van de Virigin River die langs de Watchman, een zandstenen rots, stroomt. Bij zonsondergang valt het laatste licht op de punt van deze rots.

    Ik baal er nog steeds van dat er die avond geen één wolkje te bespeuren was, waardoor de foto imo nogal saai over komt, maar ik wou hem toch met jullie delen en eens kijken wat jullie er van vinden.

    Als ik er bij stil sta dat ik nog maar 1,5 jaar fotografeer en al zoveel heb bijgeleerd door dit forum en zijn leden, dan kan ik alleen maar dankbaar zijn voor de meestal eerlijke commentaren en kritieken.




    Groeten
    Mipstoo

  • #2
    Re: Watchman over Virgin River

    Ondanks de schaduwpartijen, heb je het fris groen toch weten te bewaren.
    Een wolkje was leuk geweest maar is geen must voor een geslaagde foto als deze.

    Comment


    • #3
      Re: Watchman over Virgin River

      Ondanks het ontbreken van een paar wolkjes vind ik de foto toch erg geslaagd Misschien is hij nog wat te verbeteren indien er een beetje meer voorgrond in beeld kwam en aldus wat minder lege lucht.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #4
        Re: Watchman over Virgin River

        Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
        Ondanks het ontbreken van een paar wolkjes vind ik de foto toch erg geslaagd Misschien is hij nog wat te verbeteren indien er een beetje meer voorgrond in beeld kwam en aldus wat minder lege lucht.
        Ik beaam
        En ik mis op een of andere manier wat scherpte in het beeld, vooral in de voorgrond en het groen links. Een beetje vreemd want het beeld lijkt me anders correct gefocust...
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #5
          Re: Watchman over Virgin River

          Bedankt voor de reacties

          Ondanks het ontbreken van een paar wolkjes vind ik de foto toch erg geslaagd Misschien is hij nog wat te verbeteren indien er een beetje meer voorgrond in beeld kwam en aldus wat minder lege lucht.
          Ja, dat zijn compromissen die je moet nemen, aangezien ik mijn meeste foto's in serie wil tonen wil ik een uniform formaat houden. Dus croppen boven betekent ook verlies links of rechts met dezelfde ratio. Daardoor verlies ik bepaalde elementen die ik als belangrijk of als meerwaarde beschouw. Ik had er natuurlijk wolken kunnen in shoppen Maar daar begin ik niet aan

          Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
          Ik beaam
          En ik mis op een of andere manier wat scherpte in het beeld, vooral in de voorgrond en het groen links. Een beetje vreemd want het beeld lijkt me anders correct gefocust...
          Greetz, Kariboe
          Sluitertijd was lang (van de blend laag voor de voorgrond) want het was al donkerder als hier weergegeven. Het licht viel echt alleen nog op de bergtoppen in de verte.
          Kan zijn dat door de wind er minder scherpte ligt op sommige vegetatie.
          Maar focussen doe ik nog steeds correct

          Nog eens bedankt voor de comments Top

          Groeten
          Mipstoo

          Comment


          • #6
            Re: Watchman over Virgin River

            Mooie rustige foto met veel sfeer
            Groetjes Hilde
            http://hildeg.smugmug.com/

            Comment


            • #7
              Re: Watchman over Virgin River

              mooie opname, al heb ik wel door het ingenomen camerastandpunt en het hier gekozen formaat het idee, dat het beekje omhoog stroomt.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Watchman over Virgin River

                Ik volg de rest hier mooie foto, enkel spijtig van de scherpte op de voorgrond maar dit komt door de sluitertijd zoals je reeds zei.
                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Watchman over Virgin River

                  Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                  Sluitertijd was lang (van de blend laag voor de voorgrond) want het was al donkerder als hier weergegeven. Het licht viel echt alleen nog op de bergtoppen in de verte.
                  Kan zijn dat door de wind er minder scherpte ligt op sommige vegetatie.
                  Maar focussen doe ik nog steeds correct
                  Ik dacht het al... Op sommige plaatsen was het beeld perfect scherpgesteld en andere plaatsen dan weer niet : bewegingsonscherpte is de verklaring ! Dank voor de bijkomende uitleg...
                  Dan moet ik wel zeggen : op klein formaat valt het allemaal wel mee, maar op groter formaar (of geprint) zal die onscherpte toch storen denk ik...
                  Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Watchman over Virgin River

                    Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht



                    Ja, dat zijn compromissen die je moet nemen, aangezien ik mijn meeste foto's in serie wil tonen wil ik een uniform formaat houden. Dus croppen boven betekent ook verlies links of rechts met dezelfde ratio. Daardoor verlies ik bepaalde elementen die ik als belangrijk of als meerwaarde beschouw. Ik had er natuurlijk wolken kunnen in shoppen Maar daar begin ik niet aan




                    Groeten
                    Mipstoo
                    Inderdaad....wolken erin bijshoppen is een bewerking te ver. Je houd buiten de kijker vooral ook jezelf voor de gek. Daarom probeer ik wanneer er een minder interessante lucht te zien is het oppervlak wat hij inneemt te beperken en de nadruk eerder op de voorgrond te leggen. Als ik de situatie hier goed kan inschatten is deze foto vanop een brug over de virgin river gemaakt. ...waarschijnlijk bracht meer voorgrond hier ook een stukje van de brug mee in beeld....en dan wordt het helemaal moeilijk om beter te doen dan datgene wat je nu reeds hebt.
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Watchman over Virgin River

                      Prachtige foto heel mooie kleuren

                      Comment


                      • #12
                        Re: Watchman over Virgin River

                        hoedanook knappe foto, zelfs zonder wolken
                        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Watchman over Virgin River

                          Tja het kan verkeren zei Bredero - de ene dag een rijk wolkendek, de andere dag niets...
                          Ben al menige keer vreemd bekeken door reis- of wandelgezellen voor het vloeken op een stralend blauwe lucht
                          Maar dit is toch een heel mooie plaat vanop inderdaad een bekende plaats, maar dat maakt ze er niet minder om
                          Blijven komen met die beeldjes
                          Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                          Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Watchman over Virgin River

                            Allemaal bedankt

                            Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE
                            Inderdaad....wolken erin bijshoppen is een bewerking te ver. Je houd buiten de kijker vooral ook jezelf voor de gek. Daarom probeer ik wanneer er een minder interessante lucht te zien is het oppervlak wat hij inneemt te beperken en de nadruk eerder op de voorgrond te leggen. Als ik de situatie hier goed kan inschatten is deze foto vanop een brug over de virgin river gemaakt. ...waarschijnlijk bracht meer voorgrond hier ook een stukje van de brug mee in beeld....en dan wordt het helemaal moeilijk om beter te doen dan datgene wat je nu reeds hebt.
                            Je schat de situatie helemaal perfect in... Meer voorgrond was geen optie jammer genoeg...

                            Groeten
                            Mipstoo

                            Comment


                            • #15
                              Re: Watchman over Virgin River

                              Toch een zeer aangename plaat.

                              gr.ron.
                              http://exhi-fotografie.nl

                              Comment

                              Working...
                              X