Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zit pal op groot nieuws maar hoe verkoop ik het?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zit pal op groot nieuws maar hoe verkoop ik het?

    Als beginnend fotograaf ben ik al enige tijd bezig met fine-art fotografie. Maar ik had al altijd een grote nieuwsgierigheid in journalistieke fotografie.

    Momenteel ben ik op reis in Kenia, en ben vanuit mezelf een reportage gaan maken rond het human-elephant conflict in Tsavo National Park. Ik zit er pal midden in, en heb al enorm veel informatie. Aangezien de kwestie ivm met ivoorhandel nu enorm in het nieuws aan het komen is (maar zonder echt beelden over wat het werkelijk gaat) heb ik nu het idee van me ook op deze problematiek te richten. Ik heb ongeveer alles in handen om dit goed in beeld te krijgen, aangezien ik ondermeer met het vliegtuig van de parkwachters mag meevliegen.

    Meer info over de problematiek vind je in dit artikel

    Momenteel zijn vooral Somalische piraten hier aan de slag. Dat geeft naar mijn idee wel een extra dimensie.

    Graag zou ik aan deze reportage een centje overhouden, en met dit soort fotografie kunnen verder gaan. Maar hoe zal ik het het best aanpakken? Ik heb al een paar degelijke contacten binnen Belgische kranten, maar ik weet niet of dat de ideale weg is. Is een groot internationaal persbureau wat te hoog gegrepen?

    Heeft iemand hier ervaring of eventueel goede contacten? Ik zit momenteel nog compleet in het veld, en weet dat nieuws vers moet geserveerd worden, wat nogal moeilijk is als je van 0 begint
    ____________
    www.fotto.be

  • #2
    Re: zit pal op groot nieuws maar hoe verkoop ik het?

    mss natgeo.com contacteren!?
    of één of ander natuurmagazine
    grts; M

    Comment


    • #3
      Re: zit pal op groot nieuws maar hoe verkoop ik het?

      greenpeace contacteren ?
      die hebben volgens mij alle kanalen om jouw nieuws te brengen.

      Comment


      • #4
        Re: zit pal op groot nieuws maar hoe verkoop ik het?

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        greenpeace contacteren ?
        die hebben volgens mij alle kanalen om jouw nieuws te brengen.
        een echte cent ga je er misschien niet aan overhouden, maar misschien wel je reis betaald krijgen?
        Organisaties als Greenpeace of WWF lijken mij inderdaad het meest realistische.
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

        **=ol

        Comment

        Working...
        X