Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upstream on Virgin river to the Narrows

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upstream on Virgin river to the Narrows

    Na een kleine afwisseling op de landschapjes waar blijkbaar minder animo voor te vinden is dan toch maar weer een plaatje van de prachtige natuur in het Zuidwesten van de VS.

    Op de weg van Bryce Canyon terug naar Californië kom je langs Zion National Park. Het bekendste deel, en ook maar een klein deel, van het park is Zion Canyon gevormd door de noordelijke tak van de Virgin River, die ontstaat ten noorden van het park in Dixie National Forest en uitmond 322 km verder in Lake Mead in de buurt van Las Vegas.

    Het park staat bekend bij de klimmers dankzij de steile zandstenen rotsen die boven de rivier uit torenen. Je kan hier regelmatig spectaculaire beklimmingen bewonderen. Voor de avontuurlijk niet-klimmers zijn er verschillende trektochten te doen door de rivier.

    De eerste dag dat wij er waren zijn we de Virgin Rivier stroomopwaarts gevolgd, naar de Narrows. Het deel van de canyon dat smaller wordt en gevaarlijk is als het stormt of regent, zelfs al gebeurd dat tientallen kilometers verderop. Ik kan je vertellen dat de eerste dag droog is gebleven en dat ik daar blij om was. Het was wel een hele opgave om met fotomateriaal (7 kilo) op mijn rug de rivier te doorwaden. Het water komt meermaals tot aan je borst en middel.

    Een hele leuke ervaring




    Groeten
    Mipstoo

  • #2
    Re: Upstream on Virgin river to the Narrows

    Het mooiste aan dit beeld vind ik het stromende water.
    Misschien eens proberen om bovenaan een drietal cm af te doen en nog meer aandacht naar het water te trekken ('t is maar een idee)

    greetz
    Cheeta
    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Upstream on Virgin river to the Narrows

      Nogal veel informatie in 1 plaat vind ik..Komt voor mij niet rustig over..
      Het effect van het water is mooi maar daar houd het voor mij wel een beetje op moet ik zeggen..Met alle respect voor je ander werk.
      De doorsteek naar achter toe treft me niet in de diepte. Een beetje een ongelukkige compo vind ik..IK denk als je wat meer naar rechts was gaan staan zonder dat grote blok en het gat wat meer uit het center je een beter beeld zou hebben of net andersom waar je het blok wel vol op de korrel neemt en een rechtopstaande opname..Maar ik ken de plaats niet maar ik probeer zo eerlijk mogelijk te zijn..
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Upstream on Virgin river to the Narrows

        Ik vind dit wel mooi hoor, verschillend van je andere foto's, maar toch wel speciaal....zeker de kleuren en het gebruik van lange sluiterstijd!
        De combinatie water en die rots met koper of gouden kleur vind ik heel mooi!!
        Wat heb jij veel gezien zeg!!
        Maar misschien zou ik vanboven wat croppen zodat het water en rots nog beter de aandacht trekken....
        Gr Pascale
        Eerlijkheid duurt het langst!!
        Mijn website: http://www.degrafon.be/

        Comment


        • #5
          Re: Upstream on Virgin river to the Narrows

          Ik vind dit een zeer geslaagde opname, goede compo en goed gebruik gemaakt van het aanwezige licht (uit ondervinding wetend dat het niet altijd evident is om het licht en schaduw daar meester te blijven). Knappe plaat
          Web: http://www.hanscouwenbergh.be
          Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

          Comment


          • #6
            Re: Upstream on Virgin river to the Narrows

            Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
            Ik vind dit een zeer geslaagde opname, goede compo en goed gebruik gemaakt van het aanwezige licht (uit ondervinding wetend dat het niet altijd evident is om het licht en schaduw daar meester te blijven). Knappe plaat
            'k ben er ook al een paar keer geweest en vind dit een mooie plaat.
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

            Comment


            • #7
              Re: Upstream on Virgin river to the Narrows

              Prachtig!
              Kleuren van die rotsen
              de wildrivier , een mooie bonus
              Er hoeft niet in de foto gesneden worden voor mij

              Comment


              • #8
                Re: Upstream on Virgin river to the Narrows

                Allen bedankt voor de reacties

                't Is inderdaad eens wat anders van mij. En ik moet ook zeggen, ik heb daar best wel last gehad met compositie. Het lijkt zo niet, maar er staat best wel een stevige stroming, en met 7 kilo op je rug dat niet nat mag worden sta je toch wat krampachtig achter je statief.

                Ik heb voor deze compo gekozen omdat de zon op de achterste wand viel, daarmee de kleur ook Ik had een paar stappen naar rechts kunnen doen, maar dan stond ik weer tot mijn middel in het water en had ik de gekleurde wand er niet zo mooi op. Verticaal was geen optie, want hoger heb je alleen maar rots.

                Nu, moet eerlijk zeggen dat dit ook maar een opwarmertje is voor wat nog komen moet Pure marketing, zeg maar...

                Maar aan allen, super bedankt voor de eerlijke reacties

                Groeten
                Mipstoo

                Comment


                • #9
                  Re: Upstream on Virgin river to the Narrows

                  Knap van detail en licht.
                  Maar er zit totaal geen diepte of perspectief in je foto.
                  Je zal vast betere foto's van die plaats hebben.

                  groetjes,

                  Comment


                  • #10
                    Re: Upstream on Virgin river to the Narrows

                    heel mooi maar niet gemakkelijk voor je toestel daar je met twee verschillende kleurtemperaturen zit ( schaduw en zon)
                    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                    IMac/IPad/Mac Air 
                    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Upstream on Virgin river to the Narrows

                      Oorspronkelijk geplaatst door rubenknockaert Bekijk bericht
                      Knap van detail en licht.
                      Maar er zit totaal geen diepte of perspectief in je foto.
                      Je zal vast betere foto's van die plaats hebben.

                      groetjes,
                      Veel meer diepte was er hier ook niet te halen, eigenlijk maar op heel weinig plaatsen tijdens de hike aangezien je heel de tijd met bochtjes zit en stijle rotsen aan weerskanten omhoog...

                      Oorspronkelijk geplaatst door devid
                      heel mooi maar niet gemakkelijk voor je toestel daar je met twee verschillende kleurtemperaturen zit ( schaduw en zon)
                      Is toch heel weinig nabewerking aan te pas gekomen. Best wel ok voor een D90 toch
                      Aangezien je toch wel merendeel schaduw hebt valt het hier ook wel mee. Op sommige andere plaatsen was het echt veel erger...

                      Groeten
                      Mipstoo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Upstream on Virgin river to the Narrows

                        Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                        Nu, moet eerlijk zeggen dat dit ook maar een opwarmertje is voor wat nog komen moet Pure marketing, zeg maar...
                        Laat maar komen ...
                        Goeie marketingstunt

                        greetz
                        Cheeta
                        Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                        flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Upstream on Virgin river to the Narrows

                          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                          Nogal veel informatie in 1 plaat vind ik..Komt voor mij niet rustig over..
                          Het effect van het water is mooi maar daar houd het voor mij wel een beetje op moet ik zeggen..Met alle respect voor je ander werk.
                          De doorsteek naar achter toe treft me niet in de diepte. Een beetje een ongelukkige compo vind ik..IK denk als je wat meer naar rechts was gaan staan zonder dat grote blok en het gat wat meer uit het center je een beter beeld zou hebben of net andersom waar je het blok wel vol op de korrel neemt en een rechtopstaande opname..Maar ik ken de plaats niet maar ik probeer zo eerlijk mogelijk te zijn..
                          Ik heb gisteren nog eens gekeken naar andere foto's die ik er genomen heb. Aangezien ik de plaatsen op vakantie niet zo goed ken, probeer ik altijd meerdere standpunten uit en denk ik na over de compositie.

                          Er is echt geen andere manier om diepte in de Narrows te krijgen. Je zit echt in een soort ravijn en volgt de kronkelende rivier stroomopwaarts.

                          Deze foto sprong eruit door de kleuren en met polarisatiefilter heb ik een anderhalve stop kunnen winnen en toch een ideaal diafragma kunnen aanhouden en toch het melkeffect in het water kunnen verkrijgen. Tevens zorgt de filter voor wat extra saturatie in de kleuren Foto is nagenoeg niet bewerkt en leunt heel dicht tegen de realiteit aan (buiten het water natuurlijk )

                          Groeten
                          Mipstoo

                          Comment


                          • #14
                            Re: Upstream on Virgin river to the Narrows

                            Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht

                            Ik heb voor deze compo gekozen omdat de zon op de achterste wand viel, daarmee de kleur ook ;
                            en daardoor verlies je juist de diepte en das jammer.
                            maar zie uit naar het vervolg.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Upstream on Virgin river to the Narrows

                              Net waar mijn oog blijft rusten (het water), zie ik stenen die een tikje overbelicht zijn (beetje PS en dan is dat wellicht opgelost).
                              Maar gezien de situatie vind ik de belichting, kleuren en compo meer dan ok.
                              Ik kijk dus uit naar wat komen gaat, want dat traject heb ik niet gezien (één van de nadelen van de winterperiode). Spannend!

                              Comment

                              Working...
                              X