Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beste frietbakker.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De beste frietbakker.

    De prijs voor beste friet van Nederland komt van een frietbakker uit Eindhoven: hij zal ook wel de beste van Europa zijn want in België bakken ze er ook niet veel meer van met hun voorgebakken fabrieksfriet.

  • #2
    Re: De beste frietbakker.

    Da's een straffe uitspraak.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: De beste frietbakker.

      Een heel straffe uitspraak. Ik was onlangs nog in Nl in 2 verschillende hotels (ook verschillende regio) en de frieten die je daar krijgt zijn die naam totaal niet waardig.
      Hun restaurants geven ze dure Franse namen maar als ze dan vragen hoe het kogelbiefstuk gebakken moet worden en je antwoord met de saignant, a point, bue of bien cuit dan staan ze er met hun mond vol tanden. Maar ja, uit een land waar een hap uit de muur het culinair hoogtepunt is kan men weing meer verwachten ...
      Sorry als ik hier tegen gevoelige schenen schop of op de figuurlijke lange tenen van de Nederlanders trap maar het cliché dat men voor een goede keuken niet in Nl moet zijn is nu eenmaal zo (en ik kom toch al meer als 15 jaar regelmatig in Nl). Mocht het een opsteker zijn, het is nog zo geen drama als over de plas in het Verenigd Koninkrijk.

      Comment


      • #4
        Re: De beste frietbakker.

        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        De prijs voor beste friet van Nederland komt van een frietbakker uit Eindhoven: hij zal ook wel de beste van Europa zijn want in België bakken ze er ook niet veel meer van met hun voorgebakken fabrieksfriet.

        Net zoals jullie bier zeker? LOL

        Comment


        • #5
          Re: De beste frietbakker.

          Dat het hier in Antwerpen met de jaren ferm achteruit gegaan is kan niemand ontkennen, tenzij ge liefhebber zijt van voorgebakken fabriekssh.... en mc donaldssteeltjes

          Goede verse frieten zoals vroeger bij Christine aan't steen of op Falconplein zijn een zeldzaamheid.

          Frituren waar ze frietenbakkercertificaten hebben hangen mijd ik tegenwoordig ook als de pest.

          My 2 cents

          Comment


          • #6
            Re: De beste frietbakker.

            Oorspronkelijk geplaatst door MantaRay Bekijk bericht
            Dat het hier in Antwerpen met de jaren ferm achteruit gegaan is kan niemand ontkennen, tenzij ge liefhebber zijt van voorgebakken fabriekssh.... en mc donaldssteeltjes

            Goede verse frieten zoals vroeger bij Christine aan't steen of op Falconplein zijn een zeldzaamheid.

            Frituren waar ze frietenbakkercertificaten hebben hangen mijd ik tegenwoordig ook als de pest.

            My 2 cents
            Is zo
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Re: De beste frietbakker.

              Dan is het in de Vlaanders echt zo slecht niet gesteld met de frituren, eerlijk waar.
              Niks voorgebakken frieten of cloonen van Mc Donalds of Quick. Nee, er is niks mis hier met "frietjes van de frituur".

              Comment


              • #8
                Re: De beste frietbakker.

                Hallo,

                Ik ga minstens 3 maal per jaar een weekend naar Belgie.

                Voor de sfeer, het bier en natuurlijk de friet !!! En alles tegen een veel betere prijs dan in Nederland.

                Groet,

                Jan, Lopik, Nederland...

                Comment


                • #9
                  Re: De beste frietbakker.


                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: De beste frietbakker.

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    "Ge moet het niet geloven. Als’t in de boekskes staat, is’t altijd verzonnen..."

                    waarom zou ik dan dit moeten geloven...?

                    Comment


                    • #11
                      Re: De beste frietbakker.

                      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                      "Ge moet het niet geloven.

                      waarom zou ik dan dit moeten geloven...?
                      dat vraag ik ook niet hoor!
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: De beste frietbakker.

                        Mocht het een opsteker zijn, het is nog zo geen drama als over de plas in het Verenigd Koninkrijk.
                        inderdaad, en over de grote plas, in de V.S.
                        daar is het pas erg.

                        hoewel het gezegd mag worden dat ze in het V.K. goede specialiteiten hebben, kazen, ciders, gebak.

                        Comment


                        • #13
                          Re: De beste frietbakker.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                          inderdaad, en over de grote plas, in de V.S.
                          daar is het pas erg.

                          hoewel het gezegd mag worden dat ze in het V.K. goede specialiteiten hebben, kazen, ciders, gebak.
                          Ik ben in Engeland, Schotland, Ierland geweest en telkens goed gegeten.
                          En als we in Maastricht komen, is ons vaste stekje om te eten bij Vroom en Dreesman op het hoogste verdiep het zelfbedieningsrestaurant "La Plage." En Amstel bier is zeker niet het slechtste.

                          Mvg.
                          Robert
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #14
                            Re: De beste frietbakker.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                            De prijs voor beste friet van Nederland komt van een frietbakker uit Eindhoven: hij zal ook wel de beste van Europa zijn want in België bakken ze er ook niet veel meer van met hun voorgebakken fabrieksfriet.
                            Straffe uitspraak. Ik kan niet ontkennen dat er meer en meer 'fabrieksfrieten' gebruikt worden in de toeristische centra, maar alle frituren in m'n buurt doen het nog 'ambachtelijk' met zelfgesneden frieten, zelfbereid stoofvlees, enz.
                            Ik denk toch dat je in België nog heel veel 'kwaliteits' frituren kunt vinden, meer dan in Nederland of ergens anders ter wereld.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                            inderdaad, en over de grote plas, in de V.S.
                            daar is het pas erg.
                            In het algemeen: Ja. zeker groenten kennen ze niet veel.
                            Ik ben héél regelmatig in de VS en heb al in iedere stad superlekker gegeten, met kwaliteits vlees, groenten, aardappelen,...kortom zoals het bij ons in de betere restaurants te vinden is. Het is wel zo dat ze veel schaarser ingeplant zijn dan bij ons en dat de kost in verhouding tot 'de 'normale' eetgelegenheden in de buurt behoorlijk hoog is. In vergelijking met onze restaurants zijn ze niet echt duurder.
                            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                            "Casu Consulto - Modo Fac"

                            Comment


                            • #15
                              Re: De beste frietbakker.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                              Ik ben in Engeland, Schotland, Ierland geweest en telkens goed gegeten.
                              En als we in Maastricht komen, is ons vaste stekje om te eten bij Vroom en Dreesman op het hoogste verdiep het zelfbedieningsrestaurant "La Plage." En Amstel bier is zeker niet het slechtste.

                              Mvg.
                              Robert
                              zeker niet het slechtste ...
                              das nog altijd iets anders dan zeggen dat het lekker is
                              mijn punten waren ook niet het slechtste bij de laatste examens, maar ik zit wel met herexamens

                              Een tijdje geleden stond er zo ook ergens een artikel dat de nederlanders hun bierleidingen van de tap beter onderhielden.
                              Een goede, veel gebruikte leiding hoeft helemaal niet (of toch maar weinig) gespoeld te worden!
                              Ierland is goed van eten, maar Engeland is me toch zwaar tegen gevallen. Schotland ben ik nog niet geweest, maar ik ben geen vleesliefhebber ...
                              hoe meer f**k hoe meer vreugd

                              **=ol

                              Comment

                              Working...
                              X