Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USB -> stopcontact <> power out -> stopcontact

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • USB -> stopcontact <> power out -> stopcontact

    Hallo,

    Ik heb een mediaplayer via de UK besteld (wist dat het zo'n UK adaptor ging zijn), en voor het moment heb ik geen UK -> EU transformer.

    Ik heb wel nog een USB lader van m'n pda die je van usb rechtstreeks in stopcontact kan steken, is ook 5volt, maar slechts 1.5A (op toestel staat 5V 2.5A).
    Hij laad nu ook op, zal deze dan 1,6x trager opladen omdat dit minder ampère is, of niet wegens hetzelfde volt ?

    Laad hij even snel via usb -> stopcontact in vergelijking met power out -> stopcontact?

    Bedankt.

  • #2
    Re: USB -&gt; stopcontact &lt;&gt; power out -&gt; stopcontact

    Een voeding die minder stroom kan leveren wordt overbelast, en zal dan meestal niet erg lang heel blijven...

    Als het toestel werkt op 5V met een maximale stroomsterkte van 2,5A, dan moet de voeding ook minstens 2,5A kunnen leveren.

    Met een zwakkere voeding zal de accu trager geladen worden, tot de voeding het opgeeft omdat die te heet wordt.

    Ik heb eerder deze week nog een buurman voortgeholpen die een probleem had met een defecte voeding van een mediaplayer, maar die werkt wel op 19V. Ik heb hier een paar universele laptopvoedingen liggen die instelbaar zijn van 15 tot 24V, en de maximale stroomsterkte is hoger dan die van de defecte voeding. Een voeding die teveel stroom kan leveren is zeker geen probleem, maar de spanning moet wel juist zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: USB -&gt; stopcontact &lt;&gt; power out -&gt; stopcontact

      Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
      Hallo,

      Ik heb een mediaplayer via de UK besteld (wist dat het zo'n UK adaptor ging zijn), en voor het moment heb ik geen UK -> EU transformer.

      Ik heb wel nog een USB lader van m'n pda die je van usb rechtstreeks in stopcontact kan steken, is ook 5volt, maar slechts 1.5A (op toestel staat 5V 2.5A).
      Hij laad nu ook op, zal deze dan 1,6x trager opladen omdat dit minder ampère is, of niet wegens hetzelfde volt ?

      Laad hij even snel via usb -> stopcontact in vergelijking met power out -> stopcontact?
      Vermits de UK ook 240V gebruikt is een gewone traveladaptor voor je plug toch genoeg. Een transformator is niet nodig. Je kan die adaptor pluggen zowat overal vinden (AS adventure, warenhuizen met een reisafdeling enz..)
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: USB -&gt; stopcontact &lt;&gt; power out -&gt; stopcontact

        och het is nog minder, slechts 1A, ik heb nochtans een universele lader, maar het is belachelijk : de keuze-selector is 3 - 6 - 9 ... volt, dus 5 volt staat er zelfs niet op.
        Mag dus 6 volt zoals BB zegt, iets hoger, maar een ander probleem : er staat geen ampère nergens op de sticker van deze universele lader...

        Via usb laden is dit nog trager zeker dan op 5 volt 1A via stopcontact ?
        Ik haal later nog zo'n UK->EU transformer één dezer dagen..
        Last edited by 2010; 13 maart 2010, 12:33.

        Comment


        • #5
          Re: USB -&gt; stopcontact &lt;&gt; power out -&gt; stopcontact

          Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
          ja ik heb nochtans een universele lader, maar het is belachelijk : de keuze-selector is 3 - 6 - 9 ... volt, dus 5 volt staat er niet op
          Mag dus 6 volt zoals BB zegt, iets hoger, maar een ander probleem : er staat geen ampère nergens op de sticker...
          Ik heb nergens geschreven dat de spanning hoger mag zijn.

          De voeding mag wel meer stroom kunnen leveren, dat is geen probleem, want het apparaat zal dan de voeding minder zwaar belasten. (stroom en spanning is dus niet hetzelfde)

          Let ook op met sommige goedkope netvoedingetjes, die hebben zelden een gestabiliseerde uitgangsspanning, en sommige apparaten kunnen daar helemaal niet tegen (onbelast kan de spanning dan zelfs dubbel zo hoog zijn).
          Om te weten of de voeding gestabiliseerd is meet je gewoon de onbelaste spanning. Als die overeenkomt met wat er op de voeding staat, dan is die zeker gestabiliseerd.
          Is de spanning onbelast hoger dan de opgegeven spanning, dan is de voeding dus niet gestabiliseerd.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: USB -&gt; stopcontact &lt;&gt; power out -&gt; stopcontact

            ah de spanning is in Volt, effe vergeten maar k'heb hem niet verbonden.
            Dus 3 volt ipv 5 zou gaan maar gaat (net zoals bij minder ampère) dan ook trager laden zeker met die universele lader?
            Kga gewoon zo'n transformer halen met die mislukte "universele" lader
            Last edited by 2010; 13 maart 2010, 12:44.

            Comment


            • #7
              Re: USB -&gt; stopcontact &lt;&gt; power out -&gt; stopcontact

              Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
              ah de spanning is in Volt, effe vergeten maar k'heb hem niet verbonden.
              Dus 3 volt ipv 5 zou gaan maar gaat (net zoals bij minder ampère) dan ook trager laden zeker met die universele lader?
              Kga gewoon zo'n transformer halen met die mislukte "universele" lader
              Een apparaat dat op 5V werkt zal niet werken op 3V...

              Als het een voeding is met een USB-stekkertje, dan zal het zeker een gestabiliseerde 5V moeten zijn, dan is 6V teveel, en 4V te weinig.
              De spanning moet dan 5V blijven (met een kleine tolerantie) om de juiste werking van het apparaat te garanderen.

              Je hebt gewoon een adaptertje nodig waarmee je de originele voeding die bij het apparaat geleverd is in een europees stopkontakt kan steken, dat is alles.
              Als die voeding geen stekker heeft die vast aan het apparaat zit, dan kan je ook de stekker vervangen, of een andere kabel gebruiken.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: USB -&gt; stopcontact &lt;&gt; power out -&gt; stopcontact

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Vermits de UK ook 240V gebruikt is een gewone traveladaptor voor je plug toch genoeg. Een transformator is niet nodig. Je kan die adaptor pluggen zowat overal vinden (AS adventure, warenhuizen met een reisafdeling enz..)
                Of knip die UK stekker er gewoon af en zet er eentje van hier aan. Moet je helemaal geen techneut voor zijn.

                Mvg.
                Robert
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • #9
                  Re: USB -&gt; stopcontact &lt;&gt; power out -&gt; stopcontact

                  t'is opgelost, moest toch in stad zijn, heb zo'n UK-EU stekkertje van €1.95 gekocht, bedankt iedereen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: USB -&gt; stopcontact &lt;&gt; power out -&gt; stopcontact

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Of knip die UK stekker er gewoon af en zet er eentje van hier aan. Moet je helemaal geen techneut voor zijn.
                    Altijd zijn er die het nog gemakkelijker willen maken...
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment

                    Working...
                    X