Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotosessie.com zwaar beboet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotosessie.com zwaar beboet

    Dit is niet mis...

    Het bedrijf Fotosessie.com heeft een boete van 100.000 euro opgelegd gekregen van de Consumentenautoriteit voor het 'op misleidende en agressieve wijze' aanbieden van fotosessies aan jongeren op internet.

    Op sites als Hyves bood het bedrijf fotosessies aan waarbij de indruk werd gewekt dat de geadresseerde speciaal was geselecteerd vanwege zijn of haar uiterlijk. Ook zou de sessie een opstap zijn voor een modellencarrière.

    Volgens de Consumentenautoriteit bleek dit in de praktijk niet waar te zijn. De studio overtrad daarom 'diverse bepalingen van de Wet op de oneerlijke handelspraktijken'. De organisatie kwam in actie na klachten bij het overheidsloket voor consumenten ConsuWijzer.

    Nu heb ik natuurlijk geen werkelijk zicht op wat ze precies gedaan hebben, maar op het eerste gezicht vind ik dit een best stevige boete. Het bedrijf kan nog wel bezwaar aantekenen tegen de straf.
    Bron: photofacts.nl
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

  • #2
    Re: fotosessie.com zwaar beboet

    kassa.vara.nl
    Zoek maar eens op de site van kassa
    Zal hun leren
    Never resist temptation or it could go away...
    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

    Comment


    • #3
      Re: fotosessie.com zwaar beboet

      Zulke zaken zijn al jaren aan de gang.


      Een training over hoe te lopen op de catwalk ... met op het einde van de cursus een showtje.
      Sommige would-be modellen geven hun laatste geld uit aan kleren in de hoop een job te vinden.
      Naar de donkerste dungeons van de Tower met die lui

      Comment


      • #4
        Re: fotosessie.com zwaar beboet

        Weer eentje die het verknoeit voor al die andere bureautjes die wel correct werken.

        Het is altijd hetzelfde, eentje verkl**t het voor tientallen anderen, als je hun praktijken naleest vind ik de boete meer dan terecht, wie weet hoeveel mensen ze hun 'annulering' rekening gestuurd hebben, een goed draaiende business blijkbaar.

        Ik blijf erbij, als je eerlijk met de mensen omgaat en alles mooi op voorhand op papier zet heb je geen problemen achteraf, begin je met kleine lettertjes en 'terms of use' van tientallen pagina's die toch niemand leest ben je verkeerd bezig en loop je gegarandeerd wel ergens tegen de lamp.

        Waarschijnlijk beginnen ze volgende maand onder een andere naam gewoon terug opnieuw, laten zich nu in faling gaan zodat ze de boete niet 'kunnen' betalen ... dergelijke bedrijfsleiders (of wat het nu met lange 'ij' ) kennen elke achterdeur uit hun hoofd

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: fotosessie.com zwaar beboet

          terecht en nu al die bedrijfjes en particulieren nog, die (zgn) fotocursussen geven.
          en op die manier, de beginnend en niets vermoedende hobbyfotograaf het geld uit de zak kloppen.
          ook hier geld natuurlijk, "de goede uitgesloten".
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: fotosessie.com zwaar beboet

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            terecht en nu al die bedrijfjes en particulieren nog, die (zgn) fotocursussen geven.
            en op die manier, de beginnend en niets vermoedende hobbyfotograaf het geld uit de zak kloppen.
            ook hier geld natuurlijk, "de goede uitgesloten".
            grt,bouk.
            ge weet het dan toch.....
            ik ken er maar 2 of 3 die echt bekwaam zijn om fotocursussen te geven ,de rest hmmm....
            twee dervan komen zelfs geregeld hier ook op bd....
            http://www.jvs-photography.be/

            Comment

            Working...
            X