Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe lang geleden......

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe lang geleden......

    ....dat ge nog analoog met een rolleke film in uw kamera hebt gefotografeerd?
    Bij mij van 2005.
    (jaja, 't is camera)
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Hoe lang geleden......

    Ik kocht mijn eerste digitale camera in mei 2001 en sindsdien geen camera meer gebruikt met rolletjes film. Ik zou niet eens weten hoe ik een analoog spiegelreflex moet hanteren, ben enkel gewoon aan de digitale spiegelreflex.

    Comment


    • #3
      Re: Hoe lang geleden......

      In juni 2000 heb ik voor het laatst filmrolletjes gebruikt tijdens de reis naar Schotland.

      In april 2001 heb ik mijn eerste digitale foto's gemaakt met een HP315.

      Ik heb even naar die HP-foto's gekeken, en het is duidelijk dat de digitale fototoestellen ondertussen véél beter geworden zijn.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Hoe lang geleden......

        In 2006; analoog gefotografeerd naast mijn digitale beelden tijdens mijn reis naar Namibië.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Hoe lang geleden......

          Hallo,

          Mijn laatste filmrolletje heb ik gekocht in februari 1999 ... en daarna kwamen de pixeltjes (toen nog niet zoveel )
          De analoge Yashica met 28-105mm zoomlens en Yashica flits heb ik nog steeds (ergens) liggen ...

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Hoe lang geleden......

            Tellen wegwerpcamera's ook? Zo ja, dan fotografeerde ik het laatst met film in 2004.
            about.me/stijnv

            Comment


            • #7
              Re: Hoe lang geleden......

              Ik nog regelmatig, in de restauratie-wereld is dit niet abnormaal. Binnenkort moet ik voor een opdracht 1114 opnames maken. (Ik heb zelfs een een klant die barietafdrukken vraagt!)

              Comment


              • #8
                Re: Hoe lang geleden......

                Ik vind het leuk, doe het nog geregeld. Zwartwit. Illford 100, Illford 400 en T-MAX 3200. Laatste rolleke is alweer een paar maanden geleden, maar gisteren heb ik me nog eens een voorraadje film ingedaan. Blijft heerlijk fotografen. 'k Gebruik een Canon 3. Denk ik

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe lang geleden......

                  Onlangs herbegonnen met analoog, deze keer met ontwikkelen en afdrukken erbij.
                  Heel gelukkig dusver.
                  90% van m'n foto's werden toch geconverteerd naar z/w...
                  ik werd ziek van de AF van de 5dII na een 1ds gewoon te zijn...
                  wou geen nieuwe zware 1ds body...
                  en ik wou vooral net iets mooiere afdrukken kunnen maken.

                  Dus ging ik voor een Canon 1v. De 5dII is qua AF, body en ergonomie niks tegen dat toestel

                  én ik kan terug schieten op één van m'n favoriete films van weleer; Kodak Tech-pan (via eBay een 150ft rol gekocht) aan ISO 25

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe lang geleden......

                    2009 nog.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe lang geleden......

                      Laatste keer in 2002 met dia rol in een Nikon F5
                      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                      www.langenacker.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe lang geleden......

                        Een jaar of 2 geleden....wegens volgen van fotografielessen....moesten toen ook werken in donkere kamer!!
                        Moet zeggen.....door analoog te fotograferen zal je veel meer nadenken naar comp., standpunt, ev horizon...enz! Filmrolletjes kosten geld en zomaar fotograferen zou zonde zijn!!
                        Dus zou ik het eigenlijk niet erg vinden om af en toe analoog te fotograferen.....altijd spannend hoe de foto's eruit zullen zien!
                        Gr Pascale
                        Eerlijkheid duurt het langst!!
                        Mijn website: http://www.degrafon.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe lang geleden......

                          ik denk 2002 met pentax p30 dan overgegaan naar compactoestel en nu sedert 2 jaar mijn pentax K20D ,ik zou eerlijk gezegd niet meer willen terugkeren ,wel een flinke investering in je body en lenzen maar voor de rest onbeperkt schieten

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe lang geleden......

                            Heb juist nog 100 besteld voor mijn Rolleiflex. De laatste foto's heb ik gemaakt op 4x5 vlakfilm.
                            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe lang geleden......

                              Eergisteren. Voorig weekend een oude pentax uit de kast gehaald. Er zaten nog filmpjes bij, maar ik verwacht niet veel want de filmpjes zijn wat over datum.
                              Een Canon 350D met EF 28mm 1.8 UMS, EF 50mm 1.8 II en EF 16-35mm 2.8L II UMS in de kast en een Leica X1 voor dagelijks gebruik

                              Comment

                              Working...
                              X