Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vroege morgen vanop Cypress Mountain in Vancouver, Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vroege morgen vanop Cypress Mountain in Vancouver, Canada

    Hallo Allemaal,

    Dit is nog een foto die ik genomen heb op dezelfde morgen als mijn vorige post!
    Deze foto is een beetje meer naar rechts genomen vergeleken met mijn vorige post. Hier heb je een zicht hebt op de stad die nog net een beetje boven het lage wolken dek/de mist uitsteekt. Je kan ook een paar licht vlekken zien onder het wolken dek, deze zijn de lampjes van de "Lions Gate Bridge" die Noord en West Vancouver met het centrum verbindt.

    Hopelijk valt deze foto ook in de smaak. Alvast bedankt voor te kijken!
    Groetjes uit Vancouver,
    Ann




    *Camera Model: Sony DSLR A200
    *Focal Length: 70mm
    *F-Number: F/10
    *Exposure Time: 10 sec.
    *ISO Speed: ISO-100
    *Exposure Program: Manual (M)
    *Exposure Compensation (E/V): -0.3 step


    Wat info over Cypress Mountain voor diegene die het interesseerd: Cypress Mountain is gelegen in Noord Vancouver op een 15 minuten rijden van het centrum van Vancouver aan de westkust van Canada. Cypress Mountain is één van de beste gebieden om te skien/snowboarden in Vancouver in de winter en hier vind je ook één van de meest gerespecteerde Ski en Snowboard Scholen van West Canada aan. Dag of nacht kan je genieten van de beste sneeuw condities en een grote verscheidenheid aan ski terrein voor skiërs van alle niveaus. Snowboarders kunnen hier genieten van het gevarieerde aanbod van terrain. Cypress Mountain is ook een prachtige plaats het hele jaar door waar je kan genieten van de spectaculaire zichten op het centrum van Vancouver, English Bay, de Straight of Georgia (inham van de Stille Oceaan), Howe Sound. In de zomer is het een prachtige plaats voor wandelaars en natuur liefhebbers. Cypress Mountain is zeer trots om deel uit te maken van de Olympische Winterspelen die hier in februari 2010 gehouden werden. Ondanks de minder goede sneeuwcondities hebben ze een succesvolle 2 weken van wedstrijden kunnen houden!

    Wat info over Vancouver voor diegene die het interesseerd: Vancouver is gekend als één van de mooiste steden in de wereld die gelegen is aan de westkust van Canada in de provincie British Columbia. Vancouver ligt aan de Straat van Georgia, een deelzee van de Pacifische (Grote of Stille) Oceaan die ook grenst aan Vancouver Island. De stad ligt op een schiereiland wat het Burrard Schiereiland heet en is dus omringd door water, maar ook door bergen. Je vindt de Burrard Inlet (inham) aan de noordkant en de Fraser rivier aan de zuidkant van de stad. De stad staat wereldwijd bekend om de spectaculaire natuur in de directe omgeving en beschikt over één van de grootste stadsparken van Noord-Amerika namelijk “Stanley Park”. Op korte afstand van Vancouver ligt de bergketen "North Shore Mountains" die deel uitmaken van de "Coast Mountain Ranger". De bergen zorgen op zonnige dagen voor fantastische uitzichten, zelfs vanuit downtown Vancouver. Ook de meestal ondergesneeuwde vulkaan Mount Baker (gelegen in de USA en zo’n 100km van Vancouver) is vaak goed te zien. De stad ligt 971 kilometer ten zuidwesten van Calgary (in de de provincie Alberta) en 228 kilometer ten noorden van de Amerikaanse stad Seattle. Vancouver krijgt nog een boost in populariteit omdat hier op het moment door de Olympische Winterspelen die net voorbij zijn en de Paralympische Spelen die vrijdag beginnen.

    De prachtige omgeving van Vancouver maakt de stad een interessante toeristische bestemming. Bezoekers worden meestal aangetrokken door de unieke combinatie van het brede culturele aanbod in deze kosmopolische stad omringd door water en bergen, ook zijn de regenwouden en ruige kusten in de directe omgeving. Een andere toeristische trekpleister is "Granville Island", een klein eilandje naast downtown (het centrum), waar een grote markt is gevestigd. Toeristen genieten meestal ook van de mogelijkheid om “Whale Watching” te doen (een tour op het water om orka’s en andere walvissen te bekijken in hun natuurlijk omgeving) vanuit Vancouver in de Straat van Georgia. De nabijgelegen Capilano Suspension Bridge, een echte hangbrug over een ravijn is ook zeer populair. Buiten dat, bezoeken jaarlijks zo’n 1 miljoen toeristen Vancouver 'en route' op een cruise schip, meestal op weg naar Alaska. Vancouver is een multiculturele stad waar je vele verschillende nationaliteiten kan terug vinden en dit brengt een grote variaty aan restaurants, winkels en dergelijke met zich mee. Er is ook een groot aanbod aan kunst gallerijen, muse, theater en dergelijke. Verder vind je er de bekende Robson Straat met zijn vele stijlvolle winkels, het exotische Chinatown, het historische Gastown, de stranden van English Bay en Stanley Park. Vancouver wordt ook wel eens “Hollywood North” genoemd omdat er vele films en tv shows worden opgenomen. Een paar voorbeelden zijn: The X-Files, Battlestar Galactica, Small Ville, Supernatural, I Robot, X-Men, The Twilight Saga en vele andere.

  • #2
    Re: Vroege morgen vanop Cypress Mountain in Vancouver, Canada

    Deze foto kan me evenveel bekoren als je vorige. 't blijft een knap moment met mooie kleuren die jij perfect hebt weten vast te leggen.
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: Vroege morgen vanop Cypress Mountain in Vancouver, Canada

      Lap ik zei het nog..
      Als ik eerlijk moet zijn Ann dan vind ik deze een beetje te veel van het wolken dek..of mist...Die andere had een betere verdeling vind ik..
      De contouren op de voorgrond vind ik wat storen...Tja ik weet het niet zo echt eerlijk gezegd....Niettemin als je deze eerst zou gepost hebben dan zou ik misschien anders hebben gedacht...
      Laat ze toch maar komen hoor..
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Vroege morgen vanop Cypress Mountain in Vancouver, Canada

        Na je vorige, weer een mooie.

        Comment


        • #5
          Re: Vroege morgen vanop Cypress Mountain in Vancouver, Canada

          Toch een zeer sterke
          Het lage wolkendek maakt er iets bijzonders van.


          gr.ron.
          http://exhi-fotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Vroege morgen vanop Cypress Mountain in Vancouver, Canada

            toch een heel speciaal natuurfenomeen dat lage wolkendek. Mooi vastgelegd hoor
            "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

            Comment


            • #7
              Re: Vroege morgen vanop Cypress Mountain in Vancouver, Canada

              Foto in twee delen:
              - de contouren op de voorgrond tegen het wolkendek met die lichtjes eronder: zeer 'mist'erieus.
              - het uitzicht op de stad met die vlammende hemel erboven: heel knap.

              De twee samen in één foto: fijn omdat het allebei heel sfeervolle beelden zijn, en voor mij een mooie weergave van het samengaan van een prachtige natuur en een grote moderne stad (zo stel ik het me daar toch voor, al ben ik er (nog) nooit geweest...)

              Kortom, een heel fijne foto die me wat meer biedt dan enkel een prachtig beeld, en daardoor voor mij iets beter dan de vorige (al was die ook al erg mooi!).
              Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
              vroeger op dit forum bekend als wAckO

              Comment


              • #8
                Re: Vroege morgen vanop Cypress Mountain in Vancouver, Canada

                Dank jullie allemaal voor het kijken en de toffe reacties!

                Groetjes,
                Ann

                Comment


                • #9
                  Re: Vroege morgen vanop Cypress Mountain in Vancouver, Canada

                  Prachtige foto
                  Cypho
                  Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vroege morgen vanop Cypress Mountain in Vancouver, Canada

                    Deze vind ik pers. de betere van de twee opnames. Je ziet hier mooi alle lagen in het landschap. De inspanning om vroeg op te staan meer dan waard
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vroege morgen vanop Cypress Mountain in Vancouver, Canada

                      Dat vroeg opstaan loont inderdaad de moeite
                      (en dat met een dikke buik)

                      greetz
                      Cheeta
                      Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                      flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vroege morgen vanop Cypress Mountain in Vancouver, Canada

                        Knappe plaat, zeker even mooi als de andere
                        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vroege morgen vanop Cypress Mountain in Vancouver, Canada

                          Oei, Ann, had ik bijna over het hoofd gezien....
                          Super foto weeral
                          Ik kies niet zoals mijn voorgangers, ik neem ze alle twee

                          Groeten
                          Mipstoo

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vroege morgen vanop Cypress Mountain in Vancouver, Canada

                            2 knappe platen
                            Zalig die wolken onder je!!!
                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vroege morgen vanop Cypress Mountain in Vancouver, Canada

                              Gewoonweg prachtig Ann!
                              Het is heel leuk om te zien wat voor een evolutie je gemaakt hebt doorheen de jaren. Je foto's worden alsmaar beter!

                              Greetz
                              Nikon F80 te koop...
                              Volledige doka-uitrusting te koop...
                              http://dimitri-ferrest.skynetblogs.be

                              Comment

                              Working...
                              X