Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is er verkeerd in .htaccess ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is er verkeerd in .htaccess ....

    ik kan geen users aanmaken in htacces
    Last edited by Guest13; 14 november 2010, 22:28. Reden: typfout

  • #2
    Re: Wat is er verkeerd in .htaccess ....

    Index.htm is ALTIJD de startpagina. Die mag toch niet in een andere pagina ingebouwd zijn?
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Wat is er verkeerd in .htaccess ....

      index.htm is een file die hij altijd opent, als die ergens in een dir. staat.
      ik heb nog ne site, maar daar "scherm ik de onderdelen af met nen index.htm
      bv...

      dan start die file op.
      maar als ik nu ne subdir maak die opgeroepen word van "ergens" waarin nen hoop foto zitten, om er genen "open dir" van te maken, plaats ik er steeds nen index.htm in, met daarin bv.. forbidden no acces...
      dus in www.test.be/fotos/ kan je niet mijn fotos zien omdat als je dat in je brouwser typt: www.test.be/fotos/ dan krijg je een scherm met forbidden..... omdat daar een index.htm file inzit.
      dus dat mag wel
      maar nu wil ik een inlog maken voor onze leden, waar ze zelf een paswoord mogen kiezen dat ze zelf willen, en dan heb ik veeeeel minder werk met het verwijderen van leden die niet meer op onze inlogpagina's mogen komen, gewoon het regeltje er tussen uit van hunne naam , en ze kunnen er niet meer op.
      Last edited by Guest13; 14 november 2010, 22:29. Reden: geen

      Comment


      • #4
        Re: Wat is er verkeerd in .htaccess ....

        Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
        index.htm is een file die hij altijd opent, als die ergens in een dir. staat.
        ik heb nog ne site, maar daar "scherm ik de onderdelen af met nen index.htm
        bv...

        dan start die file op.
        maar als ik nu ne subdir maak die opgeroepen word van "ergens" waarin nen hoop foto zitten, om er genen "open dir" van te maken, plaats ik er steeds nen index.htm in, met daarin bv.. forbidden no acces...
        dus in www.test.be/fotos/ kan je niet mijn fotos zien omdat als je dat in je brouwser typt: www.test.be/fotos/ dan krijg je een scherm met forbidden..... omdat daar een index.htm file inzit.
        dus dat mag wel
        maar nu wil ik een inlog maken voor onze leden, waar ze zelf een paswoord mogen kiezen dat ze zelf willen, en dan heb ik veeeeel minder werk met het verwijderen van leden die niet meer op onze inlogpagina's mogen komen, gewoon het regeltje er tussen uit van hunne naam , en ze kunnen er niet meer op.

        Hello,

        De truuk met een index file in een subdir is al lang gekend, doe dit ook, werkt prima op die manier en gewone bezoekers krijgen de inhoud van de directory niet te zien ... met alle gevolgen van dien als ze dat wel zouden kunnen, je kan dit ook globaal instellen ergens, maar in elke dir een index werkt ook prima.

        Bij One.com moet je password protection via htaccess met een speciaal tooltje doen, ze hebben er zelfs een link voor : http://one-docs.com/tools/htaccess/

        Alles hangt af van de opmaak van het password in de file, ik heb er ook even mee gesukkeld, maar effe via de chat gepasseerd en onmiddellijk de link gekregen, werkt perfect nu !
        Ik vraag me wel af hoe je je leden zelf hun password laat kiezen, je gaat toch niet interactief de .htpasswrd aanpassen ? Dat is bijzonder riskant ... of laat je hen het password mailen waarna jij manueel alles ingeeft ?

        Mark
        Last edited by LamboCars; 12 maart 2010, 10:47.
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Wat is er verkeerd in .htaccess ....

          en toch wil het bij mij niet lukken
          Last edited by Guest13; 14 november 2010, 22:30. Reden: geen

          Comment

          Working...
          X