Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hier gaan we dan;Showcase reacties

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hier gaan we dan;Showcase reacties

    Het is mij opgevallen dat er de laatste maanden zeer sterke en harde commentaar komt op foto's van mede bd'ers . Inderdaad daarvoor is het ook showcase en is dit natuurlijk ook te verwachten, zonder commentaar kan je natuurlijk niet bijleren . Maar wat mij wel opvalt is dat sommigen die commentaar geven en de foto's de grond induwen zelf grote problemen hebben met technische afgewerkte foto's te plaatsen . Ik zelf heb geen probleem met commentaar op foto's wetend dat ik een jaar of 3 nergens stond met mijn fotografie en op dit forum alles geleerd heb .
    Bedoeling is dat we elkaar helpen en als er technisch iets niet goe dis aan die foto ook de persoon op de hoogte brengen hoe hij/zij dit kan verbeteren .
    Dit was alvast mijn mening .
    Allez, nu nie naar iedereen een steen beginnen gooien e .
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

  • #2
    Re: Hier gaan we dan;Showcase reacties

    Als die reacties terecht zijn dan zie ik niet direct een probleem?
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #3
      Re: Hier gaan we dan;Showcase reacties

      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Als die reacties terecht zijn dan zie ik niet direct een probleem?
      denk ik eerlijk gezegd ook...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Hier gaan we dan;Showcase reacties

        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        denk ik eerlijk gezegd ook...
        Das inderdaad waar . maar dan mogen die mensen wel niet dezelfde fouten maken en op een menselijke manier aan u overbrengen
        Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
        http://www.racenews.be

        Comment


        • #5
          Re: Hier gaan we dan;Showcase reacties

          Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
          maar dan mogen die mensen wel niet dezelfde fouten maken
          tja, nobody is perfect he ik geef ook soms commentaar op een foto maar betrap me later dan zelf op die "fout" die ik op een foto aangaf of zo...
          Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
          en op een menselijke manier aan u overbrengen
          het blijven mensen he de een is subtieler dan de ander...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Hier gaan we dan;Showcase reacties

            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            tja, nobody is perfect he ik geef ook soms commentaar op een foto maar betrap me later dan zelf op die "fout" die ik op een foto aangaf of zo...
            het blijven mensen he de een is subtieler dan de ander...
            Kwou gewoon de mening eens aanhoren van een ander .
            Soms is ge het gewoon de manier van commentaar geven ook.

            Ist zelfde als uwen baas naar je komt en zegt ge kunt er geen kl..tn van of, manneke ik zou dat toch op een andere manier doen
            Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
            http://www.racenews.be

            Comment


            • #7
              Re: Hier gaan we dan;Showcase reacties

              Dus als je het zelf niet beter kan, mag/kan je geen kritiek (pos of neg) geven?
              En wie beoordeelt wat beter/slechter is?

              j.
              Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
              Das inderdaad waar . maar dan mogen die mensen wel niet dezelfde fouten maken en op een menselijke manier aan u overbrengen
              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
              Nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: Hier gaan we dan;Showcase reacties

                tja, we leven hoe langer hoe meer in een anonieme maatschappij waar velen geen omgangsvormen meer geleerd hebben, en enkel de "machotaal" van TV series kunnen nabootsen.
                Het valt mij ook dikwijls op dat er, in tegenstelling tot een jaar of 5/6 geleden, veel onbeschofter gereageerd wordt, in plaats van op een onderlegde manier aanwijzingen te geven.
                In het bedrijfsleven zie ik spijtig genoeg hetzelfde gebeuren.

                Comment


                • #9
                  Re: Hier gaan we dan;Showcase reacties

                  Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
                  tja, we leven hoe langer hoe meer in een anonieme maatschappij waar velen geen omgangsvormen meer geleerd hebben, en enkel de "machotaal" van TV series kunnen nabootsen.
                  Het valt mij ook dikwijls op dat er, in tegenstelling tot een jaar of 5/6 geleden, veel onbeschofter gereageerd wordt, in plaats van op een onderlegde manier aanwijzingen te geven.
                  In het bedrijfsleven zie ik spijtig genoeg hetzelfde gebeuren.
                  WUK??*





                  * © Bart Vanneste
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hier gaan we dan;Showcase reacties

                    Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                    Het is mij opgevallen dat er de laatste maanden zeer sterke en harde commentaar komt op foto's van mede bd'ers .
                    Waar ik meer problemen mee heb is met mensen die van iedere foto gaan zeggen dat hij zeer goed is (terwijl er zelfs negatieve reacties van andere mensen zijn), blijkbaar enkel om zichzelf populair te maken en zelf ook veel reacties te krijgen... Aan zo'n reacties heeft niemand baat, noch de maker van de foto, noch het forum...

                    Mvg,
                    Frederic

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hier gaan we dan;Showcase reacties

                      Goh, ik haat clichés, maar in dit geval is het toch zo dat iedere vogel zing hoe dat hij
                      gebekt is. Neen, dat is maar niks. Streep maar door. Als ik zo de commentaren eens
                      doorneem, geeft het toch een redelijke indruk van de foto's. In mijn ogen althans, al
                      kunnen me die bedriegen want al wat ouder en misschien te vaak gebruikt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hier gaan we dan;Showcase reacties

                        Ik heb wel begrip voor je reactie op hoe sommigen er soms tegenaan gaan, maar ik ga er niet gans met akkoord. Misschien je perspectief eens veranderen, van ontvanger van lof/kritiek naar een neutrale buitenstaander. Ik ga er zelf vanuit dat vanaf het moment dat iemand een foto "te grabbel gooit" op een forum, dat die iemand zich ook openstelt voor elke vorm van kritiek die kome moge en zich er ook bij neerlegt. Als fotograaf zou je moeten luisteren naar wat anderen te vertellen hebben over je werk en daarna je eigen foto's eens door de ogen van die anderen bekijken. Dat betekent niet dat die anderen altijd gelijk hebben, maar zo leer je hoe anderen op je foto's neer/opkijken, moest dit belangrijk zijn voor jou - en het is zo voor velen. Als sommigen daarbij de noodzaak hebben expliciet te uiten dat je foto dikke k*t is, dan is dat misschien een probleem van de uiter maar ik zie niet in op welke manier dit erg is voor de ontvangde kant. Je moet kijken naar de grond van de kritiek, niet naar de verwoording ervan en zeker niet naar de uiter. Hij/zij is misschien wel een grofgebekte *****zak, maar wie verwacht er nu dat anderen enkel kritiek op een menselijk waardige manier op hem geven?
                        :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hier gaan we dan;Showcase reacties

                          Tja, ieder kijkt er op een andere manier tegenaan, blijkbaar.
                          Mijn ervaring is net het tegenovergestelde, wat showcase betreft dan toch.
                          Ik kijk vooral naar "Dieren" en "Landschappen" en vind de spoeling wel héél dunnetjes worden. Het is m.i. zelfs nog erger geworden sinds de regel om maar één foto per topic meer toe te laten, een regel waar ik volledig achter stond maar nu zijn doel voorbij lijkt te schieten.
                          Slechts een 10% van de foto's is nog SC waardig, sommigen denken dat ze elke dag wel een SC foto kunnen maken. En steeds dezelfden staan dan klaar met "geweldig, fantastisch en prachtig" - ik kan er moedeloos van worden. Zelfs de HOF maakt nu en dan een stevige uitschuiver en beloont soms namen eerder dan kwaliteit.
                          De weinige foto's die ik nog post krijgen soms nog comment waarvan ik denk ja, die kritiek is juist, hoe heb ik dat zelf kunnen missen.
                          Maar zoals gezegd, meestal is het omgekeerde het geval.
                          En dat demotiveert om nog zelf iets te posten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hier gaan we dan;Showcase reacties

                            Slechts een 10% van de foto's is nog SC waardig, sommigen denken dat ze elke dag wel een SC foto kunnen maken. En steeds dezelfden staan dan klaar met "geweldig, fantastisch en prachtig" - ik kan er moedeloos van worden. Zelfs de HOF maakt nu en dan een stevige uitschuiver en beloont soms namen eerder dan kwaliteit.
                            De weinige foto's die ik nog post krijgen soms nog comment waarvan ik denk ja, die kritiek is juist, hoe heb ik dat zelf kunnen missen.
                            Maar zoals gezegd, meestal is het omgekeerde het geval.
                            En dat demotiveert om nog zelf iets te posten.
                            Dat gevoel had ik al van in het begin. En wat me bovendien nog extra opvalt: de ene foto krijgt 30 comments, de andere geen. En dat is - als je iets zou willen bewijzen - ook statistisch te linken aan bepaalde gebruikers.
                            Ach ja, het staat iedereen vrij te posten en / of commentaar te geven hé...
                            Maar om daar lessen uit te leren? Commenst hangen ook nog vaak af van idee over fotografie van de poster (pixelneuker versus kunstacademicus, liefhebber van verscherpt of van zachte portretten,...). Het kan een hulp zijn, maar hiervan alleen bijleren...? Denk ik niet, zeker niet zoals het al een hele tijd gaat.
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hier gaan we dan;Showcase reacties

                              Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                              Tja, ieder kijkt er op een andere manier tegenaan, blijkbaar.
                              Mijn ervaring is net het tegenovergestelde, wat showcase betreft dan toch.
                              Ik kijk vooral naar "Dieren" en "Landschappen" en vind de spoeling wel héél dunnetjes worden. Het is m.i. zelfs nog erger geworden sinds de regel om maar één foto per topic meer toe te laten, een regel waar ik volledig achter stond maar nu zijn doel voorbij lijkt te schieten.
                              Slechts een 10% van de foto's is nog SC waardig, sommigen denken dat ze elke dag wel een SC foto kunnen maken. En steeds dezelfden staan dan klaar met "geweldig, fantastisch en prachtig" - ik kan er moedeloos van worden. Zelfs de HOF maakt nu en dan een stevige uitschuiver en beloont soms namen eerder dan kwaliteit.
                              De weinige foto's die ik nog post krijgen soms nog comment waarvan ik denk ja, die kritiek is juist, hoe heb ik dat zelf kunnen missen.
                              Maar zoals gezegd, meestal is het omgekeerde het geval.
                              En dat demotiveert om nog zelf iets te posten.

                              Ik zit ook 99% in Dieren. En ik snap deels wat je bedoeld. Maar wat is er mis dat iemand die enkel zegt:"mooi", "prachtig",... In de meeste van die personen hun ogen is het dat waarschijnlijk ook wel.
                              Als ik een foto zie, waar ik naar mijn smaak niets verkeerd aan zie, zeg ik ook enkel maar iets simpels. Ik ga op zulk moment niet proberen om een "brief" te schrijven.
                              Als ik wel iets zie, zal ik het natuurlijk wel opschrijven.
                              Het gebeurd zelfs dat ik helemeaal niets schrijf. Dat zijn dan meestal foto's die ik niet goed vind maar niet kan thuisbrengen waarom. En het dus geen nut heeft iets te schrijven omdat ik de TS niet kan helpen te zeggen wat ik er mis aan vind.

                              Comment

                              Working...
                              X