Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon flits als slave voor Nikon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon flits als slave voor Nikon?

    Sinds enkele dagen ben ik de trotse bezitter van Nikon D700. Daarvoor heb ik altijd met Canon gewerkt. Nu heb ik natuurlijk wat Canon accessoires die ik van de hand wil doen.

    Maar ik vroeg mij af of ik nog iets kan doen met mijn Canon EX420 flitser. Ik heb ergens gelezen dat ik die altijd nog radio gestuurd kan gebruiken als slave flitser. En dan heb ik hiervoor extra materiaal nodig (radiogestuurde triggers). Het TTL systeem van Canon en Nikon werken via infrarood en zijn volledig niet compatibel met elkaar.

    Klopt dit een beetje, of heb ik het verkeerd begrepen? Hou ik dan best die flitser of doe ik er iemand anders een pezier mee?

  • #2
    Re: Canon flits als slave voor Nikon?

    Met een radiotrigger (zender en ontvanger) kan je werken met je Canon flits, maar uiteraard enkel in de manuele modus, dus geen TTL of iets wat der op trekt.
    Als de flits instelbaar qua vermogen kan je de hoeveelheid licht instellen op de flits, anders denk ik dat het volle bak gaat zijn.

    Ik heb alleen 580 flitsen van Canon in huis, dus kan het voor U ook niet testen.

    MVG, Jeff c.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Canon flits als slave voor Nikon?

      Oorspronkelijk geplaatst door Dieter_C Bekijk bericht

      Maar ik vroeg mij af of ik nog iets kan doen met mijn Canon EX420 flitser.
      je moet dit even nagaan, maar ik vermoed dat de EX420 niet manueel in te stellen valt... als dit zo is, kan je er los van een camera niet veel mee doen...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Canon flits als slave voor Nikon?

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        je moet dit even nagaan, maar ik vermoed dat de EX420 niet manueel in te stellen valt... als dit zo is, kan je er los van een camera niet veel mee doen...
        De EX420 is niet manueel in te stellen.

        Comment

        Working...
        X