Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

draadloos flitsen met SB800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • draadloos flitsen met SB800

    Ik ben in het bezit van een Nikon D300 en SB800 flits

    Nu wil in graag mijn sb800 laten flitsen met behulp van de ingebouwde flits van mijn D300

    Dat lukt mij aardig wanneer de ingebouwde flitser meeflitst.

    Is er nu een mogelijkheid om de SB800 te doen flitsen zonder dat de ingebouwde flits meeflitst , zodat ik geen frontaal licht op mijn onderwerk krijg.

    Welke instellingen zijn daar voor nodig zowel op mijn toestel als op mijn flits

    Welke flitsfanaat kan mij daarbij helpen ??

  • #2
    Re: draadloos flitsen met SB800

    Oorspronkelijk geplaatst door tourleader Bekijk bericht
    Ik ben in het bezit van een Nikon D300 en SB800 flits

    Nu wil in graag mijn sb800 laten flitsen met behulp van de ingebouwde flits van mijn D300

    Dat lukt mij aardig wanneer de ingebouwde flitser meeflitst.

    Is er nu een mogelijkheid om de SB800 te doen flitsen zonder dat de ingebouwde flits meeflitst , zodat ik geen frontaal licht op mijn onderwerk krijg.

    Welke instellingen zijn daar voor nodig zowel op mijn toestel als op mijn flits

    Welke flitsfanaat kan mij daarbij helpen ??

    Ik heb het hiermee opgelost
    http://www.buynikon.eu/product/24051...ebouwde_f.html

    Groetjes NoName
    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
    www.langenacker.nl

    Comment


    • #3
      Re: draadloos flitsen met SB800

      Je ingebouwde flits zal steeds mee flitsen, je kan er wel voor kiezen om de kracht van de flits zo minimaal mogelijk te zetten dwz op 1/128. Het effect van dat kleine flitsje zal je op de gemaakte beelden niet zien, tenzij een heel klein extra lichtpuntje in de ogen van een eventueel model. Om dit te vermijden is er ook wel de mogelijkheid om een hulpstukje op je camera te bevestigen dat de flits afschermt.
      Eric Van Aerschot BD0730BE

      Comment


      • #4
        Re: draadloos flitsen met SB800

        De interne flits zal meeflitsen. In commander mode kan je de output ervan op "-" zetten. Normaal is de flits dan niet te zien op de foto. Voorflitsen gaat je interne flits wel doen.
        Bij hogere iso of indien je dicht bij je onderwerp staat, kan dat flitslicht toch te zien zijn, en dan is het hulpstukje nuttig.
        Last edited by paly; 9 maart 2010, 20:00.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: draadloos flitsen met SB800

          hij flitst wel altijd wat mee, onvermijdelijk.

          zolang je onderwerk maar goed in beeld komt
          nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
          http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

          Comment


          • #6
            Re: draadloos flitsen met SB800

            je kan alles zo instellen dat de interne flits wel degelijk mee belicht of ni (enkel voorflitsen dan)

            zie handleiding
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Re: draadloos flitsen met SB800

              Ingebouwde flits op Commander en instelling op '--' ipv DDL of M
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #8
                Re: draadloos flitsen met SB800

                als SB800 in SU-4 mode (slave) staat, zal ie meeflitsen als de interne flits afgaat

                in commander mode zal interne flits enkel voorflitsen sturen en de SB800 triggeren als ie in goeie stand staat (zo met groep A en ...)
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #9
                  Re: draadloos flitsen met SB800

                  Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                  Ingebouwde flits op Commander en instelling op '--' ipv DDL of M
                  Dat heb ik gedaan, maar toch flits de ingebouwde flits op volle kracht mee. Zou er dan op de flits nog iets anders moeten ingesteld worden ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: draadloos flitsen met SB800

                    je denkt mss dat ie flitst terwijl ie enkel voorflitsen geeft

                    of toch ni ?
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: draadloos flitsen met SB800

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                      je denkt mss dat ie flitst terwijl ie enkel voorflitsen geeft

                      of toch ni ?
                      Ik denk het niet want ik zie duidelijk een volle flits.
                      Ik vermoed dat een voorflits heel wat minder kracht zal hebben , of niet ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: draadloos flitsen met SB800

                        test 't es uit hé
                        draai je SB800 weg van t onderwerp en neem de foto
                        als je foto dan flitslicht vertoont flitst je interne flits mee
                        en anders niet
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: draadloos flitsen met SB800

                          Oorspronkelijk geplaatst door tourleader Bekijk bericht
                          Ik denk het niet want ik zie duidelijk een volle flits.
                          Ik vermoed dat een voorflits heel wat minder kracht zal hebben , of niet ?
                          Neem 2 foto's 1 met en 1 zonder.
                          't verschil zou je normaliter wel moeten zien.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #14
                            Re: draadloos flitsen met SB800

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                            test 't es uit hé
                            draai je SB800 weg van t onderwerp en neem de foto
                            als je foto dan flitslicht vertoont flitst je interne flits mee
                            en anders niet
                            Ik heb de test gedaan, en het onderwerp wordt wel degelijk door de interne flits belicht

                            Comment


                            • #15
                              Re: draadloos flitsen met SB800

                              en staat je toestel in Commander Mode ?
                              want je kan je SB800 ook laten flitsen via interne flits in slave mode (SB800: SU-4)
                              dan flitsen ze allebei

                              in menu van toestel : commander mode en dan A, B of C (?) en 1, 2 of 3 kiezen en SB800 ook zo instellen
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                              Comment

                              Working...
                              X