Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnersvraag 2 - fotograferen in hal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginnersvraag 2 - fotograferen in hal

    Ik vertrek donderdag naar de Crufts, een grote hondenshow, in grote hallen. Maar op shows lukt't mij nooit om mooie foto's te maken. Ik denk door dat licht in die hallen...
    Hoe maak ik dan zo'n goed mogelijke foto's?
    Ik heb een sony a350 + tamron 18-300, maar geen extra flitser.
    Kan ik hier iets mee? Eventueel achteraf bewerken in photoshop ofzo zou ik niet zo'n probleem vinden...
    De sluitertijd zal allicht niet te lang mogen zijn, voor geen beweging in de foto te hebben. Maar waar moet ik nog op letten? (in onze cursus hebben we pas de sluitertijd en diafragma besproken, maar ik denk niet dat ik het daarmee red?)
    Flickr

  • #2
    Re: Beginnersvraag 2 - fotograferen in hal

    ISO omhoog pompen Sluiterstijd 1/60s of sneller, sneller is nog beter natuurlijk!
    1/160s is zeker aangeraden voor beweging.
    Diafragma volopen, dus getal zo klein mogelijk en je ISO op 800 of 1600.
    800 is beter van ruis, maar je foto moet natuurlijk nog altijd voldoende belicht zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Beginnersvraag 2 - fotograferen in hal

      Kun je niet van iemand een externe fliter lenen? Ik vrees dat je met deze lens anders in de problemen komt. Indien je met diafragma vol open (getal zo klein mogelijk), sluiter 1/60 en ISO 800 er nog niet komt, kun je met de interne flits proberen bij te flitsen, maar probeer dan te kompenseren om zo weinig mogelijk schaduwen te verkrijgen.
      Nikon Df

      Comment


      • #4
        Re: Beginnersvraag 2 - fotograferen in hal

        bestaat er geen goedkoop 50mm 1.8 lensje voor sony?
        Ik vrees dat flits je foto's niet mooier zal maken...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment

        Working...
        X