Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TV Vlaanderen moeilijke start.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TV Vlaanderen moeilijke start.

    Wij wonen in de Oostkantons en bekomen volgende week een satelliet installatie. Ik geraak echter niet wegwijs in de informatiebrochure van TV Vlaanderen. Aangezien wij drie televisietoestellen in huis hebben moeten wij volgens de installateur ook drie ontvangers hebben en voor TV Vlaanderen te ontvangen voor elke ontvanger een kaart. De derde televisie en ontvanger zullen in de logeerkamer staan, daar hebben wij niet permanent een derde kaart voor nodig. Daar zou een van de beide andere kaarten kunnen voor dienen. De installateur stelde ons volgende kostenplaatje als oplossing voor:
    1) KAART TV Vlaanderen 2 X 79 Euro = 158 Euro (eenmalig)
    2) Activeringskosten bij TV Vlaanderen 2 X 29.95 Euro = 59.90 Euro. (eenmalig)
    3) Een BASIS abonnement van 9.90 Euro per maand.
    4) Een voordelige optie “Vlaams” van 2 Euro per maand. (voor de 2e kaart)
    Heden belde ik naar TV V en de vriendelijke dame vertelde mij dat ik voor elke ontvanger een kaart nodig heb, dus 3 x Kaart + 3 X Activeringskosten + 3 x een basis abonnement. En dat de voordelige optie die TV V aanbiedt geen goede poplossing is, vermits deze na enkele weken gedeactiveerd wordt? In de folder staat echter “2 € per maand en spreekt men niet van een tijdsbeperking”.
    Kan iemand mij zeggen wat ik het best kan nemen om mijn probleem op te lossen.
    Tweede vraag: men spreekt ook vaak van een SMARTKAART? Wat is dat dan voor een kaart en waarvoor is ze te gebruiken. In de TV V brochure schrijft men er niets over. Alvast bedankt voor jullie hulp.
    Jean

  • #2
    Re: TV Vlaanderen moeilijke start.

    De smartkaart is gewoon het kaartje dat je in de ontvanger moet steken (formaat bankkaart).
    Het kaartje "Vlaamse zenders" @ 2€/maand is onbeperkt geldig (zolang je 2€/maand betaald). Je kan bijvoorbeeld ook 1 basispakket + 2 pakketten "Vlaamse zenders " aanschaffen.
    Er bestaat een apparaatje voor cardshearing (kost 125€). Kaartje van basispakket in dat apparaat steken en de bijhorende dummykaart in de ontvangers. Maximaal 3 dummykaarten ontvangen draadloos (tot 15 meter) het signaal van de basiskaart. (dit apparaat is natuurlijk niet verkrijgbaar bij TV-Vlaanderen of gecertifiëerde TV-Vlaanderen verkopers).
    Op 2dehands sites staan regelmatig (ook nu) gecertifieerde TV-Vlaanderen ontvangers voor een prikje te koop met smartkaart. Indien het abonnement nog niet is opgezegd dan kan je een overnameformulier invullen en vervalt de 29.95€ activeringskost.
    Indien je slechts 1 schotel wil plaatsen voor 3 ontvangers, dan heb je een triple of quad LNB nodig.
    Kies voor een schotel van 80cm. Met de 60cm schotel kan je beelduitval hebben bij zware regen of sneeuw.
    Met een Duo LNB kan je 2 satellieten ontvangen met een vaste schotel. Je kan dan kiezen voor de regionale Nederlandse zenders of Engelse zenders via de tweede satelliet, zonder dat de schotel verdraaid moet worden.
    Ik weet niet hoeveel je installateur vraagt voor het installeren, maar dat kan je zelf ook doen. Het is niet ingewikkeld. Schotel moet vrij zicht hebben op het zuiden. Coax van LNB naar ontvanger en scartkabel van ontvanger naar TV.
    Ikzelf heb 100€ betaald voor een Philips DSR2211 ontvanger met schotel, duo LNB, 25m coax + alle toebehoren en een geldige smartkaart + overnameformulier (betekent : geen 29.95€ overnamekosten). Op 2dehands.be staan er nu zelfs nog goedkopere aanbiedingen voor deze ontvanger. Bij twijfel over de geldigheid van de kaart : vraag het kaartnummer aan de verkoper en TV-Vlaanderen kan je zeggen of de kaart nog actief is, zoniet moet je de activeringskosten betalen. Let op dat op de kaart een foto staat van een gezin met 2 kinderen. De oude rood/zwarte kaarten kunnen niet meer gereactiveerd worden.
    Last edited by notex; 9 maart 2010, 04:09.

    Comment


    • #3
      Re: TV Vlaanderen moeilijke start.

      Ik kan enkel maar Notex bijtreden. Vraag je hardware dealer naar de optie Cardsharing, zo vermijdt je echt de veel te hoge kosten die ermee gepaard gaan.
      Harelsat, de winkel waar ik mijn gerief heb gekocht zal je dit materiaal zeker kunnen verkopen.
      Waat ik echter niet helemaal akkoord mee ben is de installatie zelf te doen. Het is inderdaad niet moeilijk maar het venijn zit hem in de F-connectoren. Als je niet echt handig bent of de juiste methode niet kent voor deze connectoren op de kabel te schroeven of nijpen dan zal dit nadelig zijn voor je beeldkwaliteit.
      Wil je ook de Vlaamse HD-kanalen dan dien je op 2 Astra satellieten uitgericht te staan.
      Wat is er dan nodig?
      - Schotel van 80cm (Triax, goed en goedkoop)
      - Beugel voor 2 of meerdere LNB's op te klikken.
      - 3x DISEqc, hier kan je een 2/1 kiezen maar ik zou dan de 4/1 voorstellen als je later nog op de derde Astra (vooral de Uk kanalen) wil uitgericht staan of op Hotbird (Franse zenders)
      - 3x quad LNB
      - 3 ontvangers waar je kan kiezen bij de standaard TVV pakketen die ook het meest prijsvoordelig zijn. Je kan ook kiezen voor een Homecast of elk ander merk maar gedenk wel dat dit direct duur wordt.
      - De cams voor cardsharing

      Een tevreden TVV kijker

      Comment


      • #4
        Hallo Twizter en Notex : TV Vlaanderen moeilijke start.

        Goede Morgen Notex enTwizter,
        Beste dank voor jullie uitleg, stilaan word ik wat wijzer in de materie. De “hardware” wordt geïnstalleerd en afgesteld door een erkende installateur. Spijtig genoeg zijn er hier in de Oostkantons niet al te veel. En vooral met TV V hebben ze het nogal moeilijk. Zij vinden met materiaal in de set weliswaar goedkoop maar slecht. Vooral de ontvangers (van Philips) vinden zij maar niets. Daarom promoten wat de Abonnementen betreft een beetje Télésat omdat je daarop ook enkele Vlaamse zenders kunt ontvangen. Maar ik wil eerst eens testen met TV V. Dan is de hardware wat goedkoper. Opzeggen kan dan nog altijd. Hier plaatsen zijn “hardware” van gekende merken die gecertificeerd zijn voor TV V.
        De installatie ziet er als volgt uit: Schotel Merk Triax van 78 cm diameter. LNB Astra 4x. Alle kabels van de schotel naar het verdeelpunt zijn nieuw en ook binnen in huis worden alle Coax kabels vernieuwd. Van het verdeelpunt gaan dus 4 coax kabels in afzonderlijke buizen naar de verschillende kamers in huis waar er een tv staat. Al het materiaal wordt gekocht, niet gehuurd. Misschien een slechte keus ik weet het (nog) niet.
        Op raad van de installateur heb ik dus drie ontvangers gekocht van het Merk Technisat Digit HD 8, (299 Euro per stuk), daar is geen hard disk bij, maar er is wel de mogelijkheid om via een Stick bv, 8 GB op te nemen en via de computer te verwerken of te branden. Voor de smartcard moet ik voor elke ontvanger een C.I. Moduul hebben. Ik heb er twee gekocht (130 Euro per stuk) één zal af en toe moeten geswitcht worden als er logeergasten zijn. Dan zullen we het wel enkele dagen zonder TV doen in de slaapkamer. Werkt dat niet goed, dan ga ik uitkijken naar de optie Cardsharing.
        Wat de Abo’s betreft ga ik dus beginnen met één Basis Abo bij TV V + een kaart “Vlaamse zenders”. De Duitse zenders die wij hier heel vaak kijken kunnen wij (voorlopig nog) vrij ontvangen via Astra en dan zullen we wel zien wat we allemaal kunnen ontvangen via Astra en die ook op het Basis pakket van TV V staan.
        Beste dank voor alles.

        Comment


        • #5
          Re: TV Vlaanderen moeilijke start.

          Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
          Ik kan enkel maar Notex bijtreden. Vraag je hardware dealer naar de optie Cardsharing, zo vermijdt je echt de veel te hoge kosten die ermee gepaard gaan.
          Harelsat, de winkel waar ik mijn gerief heb gekocht zal je dit materiaal zeker kunnen verkopen.
          Waat ik echter niet helemaal akkoord mee ben is de installatie zelf te doen. Het is inderdaad niet moeilijk maar het venijn zit hem in de F-connectoren. Als je niet echt handig bent of de juiste methode niet kent voor deze connectoren op de kabel te schroeven of nijpen dan zal dit nadelig zijn voor je beeldkwaliteit.
          Wil je ook de Vlaamse HD-kanalen dan dien je op 2 Astra satellieten uitgericht te staan.
          Wat is er dan nodig?
          - Schotel van 80cm (Triax, goed en goedkoop)
          - Beugel voor 2 of meerdere LNB's op te klikken.
          - 3x DISEqc, hier kan je een 2/1 kiezen maar ik zou dan de 4/1 voorstellen als je later nog op de derde Astra (vooral de Uk kanalen) wil uitgericht staan of op Hotbird (Franse zenders)
          - 3x quad LNB
          - 3 ontvangers waar je kan kiezen bij de standaard TVV pakketen die ook het meest prijsvoordelig zijn. Je kan ook kiezen voor een Homecast of elk ander merk maar gedenk wel dat dit direct duur wordt.
          - De cams voor cardsharing

          Een tevreden TVV kijker
          Ferm goed uitgelegd
          Zo zou dit altijd moeten zijn.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Hallo Twizter en Notex : TV Vlaanderen moeilijke start.

            Beste,

            Een officiele TVV mediaguard kaart kost iets van een €80 dus de €130 die ze vragen is veel te hoog. Ikzelf heb geen Philips maar Homecast maar er is zeker niks mis met Philips ontvangers als ik anderen hun ervaringen lees.
            En het verhaaltje dat men liever Télésat dan TVV verkoopt getuigd ook van een serieuze partijdigheid. Ik kan echter je probleem begrijpen dat er weinig sat zaken zijn in de omgeving waar je terecht kan.

            Succes met je aankoop en heb je nog wat specifieke vragen dan PM je me maar

            Oorspronkelijk geplaatst door fagnes39 Bekijk bericht
            Goede Morgen Notex enTwizter,
            Beste dank voor jullie uitleg, stilaan word ik wat wijzer in de materie. De “hardware” wordt geïnstalleerd en afgesteld door een erkende installateur. Spijtig genoeg zijn er hier in de Oostkantons niet al te veel. En vooral met TV V hebben ze het nogal moeilijk. Zij vinden met materiaal in de set weliswaar goedkoop maar slecht. Vooral de ontvangers (van Philips) vinden zij maar niets. Daarom promoten wat de Abonnementen betreft een beetje Télésat omdat je daarop ook enkele Vlaamse zenders kunt ontvangen. Maar ik wil eerst eens testen met TV V. Dan is de hardware wat goedkoper. Opzeggen kan dan nog altijd. Hier plaatsen zijn “hardware” van gekende merken die gecertificeerd zijn voor TV V.
            De installatie ziet er als volgt uit: Schotel Merk Triax van 78 cm diameter. LNB Astra 4x. Alle kabels van de schotel naar het verdeelpunt zijn nieuw en ook binnen in huis worden alle Coax kabels vernieuwd. Van het verdeelpunt gaan dus 4 coax kabels in afzonderlijke buizen naar de verschillende kamers in huis waar er een tv staat. Al het materiaal wordt gekocht, niet gehuurd. Misschien een slechte keus ik weet het (nog) niet.
            Op raad van de installateur heb ik dus drie ontvangers gekocht van het Merk Technisat Digit HD 8, (299 Euro per stuk), daar is geen hard disk bij, maar er is wel de mogelijkheid om via een Stick bv, 8 GB op te nemen en via de computer te verwerken of te branden. Voor de smartcard moet ik voor elke ontvanger een C.I. Moduul hebben. Ik heb er twee gekocht (130 Euro per stuk) één zal af en toe moeten geswitcht worden als er logeergasten zijn. Dan zullen we het wel enkele dagen zonder TV doen in de slaapkamer. Werkt dat niet goed, dan ga ik uitkijken naar de optie Cardsharing.
            Wat de Abo’s betreft ga ik dus beginnen met één Basis Abo bij TV V + een kaart “Vlaamse zenders”. De Duitse zenders die wij hier heel vaak kijken kunnen wij (voorlopig nog) vrij ontvangen via Astra en dan zullen we wel zien wat we allemaal kunnen ontvangen via Astra en die ook op het Basis pakket van TV V staan.
            Beste dank voor alles.

            Comment


            • #7
              Re: TV Vlaanderen moeilijke start.

              @ Fagnes39
              Blijkbaar had je geen raadgeving nodig via Belgiumdigital. Het prijskaartje speelt blijkbaar ook geen rol en je luistert enkel naar je installateur. Waarom plaats je een ontvanger van 299€ in een logeerkamer ? Heb je misschien een "bed and breakfast" en is de installatie aftrekbaar voor de belastingen ?
              Met een tweedehands Philips DSR2211 die je gemakkelijk voor 50€ vind heb je een even goed beeld in de logeerkamer. In deze ontvanger steek je rechtstreeks het kaartje zonder Ci. Hopelijk heb je originele TVV of CD cam's want de alternatieve cam's zoals X-Cam, Aston etc. vallen regelmatig uit door software updates. Natuurlijk geen probleem als je installateur voor de cam's regelmatig een software upgrade doet. Zoniet moet je nog een programmer kopen die ook meer dan 100€ kost.
              Een originele TVV Cam met smartcard inclusief kost normaal slechts 150€.
              Veel kijkgenot.

              Comment

              Working...
              X