Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlaamse Oskaars op een bedje van onzin

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vlaamse Oskaars op een bedje van onzin

    Ik zag op TV dat 'Mijn restaurant' verkozen is tot beste reality show van het afgelopen jaar. Hoe kan dat nu? Wetende dat één van de concurrenten 'Het Leven zoals het is: Gevangenis' op Canvas was? Hoe kan een 100% gestuurde flutshow zoals 'Mijn restaurant' in de verste verte concurreren met laatstgenoemde? Het kan niet anders dan dat "men" beslist heeft om VTM toch, aub, ook iets te laten winnen? Foei.
    Last edited by weebee; 8 maart 2010, 20:43.
    EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

  • #2
    Re: Vlaamse Oskaars op een bedje van onzin

    Idd, allemaal flut, ik kijk liever ( morgen, canvas) naar
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #3
      Re: Vlaamse Oskaars op een bedje van onzin

      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      Idd, allemaal flut, ik kijk liever ( morgen, canvas) naar
      http://www.humo.be/tws/deze-week/196...bijna-vol.html
      Dat is inderdaad een steengoede docu. Reeds een stuk van gezien op de BBC. Niet te missen. Recorder staat al geprogrammeerd.
      EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

      Comment


      • #4
        Re: Vlaamse Oskaars op een bedje van onzin

        Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
        Hoe kan een 100% gestuurde flutshow zoals 'Mijn restaurant' in de verste verte concurreren met laatstgenoemde? Het kan niet anders dan dat "men" beslist heeft om VTM toch, aub, ook iets te laten winnen? Foei.
        En hoe kan het dat een programma als "de slimste mens" verkozen wordt ? Hoe kan het dat een programma waarin men de "******" van een olifant moet onderscheiden van deze van een leeuw wordt verkozen? Is dat die hoogstaande cultuur waarvoor de VRT zogezegd staat ?
        Als we weten dat het grootste deel van de kiezers uit mensen van de VRT bestaat weten we ook waarom ze met bijna alle prijzen gaan lopen.

        Comment


        • #5
          Re: Vlaamse Oskaars op een bedje van onzin

          Zelf vind ik de programma's op vtm behoorlijke pulp programma's (david etc.)
          één had nog iets, maar met de zoveelste voorspelbare afleveringen van Witse en "fc de kampioenen" en niet te vergeten "goesting" is deze zender ook hééél wat in mijn achting gedaald.
          Canvas heeft toch nog enkele deftige programma's ... maar die reclame over de ketnetshake komt me ook al de strot uit ... en dat op CANVAS ... wat doet die verdomde k*t-kinderreclame op zo'n zender ?!

          Die vlaamse oscars zijn niet meer of minder een verkiezing van beste pulp van het jaar

          Comment


          • #6
            Re: Vlaamse Oskaars op een bedje van onzin

            Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
            En hoe kan het dat een programma als "de slimste mens" verkozen wordt ? Hoe kan het dat een programma waarin men de "******" van een olifant moet onderscheiden van deze van een leeuw wordt verkozen? Is dat die hoogstaande cultuur waarvoor de VRT zogezegd staat ?
            Als we weten dat het grootste deel van de kiezers uit mensen van de VRT bestaat weten we ook waarom ze met bijna alle prijzen gaan lopen.
            Die Academie die er over beslist bestaat uit 2000 mensen waarvan de meesten idd.
            een VRT signatuur hebben.
            Dat zou niet mogen, dat is in feite niet eerlijk verdeeld.
            Maar voor mij blijft dan toch de vraag of er dan nog, bij een eerlijke verdeling,
            objectief gekozen wordt. Heeft het winnen niet voorrang ondanks alles?

            Dat een programma als 'Mijn restaurant' heeft gewonnen zegt ook veel meer over de
            kijkers. Veel kijkers willen niks... ze willen wel amusement.
            Het confronteren, het doen nadenken, de zaken kritisch bekijken en het debat wordt bewust vermeden in aangeboden programma's.
            Eigenlijk zijn dit de voorwaarden waarbij een mens er iets beter van zou kunnen worden.
            Maar het wordt als "saai" bevonden en dat zegt weer meer over de kijker.
            En alle media gaat mee met die trend of bieden het bewust aan.
            Het moet "verkopen" en enkel kijkcijfers tellen.

            De link met de maatschappij vandaag de dag is duidelijk.
            Mensen moet hard werken, moeten veel verdragen, hebben een gezin en afbetalingen
            Stress is geen modewoord, stress zit overal en op elk plaatsje.
            Roddel, seks, eten en drinken zitten wellicht daarom al lang in de lift.
            Die geven een onbevangen vorm van goedkope opwinding of afleiding.
            Dat is kijken, doen en vooral niet nadenken.

            Linda De Win mocht ook een prijsje uitreiken en wel voor het beste informatief programma.
            Ze zei letterlijk dat het ook ging voor het "opdoen van kennis".
            Nu alleen nog de definitie verklaren van kennis in 2010
            Het is daarom dat ik opkeek dat het Belpop werd maar ik kan mij ermee verzoenen
            En dan val ik terug op de 2000 leden van de Academie die gekozen hebben.
            Het zijn er geen 20 maar 2000.

            Neem nu een programma zoals "SOS Piet".
            Daarin kan je wat functionele kennis opdoen: Piet leert je eenvoudig om jouw
            dure voeding behoorlijk klaar te maken i.p.v. te verknoeien.
            Men zou versteld staan als men wist hoeveel eten er weggegooid wordt vandaag de dag.
            SOS Piet is ook een kijkcijferkanon en dat is die Academie blijkbaar ontgaan.
            Voor mij ligt de waarde ook hoger dan "Mijn restaurant".
            "Mijn Restaurant" imho is dan ook weer een onbevangen vorm van goedkope opwinding of afleiding.

            Heel jammer vind ik dat een nog groter kijkcijferkanon zelfs nog niet genomineerd werd: "Witse" dus.
            En dat doet me toch twijfelen aan die 2000 leden van de Academie
            en tegelijkertijd ontkracht het ook de eventuele vooringenomenheid
            alsof men enkel oog heeft voor VRT-programma' s.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Vlaamse Oskaars op een bedje van onzin

              Oorspronkelijk geplaatst door morbektev Bekijk bericht
              Zelf vind ik de programma's op vtm behoorlijke pulp programma's (david etc.)
              één had nog iets, maar met de zoveelste voorspelbare afleveringen van Witse en "fc de kampioenen" en niet te vergeten "goesting" is deze zender ook hééél wat in mijn achting gedaald.
              Canvas heeft toch nog enkele deftige programma's ... maar die reclame over de ketnetshake komt me ook al de strot uit ... en dat op CANVAS ... wat doet die verdomde k*t-kinderreclame op zo'n zender ?!

              Die vlaamse oscars zijn niet meer of minder een verkiezing van beste pulp van het jaar
              Zeg en wat denk je over die reclamespot van MNM?
              In Nederland hebben ze daar één woord voor: gillende keukenmeiden
              Daar zit "vuuwerk" in
              En wat is daar nu zo bijzonder aan, aan een reisje naar Egypte?
              Vooral omdat je dan geen minuut vrijheid hebt met MNM in de buurt.
              Die gaan niet thuis blijven he
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Vlaamse Oskaars op een bedje van onzin

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Zeg en wat denk je over die reclamespot van MNM?
                In Nederland hebben ze daar één woord voor: gillende keukenmeiden
                Daar zit "vuuwerk" in
                En wat is daar nu zo bijzonder aan, aan een reisje naar Egypte?
                Vooral omdat je dan geen minuut vrijheid hebt met MNM in de buurt.
                Die gaan niet thuis blijven he
                al die reclamespots zijn 1 grote pot nat, om ter kinderachtigst: "pablo en pedro voor de spiegel die reclame maken voor tandpasta, have a happy period, een kwibus met een witte jas die even komt vertellen hoe goed zijn product is, zonder vermeling van "prof/deskundige", neen alleen die witte jas die suggereert dat het een deskundige is... allemaal blaasjes en doorzichtige truukjes. En dan die gillende meute! alsjeblieft, klein kinders

                We hebben hier nog zo'n "oude", beeldbuis tv, en er is al meerdere keren geopperd om als deze zijn dienst erop zit gewoon geen nieuwe te kopen... Geef mij dan maar een goed (informatief) boek ipv die rommel van op tv ! en als je toch iets wil zien -internet-

                Comment


                • #9
                  Re: Vlaamse Oskaars op een bedje van onzin

                  Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                  Is dat die hoogstaande cultuur waarvoor de VRT zogezegd staat
                  Allez toe zeg, ik denk niet dat er één iemand bij de VRT beweert dat ze voor 'hoogstaande cultuur' staan.

                  Tv is tv he, per definitie pulp. Natuurlijk draait het om kijkcijfers, geen enkel bedrijf maakt een product als het niet opbrengt.

                  Ge moet er niet naar kijken he
                  Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vlaamse Oskaars op een bedje van onzin

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                    Allez toe zeg, ik denk niet dat er één iemand bij de VRT beweert dat ze voor 'hoogstaande cultuur' staan.

                    Tv is tv he, per definitie pulp. Natuurlijk draait het om kijkcijfers, geen enkel bedrijf maakt een product als het niet opbrengt.

                    Ge moet er niet naar kijken he
                    Pulp is wat sterk uitgedrukt Jook
                    Je kan kiezen waarnaar je kijkt of zoals je zelf zegt: ge moet er niet naar kijken.
                    Er zijn gelukkig (?) een aantal TV-zenders en je bent niet gebonden aan één (aantal) zender.
                    Informatieve programma's vind ik op Nederland en Duitsland.
                    Soms ook op een BBC-zender.
                    Last edited by theokus; 9 maart 2010, 00:40.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vlaamse Oskaars op een bedje van onzin

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Die Academie die er over beslist bestaat uit 2000 mensen waarvan de meesten idd. een VRT signatuur hebben.
                      Ken je die 2000 zo goed ... of vind je gewoon dat de uitslag niet overeenstemt met jouw smaak?
                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                      Informatieve programma's vind ik op Nederland en Duitsland.
                      Soms ook op een BBC-zender.
                      Canvas moet zeker niet onderdoen voor genoemde zenders. Kan zelfs tippen aan Arte.
                      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vlaamse Oskaars op een bedje van onzin

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                        Ken je die 2000 zo goed ... of vind je gewoon dat de uitslag niet overeenstemt met jouw smaak?

                        Canvas moet zeker niet onderdoen voor genoemde zenders. Kan zelfs tippen aan Arte.
                        Neen, ik ken ze niet zo goed
                        Toch niet persoonlijk.
                        En het heeft niets te maken met mijn persoonlijke smaak of voorkeur.
                        De Academie heeft gekozen, niet ik

                        Ik ben het roerend met jou eens wat Canvas betreft.

                        Het zal me verder ook benieuwen wat de impact zal zijn van de komende besparingsronde.

                        Een beetje OT als ik mag: Phara verdwijnt zes maanden van het canvas-scherm...

                        En wat al lang verdwenen is van ons Vlaamse tv-scherm zijn de typische,
                        informatieve consumentenprogramma' s.
                        Wat Kobe af en toe uitspookt in Volt is meer amusement dan ernst.
                        Jan Van Rompaey die kon dat.
                        Of Emiel Goelen.
                        Of Miel Louw.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vlaamse Oskaars op een bedje van onzin

                          Lig er niet wakker van,
                          mijn goesting om tv te bekijken is over sinds ze het in hun kop haalde
                          om een serie van 45 min. te onderbreken met 4 reclameblokken
                          Thank god there is stil the BBC

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vlaamse Oskaars op een bedje van onzin

                            " informatieve programma's brengen " was eerder de opdracht van de BRT. Daar krijgen ze ook een deel van ons belastinggeld voor.
                            Maar toen kwam VTM : ze brachten ontspanning in de huiskamer en scoorden daar geweldig mee zodat de BRT naar de 2de plaats werd verdrongen.
                            Reactie van de Reyerslaan was : willen we scoren dan moeten we VTM gaan na-apen en ook ontspanning brengen, programma's waar je mee kan lachen en waarin je niet moet nadenken.
                            Want wat wil een mens na een zware werkdag : zich ontspannen ! De kindjes naar bed en lekker languit in de zetel en genieten van een ontspannend programma.
                            Zelfs een kwis als "de slimste mens" gaat de simpele toer op en er worden onbenullige vragen gesteld à la "op welke weekdag valt Paasmaandag ?". Tot zover het nieuwe niveau van VRT !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vlaamse Oskaars op een bedje van onzin

                              Sommige mensen worden blijkbaar echt verplicht om naar die brol te kijken
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                              Comment

                              Working...
                              X