Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze zijn zot bij Sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ze zijn zot bij Sony

    Ik was aan het surfen en mijn oog viel op de prijs van een zonnekap van Sony : 148 Euro.
    http://www.fotokonijnenberg.be/produ...135mm_f-1.html
    Het is wel ene uit aluminium voor hun 135mm 1.8 van Carl Zeiss maar dan nog.
    Een gelijkaardige om op te schroeven kost op Ebay met moeite 10 euro met verzendkosten inbegrepen.

    Sony gebruikt dezelfde truc als HP in de tijd met hun inktjetprinters(goedkope printers met zeer dure inkt).
    Bij Sony zijn de bodies goedkoop maar voor al de rest betaal je je blauw.
    Sony A58 met glas, Fuji X-E1
    Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
    Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

  • #2
    Re: Ze zijn zot bij Sony

    Ja en ? Canon, Nikon, Olympus, Pentax staan ter beschikking.
    Stop whining en begin te fotograferen.

    Nerdi
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Ze zijn zot bij Sony

      ja....sommige kopen heel dure velgen voor hun auto.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Ze zijn zot bij Sony

        Zit die er dan niet standaard bij?

        Canon levert ook niet bij alle objectieven een zonnekap, maar bij de "L" lenzen krijg je die er gelukkig toch bij.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Ze zijn zot bij Sony

          Het zal zijn dat er voldoende klanten zijn die die zotte prijs willen betalen hé, anders zou die wel omlaag gaan. Of het moet een volledige misrekening zijn met te hoge fabrikagekosten en dan zal die uit het gamma verdwijnen.
          Maar er zijn altijd mensen die puur voor het opscheppen zo een zouden kopen ook (en die dan meestal nog niks terecht brengen van de fotos.....)
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

          Comment


          • #6
            Re: Ze zijn zot bij Sony

            Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht
            Ik was aan het surfen en mijn oog viel op de prijs van een zonnekap van Sony : 148 Euro.

            Bij Sony zijn de bodies goedkoop maar voor al de rest betaal je je blauw.
            Ok, als morgen Sony zijn bodies 150 euro duurder maakt en bij al zijn lenzen een luxe zonnekap gratis geeft, dan kan overmorgen Sony zijn deuren sluiten.

            Als HP morgen zijn printers duurder verkoopt en zijn inkt spotgoedkoop, dan zijn ze overmorgen inzake printers failliet.
            Want 99% van de kopers kijkt alleen naar de prijs....... van de body en de printer.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Ze zijn zot bij Sony

              En dan is de €20,- korting er al af. Ik denk dat ze bij konijnenberg ook knettergek zijn om zoiets in voorraad te hebben. Er is niemand die dat voor een zonnekap betaald en zeker niet als onderdeel van een Sony. Niet echt een top merk.

              Comment


              • #8
                Re: Ze zijn zot bij Sony

                Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                En dan is de €20,- korting er al af. Ik denk dat ze bij konijnenberg ook knettergek zijn om zoiets in voorraad te hebben. Er is niemand die dat voor een zonnekap betaald en zeker niet als onderdeel van een Sony. Niet echt een top merk.
                Allé : nog ene die denkt dat enke Canon een deftige DSLR kan maken .
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #9
                  Re: Ze zijn zot bij Sony

                  Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Allé : nog ene die denkt dat enke Canon een deftige DSLR kan maken .
                  Neenee, er is naast Canon ook nog NIKON !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ze zijn zot bij Sony

                    en gij vind da duur?

                    Stel u voor dat ge een leuke 400 2.8 IS hebt en ge verliest (hoewel, zo'n groot ding) of beschadigd uw zonnekap... Klikkerdeklik en ge zijt meer dan 500 € kwijt...

                    Nu, om effe te vergelijken... De zonnekap van de Canon 135 2.8 kost dan weer maar 25,37 €
                    De Canon 135 2 (misschien beter te vergelijken qua niveau van de lens) kost 35,95 €

                    dan zou ik toch switchen als ik van u was (grapke uiteraard)
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ze zijn zot bij Sony

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                      en gij vind da duur?

                      Stel u voor dat ge een leuke 400 2.8 IS hebt en ge verliest (hoewel, zo'n groot ding) of beschadigd uw zonnekap... Klikkerdeklik en ge zijt meer dan 500 € kwijt...

                      Nu, om effe te vergelijken... De zonnekap van de Canon 135 2.8 kost dan weer maar 25,37 €
                      De Canon 135 2 (misschien beter te vergelijken qua niveau van de lens) kost 35,95 €

                      dan zou ik toch switchen als ik van u was (grapke uiteraard)
                      Ja dat is inderdaad ook zeer veel geld maar dat is dan ook een extreem geval waarbij je niet anders kan.
                      Ik heb het opgezocht en die lens heeft vooraan een immense diameter van 179mm dus daar zal Ebay niet kunnen bij helpen terwijl die Sony lens een standaard diameterring van 77mm heeft.
                      Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                      Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                      Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ze zijn zot bij Sony

                        Ik denk dat ge die bewuste zonnekap nog nooit gezien hebt, dat is geen plastieken dingetje, maar een (gedraaid?) metalen deel van hoogwaardige kwaliteit.
                        En standaard is ze bij de lens geleverd.
                        En de personen die neerkijken op een Sony, moeten weten dat dit stukje glas waar het over gaat, dat weinig lenzen deze kwaliteit halen. Heel weinig.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ze zijn zot bij Sony

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          ja....sommige kopen heel dure velgen voor hun auto.
                          grt,bouk.

                          hahahahah goede Bouk



                          Ze gaan Canon achterna die verkoopt ook zijn zonnekapjes appart (niet de L lenzen)
                          Vind het antwoord van Nete ook goed,
                          we kijken allen naar de prijs van het beestje en niet naar de dingen die er bij horen zoals inkt, zonnekap, enz....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ze zijn zot bij Sony

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Ik denk dat ge die bewuste zonnekap nog nooit gezien hebt, dat is geen plastieken dingetje, maar een (gedraaid?) metalen deel van hoogwaardige kwaliteit.
                            En standaard is ze bij de lens geleverd.
                            En de personen die neerkijken op een Sony, moeten weten dat dit stukje glas waar het over gaat, dat weinig lenzen deze kwaliteit halen. Heel weinig.
                            Wat betreft de kwaliteit heb je volledig gelijk Rudy.
                            De lenzen van Zeiss zijn uitzonderlijk van kwaliteit en afwerking.
                            Toch ben ik het met TS eens dat 150 euro voor een zonnekap als overdreven kan omschreven worden. Het mag dan nog hoogwaardig metaal zijn.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ze zijn zot bij Sony

                              Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                              Neenee, er is naast Canon ook nog NIKON !
                              Alleen jammer dat daar Sony sensoren inzitten, dus ook niet echt een TOP merk...
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment

                              Working...
                              X