Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlakaf ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vlakaf ...

    Een stukje architectuur naar aanleiding van een opdracht aan de avondschool fotografie.
    Opdracht : vlakverdeling. Commentaar is altijd welkom.







    Enjoy !

    Tjerri.

  • #2
    Re: Vlakaf ...

    Deze zou bijna in "Abstract" kunnen. Mooi!

    Comment


    • #3
      Re: Vlakaf ...

      Heel mooi
      Ik zou onderaan croppen en de blauwe weerkaatsing linksonder in de hoek laten beginnen, maakt het lijnenspel nog interessanter denk.
      Maar wie ben ik om in Showcase commentaar te geven

      Grtz,
      Peter
      Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

      Comment


      • #4
        Re: Vlakaf ...

        Oorspronkelijk geplaatst door gilpet71 Bekijk bericht
        Heel mooi
        Ik zou onderaan croppen en de blauwe weerkaatsing linksonder in de hoek laten beginnen, maakt het lijnenspel nog interessanter denk.
        Mooie vlakverdeling en lijnenspel.
        Croppen, zoals Peter suggereerde zou nog een sterkere compo maken. Eventueel zou ik zelfs nog de schaduwen iets oplichten zodat het linkse oranje blok wat meer kleur krijgt. (Krijg je ook detail in de planken onderaan = bijkomende vlakken en lijnen)
        Een success voor je opgave. Knap
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

        Comment


        • #5
          Re: Vlakaf ...

          mooie opname, lijkt wel een stemhokje.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Vlakaf ...

            'k ben het eens voor het bijsnijden onderaan, die extra centimeters zwart voegen niets toe aan de foto. Heel knappe foto en mooi contrast tussen licht, donker en schaduw en lijnen die van alle kanten vertrekken
            Groetjes Vicky

            Comment


            • #7
              Re: Vlakaf ...

              Opdracht geslaagd zou ik zo zeggen!
              “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
              Scott Adams

              Comment


              • #8
                Re: Vlakaf ...

                Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                Mooie vlakverdeling en lijnenspel.
                Croppen, zoals Peter suggereerde zou nog een sterkere compo maken. Eventueel zou ik zelfs nog de schaduwen iets oplichten zodat het linkse oranje blok wat meer kleur krijgt. (Krijg je ook detail in de planken onderaan = bijkomende vlakken en lijnen)
                Een success voor je opgave. Knap
                Ivm met jullie opmerkingen van het croppen onderaan : jullie hebben gelijk, maar ...
                De foto's worden nogal kritisch bekeken op school. Er wordt een maximum crop getolereerd van 5 % èn er dient een formaat 3:2 aangehouden te worden. Dit wordt op de aangeleverde beelden nagekeken (resolutie). I know
                Toen ik de foto maakte heb ik het maximum er uit gehaald om het donkere gedeelte klein te houden maar ik zat - letterlijk - klem. Terug gaan om uit een andere hoek te nemen is geen optie wegens geen ruimte genoeg. Ik zou misschien een 24 mm kunnen lenen

                Ivm de schaduwen : daar zit ik al op het randje. Nog meer en de lichte partij brandt uit. Ik kan misschien nog wat friemelen met de kleuren om het oranje beter te laten contrasteren.

                Alvast bedankt om jullie kritische bijdrage en commentaren.

                Slu !

                Tjerri

                Comment


                • #9
                  Re: Vlakaf ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  mooie opname, lijkt wel een stemhokje.
                  grt,bouk.
                  Zo mooi, en dan gaat er nog maar de helft van jullie stemmen

                  Tjerri

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vlakaf ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                    Zo mooi, en dan gaat er nog maar de helft van jullie stemmen
                    1-0.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vlakaf ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                      Ivm met jullie opmerkingen van het croppen onderaan : jullie hebben gelijk, maar ...
                      De foto's worden nogal kritisch bekeken op school. Er wordt een maximum crop getolereerd van 5 % èn er dient een formaat 3:2 aangehouden te worden. Dit wordt op de aangeleverde beelden nagekeken (resolutie). I know
                      Toen ik de foto maakte heb ik het maximum er uit gehaald om het donkere gedeelte klein te houden maar ik zat - letterlijk - klem. Terug gaan om uit een andere hoek te nemen is geen optie wegens geen ruimte genoeg. Ik zou misschien een 24 mm kunnen lenen

                      Ivm de schaduwen : daar zit ik al op het randje. Nog meer en de lichte partij brandt uit. Ik kan misschien nog wat friemelen met de kleuren om het oranje beter te laten contrasteren.

                      Alvast bedankt om jullie kritische bijdrage en commentaren.

                      Slu !

                      Tjerri
                      Ben d'r eigenlijk niet helemaal uit wat dat croppen betreft in dit specifieke geval. Nu heb je dat vloervlak nog, afgelijnd door die dwarslatten. Geeft extra dimensie aan de foto imo...
                      “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
                      Scott Adams

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vlakaf ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        mooie opname, lijkt wel een stemhokje.
                        grt,bouk.
                        Rare stemhokjes hebben jullie daar in Nederland

                        Stukje onderaan wegcroppen, net tot aan de blauwe lijn, en 't is een mooie
                        Jochenvde Photography
                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vlakaf ...

                          Je vlak is af.

                          en wat mij betreft hoeft er geen vlak meer af.

                          De donkere onderzijde heeft voldoende structuur en op print ziet het vast veel beter uit dan op het scherm. Ik zie hier alvast geen zwart vlak.

                          die extra centimeters zwart voegen niets toe
                          ?
                          Flickr één
                          Flickr two

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vlakaf ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                            Ivm met jullie opmerkingen van het croppen onderaan : jullie hebben gelijk, maar ...
                            De foto's worden nogal kritisch bekeken op school. Er wordt een maximum crop getolereerd van 5 % èn er dient een formaat 3:2 aangehouden te worden. Dit wordt op de aangeleverde beelden nagekeken (resolutie). I know
                            In dat geval zo laten. De dwarslat in de linkerbenedenhoek en de latten onderaan in het donkere vak geven bijkomende vakken en gezien je al in de beide bovenhoeken vertrekt met lijnen kun je er geen betere compo uit krijgen binnen de gestelde eisen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                            Ivm de schaduwen : daar zit ik al op het randje. Nog meer en de lichte partij brandt uit. Ik kan misschien nog wat friemelen met de kleuren om het oranje beter te laten contrasteren.
                            In Photoshop enkel de schaduwen opkrikken, niet de midtones of hooglichten. Zo is er voldoende ruimte om meer kleur (orange) linksboven te krijgen zonder dat er aan ander vlak overbelicht raakt.
                            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                            "Casu Consulto - Modo Fac"

                            Comment

                            Working...
                            X