Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Imposante boom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Imposante boom

    .




    ..Op een tapijt van sneeuwklokjes.
    Te vinden in het Kasteelpark, Heverlee.
    Getrokken rond 21:30, open hemel, geen maan.


    Een beetje experimenteel, voor mij althans.
    Ik werk normaal nooit in Z/W.





    Voor de lampen weggecloond te hebben en rechtgezet te hebben: Klik




    Of toch maar in kleur..?





    .
    Last edited by BoBo_Igor; 6 maart 2010, 21:13. Reden: Wegclonen lampen & rechtzetten

  • #2
    Re: Imposante boom

    die twee lampen zijn wat fel, maar vind het inderaad imposant hoor.
    en een mooi camerastandpunt.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Imposante boom

      Leuke perspectief! Ben benieuwd naar dekleuren versie.

      groeten,

      Helen
      vriendelijke groeten, Helen
      Updated WWW.HELENICA.NL
      ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

      Comment


      • #4
        Re: Imposante boom

        Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
        Ben benieuwd naar dekleuren versie.
        Als je op het onderlijnd woord 'kleur' klikt, zal je hem zien .


        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        die twee lampen zijn wat fel
        Ik heb ondertussen een versie toegevoegd waar ik de lampen heb geprobeerd weg te clonen. Niet helemaal goed gelukt maar bon.

        Comment


        • #5
          Re: Imposante boom

          Voorkeur voor de z/w versie . Heb wel de idnruk dat de horizon scheef staat.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Imposante boom

            Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
            Heb wel de idnruk dat de horizon scheef staat.
            Klopt . Maar ik had liever een graadje scheef dan dat ik een stuk moet croppen.

            Comment


            • #7
              Re: Imposante boom

              Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
              Klopt . Maar ik had liever een graadje scheef dan dat ik een stuk moet croppen.
              Ben zo vrij geweest hem effe recht te zetten, en zoveel heb ik niet moeten croppen, de horizon stond "maar" 1,7° scheef :







              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Imposante boom

                Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht




                Ik heb ondertussen een versie toegevoegd waar ik de lampen heb geprobeerd weg te clonen. Niet helemaal goed gelukt maar bon.
                toch beter zo.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Imposante boom

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  toch beter zo.
                  grt,bouk.
                  zonder de lampen inderdaad een heel stuk mooier! goede foto en zeer geslaagde z-w omzetting voor mij!
                  Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
                  My flickr My site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Imposante boom

                    Die Z/W omzetting staat hem goed
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #11
                      Re: Imposante boom

                      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Die Z/W omzetting staat hem goed
                      dat dacht ik ook, is veel beter dan de kleur-versie.

                      frans
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Imposante boom

                        Ik vind de zwart-wit versie toch duidelijk mooier. Hier komt de boom veel krachtiger naar voren. Wel heb ik het idee dat de foto wat naar rechts overhelt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Imposante boom

                          Vin de eerste zeer goed maar omdat je originele kwa witbalans niet goed zit krijg je nooit een sterke grijswaardige zwart-wit foto.Automatische witbalans kan wel hoor maar als je met avond verlichtingen zit zoals straatlampen e.d dan kan je beter handmatig doen.Net zoals bij een nacht opname..

                          Compo is wel sterk en dat ie overhelt maakt me niets uit want mijn aandacht gaat vooral uit naar de boom zelf en de voorgrond van de plantjes.
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

                          Comment


                          • #14
                            Re: Imposante boom

                            Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                            Ben zo vrij geweest hem effe recht te zetten, en zoveel heb ik niet moeten croppen, de horizon stond "maar" 1,7° scheef .
                            Ja het valt nog mee en het is inderdaad ietsje beter nu


                            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            Automatische witbalans kan wel hoor maar als je met avond verlichtingen zit zoals straatlampen e.d dan kan je beter handmatig doen.Net zoals bij een nacht opname..
                            Het is nu net alleen bij nachtfoto's dat ik de witbalans op automatisch zet .
                            Overdag (of met flits) heb ik altijd te koele foto's als ik hem op automatisch zet.

                            Dit is trouwens al wel een beetje gecorrigeerde witbalans vanaf RAW. Maar in de exif blijft hij wel AUTO zeggen.
                            Dit zijn ook gewoon de kleuren 's nachts. Je kan toch moeilijk verwachten dat de blaadjes groen gaan zien, want dan wordt de lucht felblauw en zo zie je het ook niet op dat moment.


                            Bedankt voor de feedback!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Imposante boom

                              Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
                              Dit zijn ook gewoon de kleuren 's nachts. Je kan toch moeilijk verwachten dat de blaadjes groen gaan zien, want dan wordt de lucht felblauw en zo zie je het ook niet op dat moment.
                              Als je een opname maakt s'nachts waar ikzelf eigenlijk nog niet zo veel ervaring mee heb dan kan je de werkelijkheid zeker bepalen zoals je wil..Inderdaad zijn dan de bladeren niet groen omdat je dan niet echt kleuren hebt maar je witbalans zal er wel voor zorgen dat niet alles even "oranje" is als het lijkt.Nu hebben al onze verlichting wel die bepaalde lichtkleur maar dat kan je eventueel in Raw ook bijwerken.
                              Sommige nachtopnames hier op het forum hebben een betere waarde kwa belichten als je eens gaat rondsnuffelen. Ik zou eens aan deze experts gaan vragen van hoe of wat..Staat overal uitvoering uitgelegd hoor..Geen afbreuk maar het begint altijd met de juiste instellingen..
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X