Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rijden in Londen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rijden in Londen

    Heeft er iemand ervaring met rijden in Londen? Mag je gewoon overal gratis rijden, of zijn sommige zones betalend of verboden voor vervuilende motoren? Ik moet in de wijk Islington zijn, net ten noorden van het stadscentrum.

  • #2
    Re: Rijden in Londen

    Hier vind je de congestion charge zone. We zijn er een aantal jaren geleden eens heen gereden. Best wel een leuke ervaring. De meeste gps'en hebben standaard geen UK kaarten. We zaten met 4 in de wagen en ik was aan het navigeren met mijn mini A-Z boekje Eentje was links aan het roepen, alhoewel dit door het drukke verkeer ook wel meeviel. Ik heb London wel al vrij vaak bezocht, dus ging het al bij al vrij vlot. Wij zijn door het centrum gereden en hebben dus die taks op voorhand aan het tankstation betaald.

    Het grootste probleem is eigenlijk de parkeerplaats. Vrienden wouden eens naar het stadion van Chelsea gaan kijken en we hebben ons daar gewoon even geparkeerd. Een parkeerwachter was al vrij snel een ticket aan het schrijven en een foto aan het nemen van de wagen. Wat op zich niet echt een probleem is in die zin dat ze vanuit het buitenland meestal geen betaling verwachten, maar als je niet snel weg bent zetten ze wel een klem op je wiel

    In ieder geval zou ik die congestion charge betalen voor het geval je toch door het centrum moet rijden. En wie kan er nu zeggen dat ie met de wagen over tower bridge gereden is, wij wel in ieder geval

    Comment


    • #3
      Re: Rijden in Londen

      kijk even op je mail, daar vind je mijn tel nummer, ik heb toerisme gedaan in londen, grt
      https://ggpics.be/

      Comment


      • #4
        Re: Rijden in Londen

        Vorige zomer zijn wij ook met de wagen naar Londen gegaan.
        Ik had een huis(je) gehuurd net buiten de congestion zone.
        Meestal zijn we met de metro op stap geweest in London, wat overdag zeker de beste keuze is, want het verkeer is superlangzaam, en je geraakt je auto toch nergens kwijt.

        Op één avond (na 18h is het gratis) zijn we dan met de GPS kriskras door het centrum gereden. En ja, ook over de Tower Bridge, langs Oxford Street, Bigben, Buckingham Palace etc.
        Het rijden ging behoorlijk vlot en mijn vrouw heeft toen wat foto's vanuit de auto gemaakt, waarvan er tot mijn verrassing nog enkele geslaagd waren ook.

        Als je er bent, doe het gewoon eens 's avonds!

        Comment

        Working...
        X