Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In wuauclt.exe is een fout opgetreden en wordt afgesloten.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • In wuauclt.exe is een fout opgetreden en wordt afgesloten.

    Ik zit hier met een probleem waar ik absoluut geen weg mee kan.
    Heb het internet al afgeschuimd en niets concreets gevonden.

    Het gaat om het volgende:
    PC is een Medion en die heb ik, met de Applications & Support-CD terug gezet naar de fabrieksinstellingen.
    Het OS is een XP Home SP2.
    Nu wil ik die PC up-to-date houden natuurlijk, maar van zodra ik naar Microsoft Update of Windows Update ga moet ik een ActiveX installeren.
    Van zodra die geïnstalleerd is loopt het fout en krijg ik die foutmelding.
    Dan mag ik klikken op "Verzenden" of "Niet verzenden" die fout blijft maar verschijnen en ik kan natuurlijk geen enkele update doen.
    Heb dan eens geprobeerd SP3 zo te downloaden en te installeren, nadat de PC weer in de fabriekstoestand was gezet, maar dan kwam toch weer die domme foutmelding.
    Zijn hier mensen die dat probleem ook gehad hebben?

    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: In wuauclt.exe is een fout opgetreden en wordt afgesloten.

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Ik zit hier met een probleem waar ik absoluut geen weg mee kan.
    Heb het internet al afgeschuimd en niets concreets gevonden.

    Het gaat om het volgende:
    PC is een Medion en die heb ik, met de Applications & Support-CD terug gezet naar de fabrieksinstellingen.
    Het OS is een XP Home SP2.
    Nu wil ik die PC up-to-date houden natuurlijk, maar van zodra ik naar Microsoft Update of Windows Update ga moet ik een ActiveX installeren.
    Van zodra die geïnstalleerd is loopt het fout en krijg ik die foutmelding.
    Dan mag ik klikken op "Verzenden" of "Niet verzenden" die fout blijft maar verschijnen en ik kan natuurlijk geen enkele update doen.
    Heb dan eens geprobeerd SP3 zo te downloaden en te installeren, nadat de PC weer in de fabriekstoestand was gezet, maar dan kwam toch weer die domme foutmelding.
    Zijn hier mensen die dat probleem ook gehad hebben?

    Grtz, RF
    Scan je pc een keertje op virussen.
    Superantispyware en/of Malwarebytes kan je al meer vertellen over de geldigheid van die wuauctl.exe van jouw.

    Zelfs Microsoft Essentials heeft me geholpen daar waar Avira NIKS vond.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: In wuauclt.exe is een fout opgetreden en wordt afgesloten.

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Heb het internet al afgeschuimd en niets concreets gevonden.
      Als het in het Engels mag:
      Google "wuauclt.exe application error" . Je bent niet alleen. In je services kan je wuauclt.exe stoppen en zover ik op enkele links gelezen heb kan je inderdaad best eens naar beestjes zoeken.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: In wuauclt.exe is een fout opgetreden en wordt afgesloten.

        Op een propere PC naar 4ussen zoeken?
        Allee om jullie te plezieren heb ik Avast en Mbam laten draaien en niks gevonden hé.
        'k Heb daarstraks een fresh install gedaan vanaf de Win XP CD, dus niet vanaf de recovery CD, maar helaas kon ik mijn WLan kaart niet in orde krijgen.
        Dus nu weer de recovery CD gebruikt maar, deze keer heb ik die wuauclt.exe vanaf de XP CD gekopieerd naar mijn D partitie (staat daar enkel geparkeerd voor het ogenblik).
        Morgen ga ik deze die op de C staat verwijderen en vervangen door de geparkeerde.
        Maar 't is nog geen garantie dat het lukt en dat die foutmelding wegblijft.
        En we leven op hoop van zegen, zegt men hé.
        In ieder geval bedankt om het helpen meedenken.

        Grtz, RF
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: In wuauclt.exe is een fout opgetreden en wordt afgesloten.

          ************
          Last edited by Guest13; 24 augustus 2010, 11:26. Reden: *******

          Comment


          • #6
            Re: In wuauclt.exe is een fout opgetreden en wordt afgesloten.

            Domme vraag misschien, maar is windows geaktiveerd? Dacht dat je vanaf sp2 niet meer kon updaten indien windows niet geaktiveerd werd. In die service pack werden een hele hoop keys geblacklist.

            In ieder geval, een sp2 aan het net hangen om updates te doen is geen goed idee.

            Here's how poisonous the Internet environment is these days: According to the SANS Internet Storm Center, just connecting an unpatched Windows XP system to the Internet can result in a malware infection in an average time of four minutes.

            Comment


            • #7
              Re: In wuauclt.exe is een fout opgetreden en wordt afgesloten.

              Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Domme vraag misschien, maar is windows geaktiveerd? Dacht dat je vanaf sp2 niet meer kon updaten indien windows niet geaktiveerd werd. In die service pack werden een hele hoop keys geblacklist.

              In ieder geval, een sp2 aan het net hangen om updates te doen is geen goed idee.
              Geen domme vraag hoor, maar mijn OS is een originele Windows XP SP2 van Medion.
              Ondertussen heb ik de laatste Update Agent van Microsoft geïnstalleerd + SP3 + IE8.
              Nog geen updates proberen te doen.
              Maar na de installatie van bovenstaande heb/had in nog altijd die popup met dezelfde foutmelding.
              Hoeveel keer ik op Niet verzenden heb geklikt weet ik niet maar opeens blijkt het gedaan te zijn.
              Nu ga ik eens proberen of ik kan updaten.
              Vingers kruisen.

              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: In wuauclt.exe is een fout opgetreden en wordt afgesloten.

                Van die vervelende vraag of er een rapport moet verzonden worden kun je simpelweg afraken door het volgende te doen:

                in Configuratiescherm (Control Panel) kies "systeem", klik op tabblad "geavanceerd" en dan op "fouten melden" (error reporting).
                Bolletje "geen fouten melden" kiezen en klaar is kees.

                Comment


                • #9
                  Re: In wuauclt.exe is een fout opgetreden en wordt afgesloten.

                  Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  Van die vervelende vraag of er een rapport moet verzonden worden kun je simpelweg afraken door het volgende te doen:

                  in Configuratiescherm (Control Panel) kies "systeem", klik op tabblad "geavanceerd" en dan op "fouten melden" (error reporting).
                  Bolletje "geen fouten melden" kiezen en klaar is kees.
                  Ok, maar dat belet niet dat die fout om de haverklap opspringt.
                  Als die fout op het scherm verschijnt kan ik niet verder totdat ik ze uitklik.

                  Wat ik trouwens ook niet verta is dat er bij SP2 nog altijd IE6 zit.
                  Moest dit niet allang IE7 zijn?

                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: In wuauclt.exe is een fout opgetreden en wordt afgesloten.

                    Ze mochten IE7 niet meer bundelen omwille van het proces aangespannen door de Commissie. Moest je ooit door de updates raken dan krijg je het fameuze browser selection screen om de oren
                    Heb het onlangs gehad op een toestel met IE7, maar IE7 was wel geen optie meer, enkel IE8 of een browser van een ander merk. Geen idee of het je het ding permanent kan verwijderen als je IE7 wil houden. Ze hebben voor dit keuze scherm gekozen zodat ze IE8 kunnen blijven bundelen met Windows 7.

                    Comment


                    • #11
                      Re: In wuauclt.exe is een fout opgetreden en wordt afgesloten.

                      Oef, probleem na veel bloed, zweet en tranen opgelost.
                      Het is dus onmogelijk gebleken nog te updaten na een restore install van Medion.
                      Ik had nog een XP Home Edition liggen en hoopte een fresh install te kunnen doen vanaf deze CD-Rom, maar noppes.
                      Waarschijnlijk staat er op de C partitie een verborgen bestandje die belet dat je XP kunt installeren van een niet Medion XP CD.
                      Volgens mij alleen een beveiliging tegen het mogelijke overschrijven van de restore partitie bij onoordeelkundig gebruik.

                      En die browser keuze heb ik inderdaad gekregen, keuze uit vijf nog wel.
                      Nu nog de overige software installeren en klaar is kees.

                      Grtz, RF
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: In wuauclt.exe is een fout opgetreden en wordt afgesloten.

                        Alles staat erop en dat PC-ke loopt gelijk een trein met slecht 512MB geheugen.
                        Nu nog mijn N-Lite handleiding zien terug te vinden en er een N-Lite Medion XP Home SP3 van maken.


                        Frtz, RF
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: In wuauclt.exe is een fout opgetreden en wordt afgesloten.

                          Hm, te laat blijkbaar...

                          Maar Microsoft heeft een toolke die je Windows Updates engine kan resetten.

                          fwiw: http://support.microsoft.com/kb/971058
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #14
                            Re: In wuauclt.exe is een fout opgetreden en wordt afgesloten.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            Hm, te laat blijkbaar...

                            Maar Microsoft heeft een toolke die je Windows Updates engine kan resetten.

                            fwiw: http://support.microsoft.com/kb/971058
                            Op die IT-ers kunt ge wel rekenen. . . . . . als je geduld hebt.

                            Lol hoor.

                            Niettemin heel erg bedankt voor die link, kan nog van pas komen.
                            Heb je deze al moeten gebruiken en werkte het?
                            Ik had nochtans gezocht bij Micro$oft en slechts artikels gevonden die niet echt de oplossing boden.

                            Grtz, RF
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: In wuauclt.exe is een fout opgetreden en wordt afgesloten.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Ok, maar dat belet niet dat die fout om de haverklap opspringt....
                              Ik heb ook nooit geclaimd dat ik uw probleem helemaal ging oplossen.
                              Ik las in uw openingspost hetvolgende:
                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              ...Dan mag ik klikken op "Verzenden" of "Niet verzenden" ..
                              en ik dacht bij mezelf, laat ik 'm daar al van afhelpen, kan hij zich concentreren op het ware probleem .

                              Comment

                              Working...
                              X