Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Path to the light - Bryce Canyon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Path to the light - Bryce Canyon

    Na de vorige, klassiekere foto van Bryce Canyon, wou ik toch even een ander beeld laten zien.

    Wat jammer is, is dat veel mensen in Bryce het houden bij de bekende uitkijkpunten, maar wat het mooiste is, is zoals zo vaak, de wandeling. Je kunt in Bryce helemaal afdalen, tussen de gekleurde rotsen, over smalle paadjes naar beneden.

    Het is schitterend hoe moeder natuur de aarde kleurt met een kleurenpalet dat zo verscheiden is en verandert naargelang het tijdstip van de dag.

    Eens te meer het bewijs dat de ochtend en de valavond de beste tijden zijn om erop uit te trekken en een plaatsje te zoeken waar je tot rust kan komen en genieten van deze pracht. Ik hoop dat jullie, bij deze, even mee kunnen genieten



    En de UPDATE op aanraden van sommige mede BD-ers:



    Groeten
    Mipstoo
    Last edited by mipstoo; 5 maart 2010, 09:25. Reden: Update foto

  • #2
    Re: Path to the light - Bryce Canyon

    Vind dit wel een mooie foto, maar vind die toch wel een beetje te donker, zit niet genoeg 'pit' in!!
    Ik denk dat een panoramische uitsnede ook hier beter zou passen.
    Heb hier wat aan je foto bewerkt, weet niet wat jij ervan vindt!
    Gr Pascale

    http://i47.tinypic.com/14b2v06.jpg
    Eerlijkheid duurt het langst!!
    Mijn website: http://www.degrafon.be/

    Comment


    • #3
      Re: Path to the light - Bryce Canyon

      Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
      Vind dit wel een mooie foto, maar vind die toch wel een beetje te donker, zit niet genoeg 'pit' in!!
      Ik denk dat een panoramische uitsnede ook hier beter zou passen.
      Heb hier wat aan je foto bewerkt, weet niet wat jij ervan vindt!
      Gr Pascale

      http://i47.tinypic.com/14b2v06.jpg
      de link is in aal geval een stuk frisser.

      mooie plaatjes daar, lijkt me niet makkelijk om alles juist te krijgen qua belichting
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Path to the light - Bryce Canyon

        Na je vorige foto vreesde ik al dat je niet naar onder was geweest. Blij te zien dat je dat toch hebt gedaan, met een knappe foto als resultaat.
        Een pano versie is ook wel mooi.

        ps: ik heb daar een leuke pet gevonden

        Comment


        • #5
          Re: Path to the light - Bryce Canyon

          Allemaal bedankt voor de reacties

          Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
          Vind dit wel een mooie foto, maar vind die toch wel een beetje te donker, zit niet genoeg 'pit' in!!
          Ik denk dat een panoramische uitsnede ook hier beter zou passen.
          Heb hier wat aan je foto bewerkt, weet niet wat jij ervan vindt!
          Gr Pascale

          http://i47.tinypic.com/14b2v06.jpg
          Bedankt voor de update Tantine, ik ga vanavond of morgen eens proberen om het ook iets frisser te maken. Op mijn gekalibreerd scherm toont het nog best goed en realistisch maar ik kan begrijpen dat het minder gemakkelijk kijkt.

          Oorspronkelijk geplaatst door kohraya
          Na je vorige foto vreesde ik al dat je niet naar onder was geweest. Blij te zien dat je dat toch hebt gedaan, met een knappe foto als resultaat.
          Een pano versie is ook wel mooi.

          ps: ik heb daar een leuke pet gevonden
          Ik ben idd twee trails gaan wandelen in Bryce. In bijna elk park waar we geweest zijn zijn we wel gaan wandelen, want reizen op z'n "Amerikaans" lag ons niet zo
          Hou die pet maar, ik heb er al een paar nieuwe aangeschaft.

          Groeten
          Mipstoo

          Comment


          • #6
            Re: Path to the light - Bryce Canyon

            Oorspronkelijk geplaatst door tantine
            Vind dit wel een mooie foto, maar vind die toch wel een beetje te donker, zit niet genoeg 'pit' in!!
            Wel Pascale,

            Heb dan toch je raad deels gevolgd. Update is een stop lichter gemaakt op de voorgrond.
            Panorama volg ik niet in want dan past die minder goed in mijn reeksje

            Bedankt en groeten
            Mipstoo

            Comment


            • #7
              Re: Path to the light - Bryce Canyon

              Man wat zou ik hier toch eens graag naar toe gaan..Knappe landschappen waar ik van watertand..
              Vind hem naar mijn mening zonder weg nog sterker...
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: Path to the light - Bryce Canyon

                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Man wat zou ik hier toch eens graag naar toe gaan..Knappe landschappen waar ik van watertand..
                Vind hem naar mijn mening zonder weg nog sterker...
                Durf te wedden dat je er met je nieuwe Full Frame speeltje de tijd van je leven hebt.
                Als je ooit wilt gaan, laat dan maar iets weten, heb nog een heleboel informatie en boeken over wandelingen, natuur en fotografie in het zuidwesten liggen.

                Groeten
                Mipstoo

                Comment


                • #9
                  Re: Path to the light - Bryce Canyon

                  het blauw van de lucht wat vreemd, maar toch een heel mooi plaatje .
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Path to the light - Bryce Canyon

                    Ik vind de voorgrond nog wat aan de donkere kant. Zeker als je het vergelijkt met de bergen op de achtergrond die in de zon liggen.
                    De opmerking om er een panorama van te maken snap ik wel. De hoeveelheid lucht voegt hier (naar mijn mening) niet heel veel toe. Maar als het niet in de serie past dan moet je het zeker niet gaan aanpassen.
                    Wat misschien nog wel een idee is, is om de plaat links en boven te croppen. Even quick and dirty gedaan http://farm3.static.flickr.com/2759/...3feb35f4_o.jpg Het gedeelte links voegt in mijn ogen namelijk niet heel veel toe aan de plaat en zorgt er zelfs voor dat de plaat wat uit balans raakt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Path to the light - Bryce Canyon

                      Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                      Durf te wedden dat je er met je nieuwe Full Frame speeltje de tijd van je leven hebt.
                      Als je ooit wilt gaan, laat dan maar iets weten, heb nog een heleboel informatie en boeken over wandelingen, natuur en fotografie in het zuidwesten liggen.

                      Groeten
                      Mipstoo
                      Zal er zeker nog eens van komen hoor..Ooit toch hoop ik en dan weet ik waar ik moet zijn..
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Path to the light - Bryce Canyon

                        Een mooie al oogt de blauwe lucht wat vreemd op mijn (gecalibreerde) scherm, kleuren op linkje ogen mooier. Zou hier wel eens graag een HDR foto van zien
                        https://www.behance.net/Lynx1966

                        Comment


                        • #13
                          Re: Path to the light - Bryce Canyon

                          Schitterend landschappen daar....wat moet ne mens nog meer hebben hé

                          Comment

                          Working...
                          X