Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IJzertoren s'avonds laat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IJzertoren s'avonds laat

    Hallo,

    Deze foto van de IJzertoren deze avond genomen.


    Canon 350D
    sluitertijd 1/2 seconde
    Diafragma F4
    ISO 400

    Wat bijgewerkt in RAW.

    Graag wat reacties.
    Groeten Wim
    Last edited by deeznvandiksmude; 4 maart 2010, 07:08.

  • #2
    Re: IJzertoren s'avonds laat

    Mooie aanzet tot nachtfotografie.....
    Misschien volgende keer toch best een statief gebruiken?
    Je ISO kan dan omlaag naar laat ons zeggen 100, als dat mogelijk is op jouw camera.
    Het diafragma zou ik rond F11 trachten te nemen, de scherpte van je foto gaat er alleszins op vooruitgaan.
    Visit: http://forum.belgiumdigital.com/f10/...ge-470563.html

    Comment


    • #3
      Re: IJzertoren s'avonds laat

      Hallo,

      Ik heb op statief gewerkt, maar in moest soms een beetje bewegen omscherp te stellen, want scherp stellen lukte niet altijd. Deze avond probber ik nog eens, maar in M stand op zo de diafragma opening te regelen tesamen met de sluitertijd. Maar welke instelling van witbalans is de beste.
      Groeten Wim
      Last edited by deeznvandiksmude; 4 maart 2010, 14:50.

      Comment


      • #4
        Re: IJzertoren s'avonds laat

        Oorspronkelijk geplaatst door deeznvandiksmude Bekijk bericht
        Hallo,

        Ik heb op statief gewerkt, maar in moest soms een beetje bewegen omscherp te stellen, want scherp stellen lukte niet altijd. Deze avond probber ik nog eens, maar in M stand op zo de diafragma opening te regelen tesamen met de sluitertijd. Maar welke instelling van witbalans is de beste.
        Groeten Wim
        En... heb je al een retake gedaan?
        Qua witbalans zat je wel goed denk ik. Voor nachtfoto's is het zowieso niet altijd simpel en de auto instelling doet in deze omstandigheden soms zijn job niet goed.
        Ik zou een aantal testshots nemen en op de lcd beoordelen wat de beste witbalans is. Verder: in RAW trekken, zodat je achteraf nog zonder verlies aanpassingen kan doen.

        Als je nachtfoto's maakt met lange sluitertijden, kan je best ook een afstandsbediening gebruiken om je shutter te triggeren. Ofwel trekken met vertraging (lang genoeg) zodat je toestel 'uitgebibberd' is tegen dat de foto gemaakt wordt.

        Gr,
        Marco
        “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
        Scott Adams

        Comment


        • #5
          Re: IJzertoren s'avonds laat

          Je had beter een kleiner diafragma gebruikt (f8 en f11), en je iso op 100 gezet. Dit om alles mooi scherp te krijgen, en meer licht op je sensor te laten komen. Zo oogt de opname nogal donker, wat de kwaliteit naar beneden haalt. Ik zou er gewoon eens opnieuw langsgaan.
          Jochenvde Photography
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: IJzertoren s'avonds laat

            Hallo,

            Later ben ik eens teruggegaan, en andere instellingen gedaan, ook met 10 seconden uitsel.
            Wel neem ik altjd inRAW en JPG.
            Deze foto's staan niet onder showcase. Maar ik zal nogeens gaan, maar als het wat warmer wordt.
            Ik hou ljullie op de hoogte.
            Groeten Wim

            Comment

            Working...
            X