Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sunrise on Bryce's hoodoos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sunrise on Bryce's hoodoos

    Na even met andere projecten bezig geweest te zijn, heb ik mij terug op de foto's van Amerika gestort. En opnieuw word ik verliefd op de machtige en even prachtige natuur die het soms onherbergzame landschap van zuidwest Amerika tentoon stelt.

    Bryce Canyon is één van de betoverende plaatsen die je op je rondreis door de verenigde staten niet mag overslaan. In verhouding tot andere parken is het een klein park maar wel héél uniek. Nergens anders hebben de hoodoos of rotsen zo'n roze tot oranje kleuren, en in de opkomende zon worden deze kleuren alleen maar extra benadrukt.




    Groeten
    Mipstoo
    Last edited by mipstoo; 2 maart 2010, 20:40.

  • #2
    Re: Sunrise on Bryce's hoodoos

    Das PRACHTIG mooi
    Alleen verstand is goed verdeeld, iedereen denkt er het meest te hebben.

    MVG FLOWER Canon7D

    Comment


    • #3
      Re: Sunrise on Bryce's hoodoos

      Heerlijk licht - mooie kleuren
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

      Comment


      • #4
        Re: Sunrise on Bryce's hoodoos

        Sterk hoor.. Die overgangen allemaal met die lagen..
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Sunrise on Bryce's hoodoos

          Jammer van die boom rechts beneden, anders zou het een foto van mars kunnen geweest zijn. Voor de rest sterke foto

          Comment


          • #6
            Re: Sunrise on Bryce's hoodoos

            Mooie warme kleuren, het lichtval die de toppen bereiken, toch mooi vanuit de hoogte!!
            Niet te geloven dat er daartussen nog bomen kunnen groeien!!
            Knap weer!!!
            Gr Pascale
            Eerlijkheid duurt het langst!!
            Mijn website: http://www.degrafon.be/

            Comment


            • #7
              Re: Sunrise on Bryce's hoodoos

              goeie een vooral knappe opname.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Sunrise on Bryce's hoodoos

                Iedereen, bedankt voor de reacties

                Oorspronkelijk geplaatst door kitchenboy
                Jammer van die boom rechts beneden, anders zou het een foto van mars kunnen geweest zijn. Voor de rest sterke foto
                Eigenlijk is de compositie heel doelbewust gekozen, met de boom erbij, om de grootte van de hoodoos weer te geven en om een klein kleuraccent mee te geven dat op het eerste zicht niet in het plaatje thuis hoort.

                Het ontbreken van lucht in de compositie is ook heel doelbewust gedaan om de lagen en herhaling te benadrukken die je in de rotsen terug vind. Door de laagstaande zon wordt dit nog meer geaccentueerd.

                Kleine anekdote. Toen wij er aanwezig waren, stond er een windkracht 8 à 9, wat toch windvlagen tussen de 80 à 105km per uur met zich mee brengt.
                Als je daar dan op de rand van een afgrond staat in de late avond of vroege ochtend, aan het wachten op het laatste of eerste zonnestraaltje, met je statief opengeklapt en gewicht er onder aangehangen in de hoop dat je waardevolle bezittingen niet wegwaaien, dan ge je soms wel even door de knieën om de windschokken op te vangen. Mijn pet ligt trouwens ergens beneden te wachten op een opmerkzame wandelaar, als je hem vindt, mag je hem altijd terug bezorgen


                Groeten
                Mipstoo
                Last edited by mipstoo; 3 maart 2010, 10:41.

                Comment


                • #9
                  Re: Sunrise on Bryce's hoodoos

                  Mooie warme kleuren, die overgangen allemaal met die lagen, het lichtval die de toppen bereiken, mooi vanuit de hoogte!!

                  Knap
                  groetjes Ingrid

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sunrise on Bryce's hoodoos

                    voor zo'n prachtige foto zou ik ook mijn petje laten afwaaien
                    Groetjes Vicky

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sunrise on Bryce's hoodoos

                      Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
                      voor zo'n prachtige foto zou ik ook mijn petje laten afwaaien
                      Jij draagt geen petje Vicky
                      Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sunrise on Bryce's hoodoos

                        Mooie plaat. Boom heeft zeker een meerwaarde hier.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sunrise on Bryce's hoodoos

                          Allen bedankt

                          Groeten
                          Mipstoo

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sunrise on Bryce's hoodoos

                            Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht

                            Kleine anekdote. Toen wij er aanwezig waren, stond er een windkracht 8 à 9, wat toch windvlagen tussen de 80 à 105km per uur met zich mee brengt.
                            Als je daar dan op de rand van een afgrond staat in de late avond of vroege ochtend, aan het wachten op het laatste of eerste zonnestraaltje, met je statief opengeklapt en gewicht er onder aangehangen in de hoop dat je waardevolle bezittingen niet wegwaaien, dan ge je soms wel even door de knieën om de windschokken op te vangen. Mijn pet ligt trouwens ergens beneden te wachten op een opmerkzame wandelaar, als je hem vindt, mag je hem altijd terug bezorgen


                            Groeten
                            Mipstoo
                            Was het een BD-petje?
                            Ik heb zo nog een gevonden

                            Prachtige omgeving, mooi weergegeven.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sunrise on Bryce's hoodoos

                              Het was een BD-petje, dus extra reclame aan de andere kant van de wereld.

                              Ze zijn toch terug beschikbaar? Misschien moet ik er maar gelijk een hele lading van bestellen Voor als het nog eens waait....

                              Ben trouwens in Arches National Park mijn zonnebril bijna verloren, ben ervoor naar beneden geklommen. Misschien is dat nog eens een idee... Zonnebril van BD

                              Groeten
                              Mipstoo

                              Comment

                              Working...
                              X