Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

website door google laten vinden en wanneer online

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • website door google laten vinden en wanneer online

    hey ik ben aan het proberen om een site van mij door google te laten vinden

    ik heb hem reeds geregistreerd bij google zelf. hoelang duurt het eer google hem ook gaat vinden?

    iemand nog tips om je zite hoog in de google resultaten te krijgen?

    alvast bedankt

  • #2
    Re: website door google laten vinden en wanneer online

    Om je site sneller door Google gevonden te laten worden zorg je eigenlijk best voor een backlink. Wat is zo'n backlink? Je zorgt ervoor dat iemand jouw site linkt op één van zijn pagina's die gerankt zijn in Google, en liefst een pagina die in hetzelfde interessegebied valt als jouw site.

    Mvg,
    Frederic

    Comment


    • #3
      Re: website door google laten vinden en wanneer online

      Als je de website bij Google geregistreerd hebt, kan je van Google specifieke formules/codes krijgen. Die moet je dan in bepaalde html-documenten inbouwen. Door die formules zullen de zoekrobots jouw website sneller vinden.
      Dan nog kan het makkelijk enkele maanden duren, vóór het ingeven van bepaalde zoektermen naar jouw website leidt.
      Last edited by Jos Vanhengel; 2 maart 2010, 20:45.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: website door google laten vinden en wanneer online

        Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
        Om je site sneller door Google gevonden te laten worden zorg je eigenlijk best voor een backlink. Wat is zo'n backlink? Je zorgt ervoor dat iemand jouw site linkt op één van zijn pagina's die gerankt zijn in Google, en liefst een pagina die in hetzelfde interessegebied valt als jouw site.

        Mvg,
        Frederic
        dus gewoon een domme link van mijn site op zijn site?

        Comment


        • #5
          Re: website door google laten vinden en wanneer online

          1) Sitemap.xml aanmaken van je site.
          1b) eventueel een robots.txt aanmaken die verwijst naar je sitemap
          2) webmaster toolkit van Google, yahoo en live.com gebruiken om deze sitemap aan te melden
          3) wacht 1 to 4 weken.

          links van andere sites (zoals in je handtekening hier op het forum) helpen natuurlijk ook.

          Google geeft nooit garanties hoe snel het iets indexeerd (zelfs al maak je gebruik van hun dure commerciele search oplossingen als bedrijf, google adwords & google adsense... je zal altijd moeten afwachten.)
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

          Comment


          • #6
            Re: website door google laten vinden en wanneer online

            Metatags in je index pagina invoegen en verder de punten uitvoeren zoals RikH zegt.
            Hoe je metatags moet maken vind je op internet.
            Sites waar je hulp kunt vinden zijn: http://www.mijn-eigen-website.nl/index.html en http://www.leejoo.nl/


            Grtz, RF

            Edit: Bezoek ook eens DEZE hier.
            Last edited by Red Falcon; 2 maart 2010, 23:15. Reden: aanvullende tip.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: website door google laten vinden en wanneer online

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Metatags in je index pagina invoegen en verder de punten uitvoeren zoals RikH zegt.
              Impact van metatags is eerder beperkt ... content is veel belangrijker. En content die van tijd tot tijd aangepast wordt hebben zoekmachines nog liever.
              Vandaar dat al die fotografen een blog maken ... met alleen foto's op je site te zetten loop je niet zo erg ver.

              Comment


              • #8
                Re: website door google laten vinden en wanneer online



                Jo.
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: website door google laten vinden en wanneer online

                  Oorspronkelijk geplaatst door davitch Bekijk bericht
                  Impact van metatags is eerder beperkt ... content is veel belangrijker.
                  Inderdaad, het nut van metatags is niet meer zo groot.
                  Heb onlangs zelfs vernomen dat gevonden worden door Google belangrijker is dan het aanmelden bij Google. En er zit misschien wel iets van waarheid in. Heb als test eens twee sites online gezet, met ongeveer dezelfde inhoud. De ene aangemeld, metatags, en alles wat je wil. De andere niet aangemeld bij Google en met slechts 1 metatag van 3 kernwoorden. En dan enkele weken geduld hebben.
                  Resultaat : de niet aangemelde site, met een minimum aan kernwoorden scoorde bij een zoekactie in Google merkelijk hoger dan de andere wel aangemelde site, met sitemap, met metatags en heel de boel.
                  Ik denk dat niemand helemaal precies weet hoe de ranking in Google juist in elkaar zit, maar ik ben er wel van overtuigd dat SEO (search engine optimazation) een begrip is waarmee webdesigners soms veel (te veel) geld uit de klant z'n zakken kloppen.
                  Ok, met die technieken scoor je misschien sneller hoger in Google, maar als je geduld hebt zal Google je ook wel vinden (een 4-tal weken zoals RikH zegt) met het nodige resultaat.

                  Wat echter van groter belang is dan de metatags en dergelijke, is dat je site gemaakt is volgens de internetstandaarden (W3C).

                  Comment


                  • #10
                    Re: website door google laten vinden en wanneer online

                    Oorspronkelijk geplaatst door immage Bekijk bericht
                    dus gewoon een domme link van mijn site op zijn site?
                    Nee, niet gewoon een domme link... Wel even alles lezen.
                    De link moet staan op een door Google gerankte pagina. Dat is dus niet zomaar eender welke pagina.

                    Zelf heb ik al verschillende sites gebouwd en ik doe het steeds op die manier (uiteraard ook meta-tags in je broncode plaatsen!!), en telkens werd de betreffende site binnen de 2 dagen door Google geïndexeerd.
                    Dat is toch wat sneller dan 4 weken...

                    Veel succes!

                    Mvg,
                    Frederic

                    Comment


                    • #11
                      Re: website door google laten vinden en wanneer online

                      Oorspronkelijk geplaatst door immage Bekijk bericht
                      dus gewoon een domme link van mijn site op zijn site?
                      Deze topic is zo'n 9u geleden geïndexeerd door google en is dus al terug te vinden via google, dus je URL kennen ze nu ook via BD.
                      Opname in de index zou normaal gezien niet lang meer moeten duren....

                      zoekresultaat
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: website door google laten vinden en wanneer online

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                        Zelf heb ik al verschillende sites gebouwd en ik doe het steeds op die manier (uiteraard ook meta-tags in je broncode plaatsen!!), en telkens werd de betreffende site binnen de 2 dagen door Google geïndexeerd.
                        Inderdaad, met backlinks gaat het sneller, je hebt gelijk.
                        Met m'n 4 weken (is wel een max.) bedoelde ik : een site zonder backlinks, dus enkel al dan niet gebruik makend van meta tags en wel/geen aanmelding bij Google. Ik vond het wel eens leuk om 2 gelijkaardige site te testen op hun vindbaarheid.
                        By the way : je afbeeldingen een ALT tekst meegeven die relevant is met je site (en dus niet afb.1, afb.2, ...) is ook één van de hulpmiddeltjes die helpen (in combinatie met andere middeltjes natuurlijk).
                        Last edited by kdm; 3 maart 2010, 19:17.

                        Comment


                        • #13
                          Re: website door google laten vinden en wanneer online

                          Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                          Deze topic is zo'n 9u geleden geïndexeerd door google en is dus al terug te vinden via google, dus je URL kennen ze nu ook via BD.
                          Opname in de index zou normaal gezien niet lang meer moeten duren....
                          Iedere pagina wordt hier snel geïndexeerd door Google, gewoon door het feit dat BD reeds een zekere ranking heeft, en de zoekmachine dus snel terugkeert om de nieuwe pagina's te indexeren.
                          Op een niet geïndexeerde pagina mag je wijzigingen aanbrengen zoveel je wilt, 9u later zal er nog altijd niks te vinden zijn tussen de zoekresultaten

                          Mvg,
                          Frederic

                          Comment


                          • #14
                            Re: website door google laten vinden en wanneer online

                            @Frederic : Ik weet niet wat je me probeert te vertellen ?
                            Ik zei gewoon dat een link op "een door Google gerankte pagina", eigenlijk al een feit is.
                            En dat de pagina waarop die link staat intussen al geïndexeerd is, dus ... zou de rest snel moeten volgen, of niet ?
                            Mijn fotowebsite : www.filover.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: website door google laten vinden en wanneer online

                              Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                              By the way : je afbeeldingen een ALT tekst meegeven die relevant is met je site (en dus niet afb.1, afb.2, ...) is ook één van de hulpmiddeltjes die helpen (in combinatie met andere middeltjes natuurlijk).
                              't is ook een manier dat al je foto's dan geïndexeerd worden bij Google Images en 'Jan en alleman' ze zomaar gaat gebruiken. Uiteraard, anders kunnen ze ze ook van je site plukken, maar als ze voorgeschoteld worden bij de door hen ingevoerde zoektermen ben je ze sneller kwijt

                              Mvg,
                              Frederic

                              Comment

                              Working...
                              X