Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

    Hoeveel zouden jullie biden? EIgenlijk een nieuw toestel. En wat voor een! Ben er wreeed content van, maar een FF past meer bij mijn interessegebied.

  • #2
    Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

    niet allemaal tegelijk!

    Comment


    • #3
      Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

      Ik ga niet bieden, hoor. Hoef helemaal geen nieuwe 7D.

      ** Op dit moment kost hij nieuw blijkbaar rond de €1350 (top-foto.de) à €1370 (fotokonijnenberg). Tenzij je hem gedurende die drie maanden echt intensief gebruikt hebt (dus in het geval van pakweg < 4000 clicks) zou ik zeggen dat €1200 euro een faire prijs is. Dat zou mijn vraagprijs zijn.

      ** Naar mijn ervaring bieden vrij veel mensen op materiaal dat hier aangeboden wordt veel lager. Ik heb vaak de indruk dat ze dan vertrekken vanaf een nieuwprijs die ze baseren op de laagste prijs die je over de wereld vindt voor een jonge tweedehands en daarvan iets van 30% (voor die drie maanden) afdoen. Je moet dus niet verschieten er mensen zullen reageren die je niet meer dan ongeveer €800 zullen aanbieden.

      Comment


      • #4
        Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

        proberen gaat mee hé. Twee redenen waarom mijn 40D nog niet de deur uit is: ik heb nu een backup (nog eens crop ook), en als er ooit een 1D komt, dan gaat hij wss. voor amper minder dan wat sommigen nu bieden nog verkocht geraken.
        Langs de andere kant: je helpt er mensen die niet zo gemakkelijk de volle pot kunnen betalen soms mee aan een goed toestel... (mijn 17-85 afdankertje uit mijn set werd warm onthaald, en ik kreeg achteraf nog mail van de dolgelukkige nieuwe eigenaar over de kwaliteiten van de lens).
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • #5
          Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

          imho vraag je niet meer voor iets tweedehands dan de nieuwprijs - BTW (21%)
          hoe splinternieuw het ding ook is...

          max vraagprijs dus 1350x0.79=1066

          maar ik moet eerlijk zijn, moest ik een 7D zoeken, ik zou zonder probleem 1150 en zelfs 1200 willen geven als ie in perfecte staat is en jij hem tot bij mij brengt
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

            Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
            Ik ga niet bieden, hoor. Hoef helemaal geen nieuwe 7D.

            ** Op dit moment kost hij nieuw blijkbaar rond de €1350 (top-foto.de) à €1370 (fotokonijnenberg). Tenzij je hem gedurende die drie maanden echt intensief gebruikt hebt (dus in het geval van pakweg < 4000 clicks) zou ik zeggen dat €1200 euro een faire prijs is. Dat zou mijn vraagprijs zijn.

            ** Naar mijn ervaring bieden vrij veel mensen op materiaal dat hier aangeboden wordt veel lager. Ik heb vaak de indruk dat ze dan vertrekken vanaf een nieuwprijs die ze baseren op de laagste prijs die je over de wereld vindt voor een jonge tweedehands en daarvan iets van 30% (voor die drie maanden) afdoen. Je moet dus niet verschieten er mensen zullen reageren die je niet meer dan ongeveer €800 zullen aanbieden.
            Tegen de 1200 zul je denk ik inderdaad niet snel krijgen. De camera is dan misschien wel nieuw en weinig gebruikt, maar tweedehands kopen is toch altijd een groter risico dan nieuw kopen (tenzij je de verkoper goed kent). Je moet namelijk afgaan op wat de verkoper zegt (wie weet heeft de camera wel een flinke tik gehad wat niet meteen zichtbaar is maar op langere termijn wel effect heeft). Er zullen dan denk ik ook weinig mensen zijn die 1200 voor een tweedehands 7D geven als je voor 1350 een nieuwe kunt krijgen. Maar ja; niet geschoten is altijd mis
            http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

            http://rouwkema.smugmug.com/

            Comment


            • #7
              Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

              1200 lijkt me een heel faire prijs. De camera is niet zo heus veel gebruikt, zit in de verpakking, valt uitgebreid te testen, is supergoed verzorgd geweest, heeft garantie, etc.

              Hij valt meticuleus te testen, heb ook testbeelden, videofragmenten etc.

              Ik zou hem met heel erg veel pijn in het hart wegdoen, vind 'm eigl leuker dan de 5Dmk2 maar heb met mijn lens een FF nodig.

              Comment


              • #8
                Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

                Ik ben op zoek naar een 7D, maar 1200 vind ik echt te hoog voor een 2e hands toestel van zelfs maar 3 maand oud.
                Een gloednieuw toestel is namelijk te vinden voor 1199 euro incl verzendkosten.
                Trek daar MINSTENS het BTW% (20-30% van de nieuwprijs) af en je hebt een heel goede prijs gekregen voor dat toestel.



                Hij is nu eenmaal gebruikt en daar kan je niet onderuit...
                zelfs al negeer je de prijs van 1200 euro wegens backorder, dan kom je op 950 - 1000 euro kijkend naar de laagste prijs in Belgie.

                Geef nu zelf toe, zou jij een 2e hands kopen voor 100 - 150 euro minder dan in de winkel?
                De service die een winkel je zou leveren bij problemen of uitleg is mijns inziens meer waard dan 150 euro.

                Het blijft elektronica, probeer maar eens een computer van 3 maand oud te vinden/verkopen voor een verschil van nog geen 10%...
                Last edited by photome; 3 maart 2010, 22:25.

                Comment


                • #9
                  Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

                  Jouw visie.

                  Ik heb 'm gekocht in Mechelen, ik prefereer de service ve kleine vriendelijke winkel, als dat nu enkele eurootjes meer kost. Dat iedereen maar toestellen gaat kopen in de Makro, mij niet gelaten.

                  WIl onder de 1200 gaan, maar niet veel. Dit toestel is niet van nieuw te onderscheiden.

                  Er zit overigens toch geen haast achter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Doriangray Bekijk bericht
                    Jouw visie.

                    Ik heb 'm gekocht in Mechelen, ik prefereer de service ve kleine vriendelijke winkel, als dat nu enkele eurootjes meer kost. Dat iedereen maar toestellen gaat kopen in de Makro, mij niet gelaten.

                    WIl onder de 1200 gaan, maar niet veel. Dit toestel is niet van nieuw te onderscheiden.

                    Er zit overigens toch geen haast achter.
                    Ik prefereer ook de kleine vriendelijke winkel (zoals in mijn vorige post te lezen is).
                    Maar jij bent geen kleine vriendelijke winkel die me een super goede service gaat bieden, wat is het verschil dan met via internet bestellen aan de laagste prijs waar ik een ongebruikt, nieuw toestel krijg aan dezelfde prijs als jij vraagt?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      de nieuwprijs - BTW (21%)

                      max vraagprijs dus 1350x0.79=1066
                      dat is wiskunde van de kouwe grond .......

                      100/121 x 1350 = 1115,24
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        dat is wiskunde van de kouwe grond .......

                        100/121 x 1350 = 1115,24
                        OMG...
                        1350 - 1350/100x21.

                        Matthias is dus correct...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

                          Lol

                          Comment


                          • #14
                            Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

                            Oorspronkelijk geplaatst door photome Bekijk bericht
                            OMG...
                            1350 - 1350/100x21.

                            Matthias is dus correct...
                            Right

                            1066 + 21% = 1289.86

                            1115.70 + 21% = 1350


                            HJanssen is dus correct.


                            1350 = 121%

                            dus om bedrag zonder btw te kennen: 1350 / 1.21 = 1115.70
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                            Comment


                            • #15
                              Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
                              Tegen de 1200 zul je denk ik inderdaad niet snel krijgen. De camera is dan misschien wel nieuw en weinig gebruikt, maar tweedehands kopen is toch altijd een groter risico dan nieuw kopen (tenzij je de verkoper goed kent). Je moet namelijk afgaan op wat de verkoper zegt (wie weet heeft de camera wel een flinke tik gehad wat niet meteen zichtbaar is maar op langere termijn wel effect heeft). Er zullen dan denk ik ook weinig mensen zijn die 1200 voor een tweedehands 7D geven als je voor 1350 een nieuwe kunt krijgen. Maar ja; niet geschoten is altijd mis
                              Dat kan wel zijn. Maar dan nog zou ik als verkoper NOOIT in mijn prijs gaan incalculeren dat ik niet betrouwbaar ben. Als ik een toestel verkoop waaraan geen schade is dan is het toch van de zotte dat jij een prijs wil bedingen voor een toestel waaraan wel schade is. Als je als koper geen risico wil lopen of geen tweedehandsverkopers wil vertrouwen, dan koop je een nieuw toestel. Dat is echt geen reden om een prijs die lager is dan de waarde te gaan bedingen.

                              Laatst had ik iets te koop (niet via BD). Vraagprijs €800 contant of op voorhand te betalen en aan huis af te halen. Leg me dan eens uit waarom ik erin mee zou moeten gaan dat zoiets 'gelezen' kan worden als $700 (verzendkosten + verzekering incl.), op te sturen en te betalen via paypal :s

                              Comment

                              Working...
                              X