Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfgemaakte dubbele reflector

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zelfgemaakte dubbele reflector

    Ik heb me eens bezig gehouden met een reflector te bouwen voor mijn toekomstige studio voor binnen enkele weekjes. Sommige mensen zeggen dat je best met isomo werk anderen met zilverpapier. Ik heb hiervoor het ideale materiaal gevonden .
    In de Gamme verkopen ze isolatie (+/- 10 euro) voor achter radiators. Die zijn uit één wand gebouwd uit isomo (zachte reflectie) en zilverpapier (sterke reflectie). Dus je hoeft niet meer te knoeien met zilverpapier te plakken op een achtergrond.

    Als basis heb ik 4 latjes van 2 meter gekocht (8 euro). Die zaagde ik op de gewenste lengte en lijmde ik vast met houtlijm (2,5 euro).
    Daarna knipte ik de isolatierol (die een halve meter breed is op de gewenste lengte) en lijmde die aan beide zijden van het houten skelet vast met de houtlijm. Een half uurtje wachten en klaar.
    De lijm is héél sterk, kan een gewicht dragen van 50kg/cm2.

    Hieronder een paar foto'tjes (ze zijn niet van topkwaliteit en sorry voor de storende elementen op de achtergrond, enkel voor het ontwerp te tonen):










    Enige opmerkingen of reacties zijn welkom, als iemand dit wil namaken mag dit gerust, daarom heb ik het bij tips en trics geplaats .


    Tom
    Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
    The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

  • #2
    Re: Zelfgemaakte dubbele reflector

    hmmmmmmm,,,,

    dit brengt me op een idee ....

    bedankt voor de tip ...
    Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

    Comment


    • #3
      Re: Zelfgemaakte dubbele reflector

      Ik ben wel benieuwd naar wat foto's waarbij je deze gebruikt hebt...
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Zelfgemaakte dubbele reflector

        Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
        Ik ben wel benieuwd naar wat foto's waarbij je deze gebruikt hebt...
        Deze zullen binnenkort komen, kheb een plaats waar ik een perfecte studio heb, 10 meter lang, rond de 5 meter breed en 4 meter hoog.
        Dan eens goed testen.

        Tom
        Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
        The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

        Comment


        • #5
          Re: Zelfgemaakte dubbele reflector

          Proper gedaan!

          L.
          http://lievendevlaminck.wordpress.com/

          Comment


          • #6
            Re: Zelfgemaakte dubbele reflector

            er is een manier om ze te maken dat ze plooibaar zijn net als echte (ronde) reflectieschermen.

            Maak een ring van 'fish tape', zo'n platte flexibele staaldraad die je gebruikt om door de buizen van electrische leidingen mee te gaan om kabel door te trekken.
            plak daarover een nooddeken (zo'n zilver-goud ehbo folie-deken).

            klaar
            nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
            http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

            Comment


            • #7
              Re: Zelfgemaakte dubbele reflector

              Ik heb dit ook gemaakt maar ik heb de folie geplakt op een blauwe isolatieplaat.
              Bespaart houtenlatjes en is ook redelijk sterk.
              De kanten heb ik afgelpakt met zwarte ducktape.
              Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
              www.dewolfmarc.be

              Comment


              • #8
                Re: Zelfgemaakte dubbele reflector

                dan loop je nog altijd met een plank rond.

                kijk hier eens:
                nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

                Comment


                • #9
                  Re: Zelfgemaakte dubbele reflector

                  Vooral bij kleinere objecten (bloem, vogel, ...) kan de meerveldsmeeting er al eens behoorlijk langs zitten. Dat zijn de enige gevallen dat ikzelf overschakel op andere metingen.

                  Met meervelds riskeer je de minste aantal foto's waar hier en daar de buitenste gebieden helemaal wit of zwart zijn, en dat kan je nooit meer corrigeren achteraf zonder een prijs te betalen (wit blijft wit, zwart wordt ruis), terwijl je een lichtbalans wél nog kan corrigeren.

                  Puur technisch, haal je de beste resultaten door je foto zoveel mogelijk over te belichten zonder dat er witte “burnout” optreedt, en achteraf de raw te bewerken. Maar dat laat ik aan over de pro’s ;-)
                  640-822 // PMI-001 // 640-816 // 642-974

                  Comment

                  Working...
                  X