Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alienware 15-17M

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alienware 15-17M

    Zijn er hier mensen bij die wat afweten van hoe je de dag van vandaag het beste een gaming laptop in elkaar steekt en waar je genoeg aan hebt om de nieuwste games te spelen en een laptop die uiteraard op zich sneller is dan eentje die je maar aan 450 euro koopt?

    Ik heb al alienware gezien en ik wil zo eentje aanschaffen maar weet alleen niet goed wat ik echt moet nemen om zeker te zijn ik de nieuwste games op kan spelen.
    Voor de rest zal het wat films downloaden/converteren zijn en gewoon internetten.

    Als iemand er echt wat van afweet en eens bij de 15 inch en 17 inch wil samenstellen hetgeen het beste zou zijn? Dank bij voorbaat.
    Ik heb wel zelf al gemerkt dat als je bij 15inch meende ik i7 720 neemt je dan opeens wel zo'n 1Gb kan nemen en bij i7 620 en i5 blijf je bij 512MB.
    512MB NVIDIA® GeForce™ GT240M graphics card [inbegrepen in de prijs]

    1GB NVIDIA® GeForce™ GTX260M graphics card [meerprijs € 150,00 of € 13/maand-1]


    En jaja, ik heb al heel wat gehoord van overpriced en noem maar op maar dat kan mij niet bommen, het design is gewoon super mooi en ik zie geen andere laptops die zo mooie afwerking hebben.
    Ook in de serie op 2be zie je zo'n laptops; the big bang theorie.

    De kostprijs is moeilijk te zeggen; voor de 15 inch max 2100 euro en voor de 17 inch max 2300 euro.
    Alleen is dus de vraag of je toch goedkoper kan uitkomen en toch de allernieuwste games kan opspelen enz...

    Ik las ook dat i7 beste is die er is? Ken er echt niet zoveel van want mee die kloksnelheid??? De i7 is beter maar dan zie je bv staan 1,60ghz en dan zie je een i5 met meer dan 2gh kloksnelheid?

    En ben je het beste met grote harde schijven zodat je daar je games kan installeren?
    Scherm kwaliteit moet wel het beste zijn.

    ps; gelieve alleen mensen reageren die er echt genoeg verstand van hebben om zoiets samen te stellen,dank u.
    Want is niet onbelangrijk als ne mens eens veel geld wil uitgeven en wil meteen toch een beetje een goeie ook hebben ook al is deze wat duurder dan anderen,maakt niet uit dus.

  • #2
    Re: Alienware 15-17M

    Eerst en vooral, om te game gebruik je best een desktop, kan geen enkel laptop tegen op.
    CPU is ondergeschikt aan de GPU (grafische kaart) hier heb je een URL waar alle mobile GPU zijn en worden getest kan je zo zien welke de beste is http://www.notebookcheck.net/Mobile-...ist.844.0.html. om te gamen zal zo een i5 met gtx 280 beter presteren dan bv een i7 met een gtx 260
    I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

    Comment


    • #3
      Re: Alienware 15-17M

      Dat klopt niet volledig : Je CPU moet er wel nog altijd in slagen om je grafische kaart te kunnen voeden. Dus bij een snelle grafische kaart, heb je ook een snelle CPU nodig...

      De klokfrequentie van een processor zegt alles behalve alles. Ik heb hier een laptopke met zo'n i7. Ondanks zijn 1.6 Ghz, is hij pakken sneller dan bv. mijn PIV van 3 Ghz.
      Die i7 is een quadcore, gebruikt hyperthreading (dus "8" processoren, allé : zo ziet een besturingssysteem het toch), meer cache geheugen, ...
      Zoek eens wat benchmarks op, en je zal wel ondervinden welk type processor je nodig hebt. Vroeger waren quadcores niet echt geschikt voor games, maar steeds meer spellen slagen erin meerdere cores nuttig te gebruiken.

      Wil je een laptop die echt de laatste games goed aankan, dan zal je echt redelijk in je geldbeugel moeten tasten. Je zal zelf moeten bepalen hoeveel je wil uitgegeven hé.
      Lager dan een GTX 260M grafisch kaartje zou ik zeker niet mikken. Ik heb zelf een 230, maar veel spelletjes speel ik toch niet...

      Daarnaast : op dat WWW zijn er sites die je hierover veel meer info kunnen geven. Tweakers is er 1 van, maar eigenlijk stikt het van sites waar je alles kan vinden.
      Google is je vriend...

      1 opmerking hier is wel 100% juist : een desktop is veel beter geschikt om te gamen : veel meer keuze in processoren en grafische kaarten. Daarnaast is de warmtehuishouding van een desktop veel eenvoudiger, en dus goedkoper !
      Eigenlijk geldt dat quasi altijd. Een desktop, daar kan je veel meer kanten mee op, maar het ding is niet makkelijk verplaatsbaar.
      Moet wel zeggen, dat ik in mijn tijd van lanparty's altijd een desktop gebruikt heb (wel al enkele jaren geleden). De laptop heb ik nog maar enkele maanden.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: Alienware 15-17M

        Meer informatie over grafische kaart
        Dual 1 GB ATI® RADEON™ HD 4870 grafische kaart [meerprijs € 390,00 of € 34/maand-1]
        1 GB ATI® RADEON™ HD 4870 grafische kaart [inbegrepen in de prijs]

        Wat is het verschil in deze want er zit ook nogal een groot prijs verschil op?
        Dienen dual kost veel meer dan het onderste?


        En is 4gb geheugen genoeg ?

        En is bv 6MB cache geheugen genoeg?

        Wat met de harde schijf/schijven? Het beste met bv 2 maal 500 of maakt dat echter niet zoveel uit allemaal?
        Ik zie dat dit iets nieuws is maar alweer veel geld kost; 128GB Solid State SATA Drive [meerprijs € 190,00 of € 16/maand-1]
        256 GB Solid State SATA-harde schijf [meerprijs € 350,00 of € 30/maand-1]

        Comment


        • #5
          Re: Alienware 15-17M

          Zoals gezeggd, de desktops zijn inderdaad beter en dit omwille van de grafische kaart. Vermits je nu een laptop koopt dan zal de cpu normaal kunnen bijbenen. De best mogelijke grafische kaart nemen dus. Ik vermoed dat dit de Radeon 4870 gaat zijn. Jammer dat ze de 5xxx reeks nog niet hebben, want die ondersteunt, momenteel als enige, Directx 11.

          Comment


          • #6
            Re: Alienware 15-17M

            Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            Zoals gezeggd, de desktops zijn inderdaad beter en dit omwille van de grafische kaart. Vermits je nu een laptop koopt dan zal de cpu normaal kunnen bijbenen. De best mogelijke grafische kaart nemen dus. Ik vermoed dat dit de Radeon 4870 gaat zijn. Jammer dat ze de 5xxx reeks nog niet hebben, want die ondersteunt, momenteel als enige, Directx 11.
            Maar ik heb al een desktop maar wil mee de laptop games spelen omdat al mijn broer z'n maten met laptop gamen en dan bij elkaar thuis komen en zo dan tegen of met elkaar spelen snap je. ;-).

            Ik weet dat een desktop veel meer voor die prijzen kan hebben en je echt een monster kan kopen maar ik zal mss volgend jaar er dan eventueel er zo eentje kopen dan maar nu is dat niet aan de orde en moet het een laptop worden .

            Comment


            • #7
              Re: Alienware 15-17M

              Oorspronkelijk geplaatst door schumacher Bekijk bericht
              Maar ik heb al een desktop maar wil mee de laptop games spelen omdat al mijn broer z'n maten met laptop gamen en dan bij elkaar thuis komen en zo dan tegen of met elkaar spelen snap je. ;-).

              Ik weet dat een desktop veel meer voor die prijzen kan hebben en je echt een monster kan kopen maar ik zal mss volgend jaar er dan eventueel er zo eentje kopen dan maar nu is dat niet aan de orde en moet het een laptop worden .
              In mijne jongen tijd staken we onze pc in de auto met ons 17" CRT scherm en gingen we ook gamen bij elkaar thuis. Koop een kast met een handvat aan

              Comment


              • #8
                Re: Alienware 15-17M

                Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                In mijne jongen tijd staken we onze pc in de auto met ons 17" CRT scherm en gingen we ook gamen bij elkaar thuis. Koop een kast met een handvat aan
                Tijden veranderen .
                Tis nu niet zo ik een fervente gamer ben via pc/laptop.

                Ik speel al van mijn ong 6-7 jaar altijd via consoles zoals atari,sega,nintendo,game boy,playstation enz...
                Maar doordat ik vele gasten ken die samen gamen via de laptop wil ik dit ook wel doen .
                Ik heb geen zin om telkens al die kabels te gaan ontkoppelen en aankoppelen en gaan meesleuren en dan nog eens met je scherm ook,ppfff.

                En ik heb al een desktop dusja en mijne laptop nu is te licht voor zware games mee te spelen, is maar eentje van slechts 450 euro's.

                Comment


                • #9
                  Re: Alienware 15-17M

                  Oorspronkelijk geplaatst door schumacher Bekijk bericht
                  Meer informatie over grafische kaart
                  Dual 1 GB ATI® RADEON™ HD 4870 grafische kaart [meerprijs € 390,00 of € 34/maand-1]
                  1 GB ATI® RADEON™ HD 4870 grafische kaart [inbegrepen in de prijs]

                  Wat is het verschil in deze want er zit ook nogal een groot prijs verschil op?
                  Dienen dual kost veel meer dan het onderste?
                  eigenlijk simpel die dual zijn gewoon 2 video kaarten daarom dat prijsverschil. In deze tijd en voor de prijs dat het kost zou ik voor 6 Giga gaan, 4 Giga is tegenwoordig standaard, maar als je wil uitbreiden moet je beide modules van 2 Giga vervangen door deze van 3 Giga
                  I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alienware 15-17M

                    Oorspronkelijk geplaatst door ghost-be Bekijk bericht
                    eigenlijk simpel die dual zijn gewoon 2 video kaarten daarom dat prijsverschil. In deze tijd en voor de prijs dat het kost zou ik voor 6 Giga gaan, 4 Giga is tegenwoordig standaard, maar als je wil uitbreiden moet je beide modules van 2 Giga vervangen door deze van 3 Giga
                    Dit staat er op alienware; 6.144 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096] [inbegrepen in de prijs]

                    Je spreekt dus van 2 video kaarten maar is dit in feite wel nodig gewoon voor eens games te spelen?
                    Last edited by schumacher; 1 maart 2010, 22:40.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alienware 15-17M

                      Oorspronkelijk geplaatst door ghost-be Bekijk bericht
                      eigenlijk simpel die dual zijn gewoon 2 video kaarten daarom dat prijsverschil. In deze tijd en voor de prijs dat het kost zou ik voor 6 Giga gaan, 4 Giga is tegenwoordig standaard, maar als je wil uitbreiden moet je beide modules van 2 Giga vervangen door deze van 3 Giga
                      Huh?

                      Latjes van 3GB
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alienware 15-17M

                        Oorspronkelijk geplaatst door schumacher Bekijk bericht
                        Dit staat er op alienware; 6.144 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096] [inbegrepen in de prijs]

                        Je spreekt dus van 2 video kaarten maar is dit in feite wel nodig gewoon voor eens games te spelen?
                        Niks is nodig, maar het is wel aan te raden. Mijn pc van 2004 heeft twee nvidia 6800 kaarten in sli. Nu loopt ie wel op zijn laatste beentjes. Ik heb mijn jaarlijks game gekocht en dat gaat echt wel niet meer vooruit.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alienware 15-17M

                          In mijn desktop steekt een 1 gd 4870 kaart die ruim voldoet. De extra prestatie van een dual 4870 is dacht ik zo'n 20% , afhankelijk van welke benchmark en/ of type game. Dit zou net iets boven de 4890 zijn. Een prijsverschil van 390€ voor de 2e kaart is wel veel: de kaart op zich kost max een 100 € extra, vermoedelijk krijg je dan ook een ander moederbord, zwaardere voeding en extra koeling wat de meerprijs wel zou verantwoorden?
                          'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

                          Comment


                          • #14
                            Re: Alienware 15-17M

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                            In mijn desktop steekt een 1 gd 4870 kaart die ruim voldoet. De extra prestatie van een dual 4870 is dacht ik zo'n 20% , afhankelijk van welke benchmark en/ of type game. Dit zou net iets boven de 4890 zijn. Een prijsverschil van 390€ voor de 2e kaart is wel veel: de kaart op zich kost max een 100 € extra, vermoedelijk krijg je dan ook een ander moederbord, zwaardere voeding en extra koeling wat de meerprijs wel zou verantwoorden?
                            Bah,das niet nodig dan zo'n dual ppff.
                            Je kan zo gek zijn als je wil om geld uit te geven aan eender wat .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Alienware 15-17M

                              Zelf eens wat samengesteld;

                              Proficiat! Uw systeem is klaar om op maat te worden gemaakt
                              Onderdelen
                              KLEUR KEUZE Alienware M15x Gaming Laptop - Cosmic Black bewerken
                              PROCESSOR Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB L3 cache) bewerken
                              BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands bewerken
                              SERVICES EN SUPPORT 3 jaar Next Business Day Service + 3 jaar Accidental Damage Support bewerken
                              BEVEILIGINGSSOFTWARE Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Engels bewerken
                              VERZENDINGSDOCUMENTEN Dutch Documentation bewerken
                              GRAFISCHE KAART 1GB NVIDIA® GeForce™ GTX260M graphics card bewerken
                              TOETSENBORD Internal Dutch Qwerty Keyboard bewerken
                              LCD-SCHERM 15.6-inch Wide Full HD Display (1920x1080) bewerken
                              GEHEUGEN 4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048] bewerken
                              HARDE SCHIJF 500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive bewerken
                              OPTISCH(E) STATION(S) Optisch dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven) bewerken
                              HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion batterij (85 Wh) bewerken
                              Accessoires
                              ALIENFX-KLEUR Mars Red bewerken
                              ACHTERGRONDEN Alienware 3D Wallpaper bewerken
                              AVATAR Alienhead 3D bewerken
                              BLUETOOTH Dell Wireless 370 Bluetooth Module bewerken
                              DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® WiFi Link 5300 a/g/n Wireless LAN card bewerken
                              Ook meegeleverd bij uw systeem
                              ACCIDENTAL DAMAGE SUPPORT Accidental Damage already selected in your Service Plan
                              Gedis Bundle Reference N03W1501
                              Order Information Alienware M15x Order - Belgium
                              Dell System Media Kit Alienware M15x Resource DVD
                              Power Supply 150W AC Adaptor
                              Cables European 220V Power Cord
                              Call Dell Experts One free Dell Expert call to help with your PC queries within 60 days of purchase
                              Standard Warranty 1 year of coverage included with your PC
                              AutoMatic Updates AutoMatic updates - On
                              Hidden NamePlate Engraving Generic Name Plate Engraving
                              Gaming Essentials Steam® Client and Portal™ Game - Factory Installed

                              Prijs vanaf € 2.173,09


                              Uw computer gefinancierd in 12 maanden vanaf € 190/maand






                              Proficiat! Uw systeem is klaar om op maat te worden gemaakt
                              Onderdelen
                              KLEUR KEUZE Alienware M17x-gamelaptop - Space Black bewerken
                              PROCESSOR Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1,60 GHz, 6 MB cache) bewerken
                              BESTURINGSSYSTEEM Genuine Windows® 7 Home Premium, 64bit, Dutch bewerken
                              SERVICES EN SUPPORT 2 jaar Next Business Day Service + 2 jaar Accidental Damage Support bewerken
                              BEVEILIGINGSSOFTWARE Geen beveiliging/antivirusbeveiliging bewerken
                              VERZENDINGSDOCUMENTEN Dutch Documentation bewerken
                              GRAFISCHE KAART 1 GB ATI® RADEON™ HD 4870 grafische kaart bewerken
                              TOETSENBORD Internal Dutch Qwerty Keyboard bewerken
                              LCD-SCHERM 17-inch WUXGA Dual CCFL-breedbeeldscherm (1.920 x 1.200) – meer dan HD (1200p) bewerken
                              GEHEUGEN 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048] bewerken
                              HARDE SCHIJF 500 GB (7.200 rpm) harde schijf met Free Fall-sensor, Raid 1 "Mirror" - twee harde schijven (2 x 500 GB) bewerken
                              OPTISCH(E) STATION(S) 8X DVD+/- RW Optical Drive (DVD & CD read and write) bewerken
                              HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion batterij (85 Wh) bewerken
                              Accessoires
                              ACCESSORIES Alienware TactX Mouse bewerken
                              ALIENFX-KLEUR Mars Red bewerken
                              ACHTERGRONDEN Alienware 3D Wallpaper bewerken
                              AVATAR Alienhead 3D bewerken
                              TIJDZONE (GMT + 01.00) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris bewerken
                              BLUETOOTH Dell Wireless 370 Bluetooth-module - Europa bewerken
                              DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n) - Europees bewerken
                              Ook meegeleverd bij uw systeem
                              ACCIDENTAL DAMAGE SUPPORT Accidental Damage already selected in your Service Plan
                              Gedis-pakketreferentie N03W7X02
                              Bestelgegevens Alienware M17X MLK Order - Belgium
                              Systeemmedia Alienware Resource DVD
                              Power Supply 240W AC Adaptor
                              Cables Euro 2M 250V Power Cord
                              Standaardondersteuning 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
                              Hidden NamePlate Engraving Generic Name Plate Engraving
                              Gaming Essentials Steam® Client and Portal™ Game - Factory Installed

                              Prijs vanaf € 2.271,09
                              incl. BTW en Recupel en. Transport
                              Uw computer gefinancierd in 12 maanden vanaf € 199/maand .

                              Kan zijn ik mij vergis maar met een 17 inch heb je voor 100 euro meer (aangezien ik muis heb bijgekocht) meer dan wat je maar bij een 15inch hebt (zonder muis genomen) dus is het aangewezen blijkbaar een 17inch te nemen.
                              Enige verschil is bij de 17inch ik 2 j garantie zou hebben en bij de 15inch 3jaar,das het enige voordeel bij de 15inch maar weegt niet op tegen de 17inch aangezien 17inch sowieso uiteraard een groter scherm heeft en ook betere kwaliteits scherm die je hebt en bij dit heb :4.096 MB 1.333 MHz ; hier heb je 1333mhz terwijl als je bij de 15inch dit neemt je 1067mhz hebt.
                              Last edited by schumacher; 2 maart 2010, 18:50.

                              Comment

                              Working...
                              X