Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achd -> dvd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Achd -> dvd

    Hallo,

    Wie heeft er ook een videocamera die AVCHD afspeelt en zelf (of familieleden) nog geen blueray heeft, waardoor dit formaat naar dvd moet omgezet worden zodat ze dit ook kunnen bekijken ?

    Welke tool zou hiervoor geschikt zijn?
    Ik gebruik momenteel Sony Vegas, maar misschien zijn er nog gebruiksvriendelijker of snellere paketten.

    Thanks,
    CanonYouCan

  • #2
    Re: Achd -> dvd

    Nogmaals, aansluiten op een dvd recorder en gewoon afspelen/opnemen. Minste zorgen.

    Comment


    • #3
      Re: Achd -> dvd

      dvd-recorder ? heb al 2 Pioneers gehad, al lang verkocht, gewoon voor het feit dat de prijzen zakken met de blueray op komst en doen niet graag teveel verlies met al die toestellen te verkopen...
      denk dat ik deze zomer voor m'n verjaardag een blueray-pc brander zal kopen, prijzen al veel gezakt.

      Moet dan enkel nog deze AVCHD bestanden via m'n pc op dvd omzetten, daarmee zocht ik iets gebruiksvriendelijker software dan die Sony Vegas...

      Comment


      • #4
        Re: Achd -> dvd

        Leen er dan eentje. Bij mij staat er nog 1 in de kast omdat ik tegenwoordig de digicorder gebruik. Helaas, zoals in andere topics reeds vermeld, geen manier om het over te zetten, zonder al teveel kwaliteitsverlies.

        Comment


        • #5
          Re: Achd -> dvd

          Adobe Première elements 8 (kost minder dan 100 euro) kan AVCHD lezen, en je kan naar DVD wegschrijven, al dan niet met montage en menu te maken.

          De software is heel intuïtief, en als je er toch niet aan uit raakt, je kan bij diverse CVO's een cursus volgen, bv. bij http://www.cvohageland.be

          als je toevallig de oudere versie 7 zou hebben, die kan ook al overweg met AVCHD. De nog oudere versie 4 kan er jammer genoeg niet mee overweg.

          Opgelet, Première elements in combinatie met Nvidea en windows 7 kan onverwachte problemen geven, onder XP en Vista geen gekende problemen

          Comment


          • #6
            Re: Achd -> dvd

            Pinnacle Studio kan dat ook.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Achd -> dvd

              te veel miserie gehad met pinnacle studio .. op de juiste hardare werkt dat goed, maar op veel machienes is't triestig

              Comment

              Working...
              X