Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ontbijt in high-key

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ontbijt in high-key

    Een probeersel in het studiootje: high-key opname met multi- belichting (4 aparte opnamen, vertrekkende met alle objecten en vervolgens bij elke nieuwe foto een object verwijderd, zodat sommige voorwerpen een 'transparantie' krijgen).
    Opmerkingen uiteraard steeds welkom.

    Guy De Westelinck

    www.guydewestelinckfotografie.be

  • #2
    Re: Ontbijt in high-key

    Oorspronkelijk geplaatst door guydw Bekijk bericht
    Een probeersel...
    ...in SC?
    Maar toch: alhoewel op het randje blijft het mooi zacht.
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

    Comment


    • #3
      Re: Ontbijt in high-key

      Ik vind dit heel knap uitgewerkt
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

      Comment


      • #4
        Re: Ontbijt in high-key

        @vim: oeps ... blijkbaar in showcase geplaatst (terwijl ik mijn foto's totnogtoe slechts in beoordeling durf te zetten).
        Aan de andere kant kan een technisch 'probeersel' misschien wel eens meevallen zodat het toch niet in showcase misstaat?

        Allebei alvast dank voor jullie commentaar.

        Guy
        Last edited by guydw; 1 maart 2010, 19:12. Reden: er stond een woordje teveel in de tekst, even weggehaald
        www.guydewestelinckfotografie.be

        Comment


        • #5
          Re: Ontbijt in high-key

          De foto is zéér zeker showcasewaardig, ik zie er heel vaak veel slechtere foto's.
          Hij is echt heel knap, de reactie zijn nog wat dun, maar die komen denk ik nog wel, staat er pas een dag op.

          Gr kees
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #6
            Re: Ontbijt in high-key

            Mijn gedacht is dat je foto helemaal op z'n plaats staat in SC.
            Lijkt me een moeilijke opgave, maar goed gelukt.
            Kleine opmerking : de rook van de koffie lijkt me niet echt en zou er voor mij niet bij moeten.

            greetz
            Cheeta
            Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: Ontbijt in high-key

              Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
              ...in SC?
              Wat is er mis mee dan
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

              Comment


              • #8
                Re: Ontbijt in high-key

                Grenzen aftasten is altijd leuk... vind m geslaagd ! Gr. Francois
                BD1769NL, Sony A850, glas 16 - 400mm, Canon G9, statieven, studioflitsset etc. en mijn MacBook Pro I5
                Flickr of Mijn Website

                Comment


                • #9
                  Re: Ontbijt in high-key

                  Absoluut geslaagd experiment....en mag imo zeker in SC
                  Persoonlijk stoort de 'rook' boven de koffie me wel, lijkt heel vreemd en doet wat afbreuk aan de foto.
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ontbijt in high-key

                    Lap ! Mijn mening verkeerd aangekomen aan de andere kant van het Internet (of hier verkeerd vertrokken): van mij mag hij absoluut in SC. Maar 'k heb de gewoonte dat, als de TS zelf aangeeft dat het "een probeersel" is, dat te interpreteren dat er bij hem/haar blijkbaar twijfel bestaat.
                    'k Dacht dat mijn "mooi zacht" voldoende aangeeft dat ik hem best kan smaken.
                    Ik had beter een bij mijn eerste opmerking gemaakt. Sorry voor de verwarring!
                    Dus voor alle duidelijkheid:
                    Trouwens KvP: indien ik er niet van had gehouden? Mocht dat dan niet?
                    Maar... (vooraleer weer verkeerd begrepen): .
                    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                    Oók wandelen met GPS?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ontbijt in high-key

                      Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                      Trouwens KvP: indien ik er niet van had gehouden? Mocht dat dan niet?
                      Zeker weten van wel
                      Maar het verbaasde mij dat jij verbaast was omdat hij in de SC stond, vandaar
                      Snap je het nog
                      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ontbijt in high-key

                        Wat die rook betreft: die is er via een aparte opname (stukje wierook) bijgeplaatst (de originele rook lukte niet omdat mijn tas koffie al teveel was afgekoeld vooraleer hij in het studiootje was).
                        Twijfelde inderdaad ook even of het erbij zou passen.

                        Guy
                        Last edited by guydw; 2 maart 2010, 15:29. Reden: tekst toegevoegd
                        www.guydewestelinckfotografie.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ontbijt in high-key

                          Behalve dat rookpluimpje eenvoudig en mooi

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ontbijt in high-key

                            Ja idd, eenvoud siert hier op deze foto.
                            Die rookpluim vind ik maar niks.


                            groetjes

                            moniq
                            groetjes, moniq (BD1321BE)

                            A picture paints a thousand words

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ontbijt in high-key

                              Oorspronkelijk geplaatst door guydw Bekijk bericht
                              Wat die rook betreft: die is er via een aparte opname (stukje wierook) bijgeplaatst (de originele rook lukte niet omdat mijn tas koffie al teveel was afgekoeld vooraleer hij in het studiootje was).
                              Twijfelde inderdaad ook even of het erbij zou passen.

                              Guy
                              Met rons smoke http://www.renderosity.com/mod/bcs/i...wProduct=57157 kan je hele mooie rook maken
                              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                              Comment

                              Working...
                              X