Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgacom boost : do or don't?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Belgacom boost : do or don't?

    Hoi,

    zijn er hier nog Belgacom klanten die volgende brief ontvangen hebben?



    Belgacom neemt u mee naar het internet van de toekomst!

    Geachte heer "mijn naam",

    Uitstekend nieuws! Omdat het internetgebruik de voorbije jaren sterk geëvolueerd is, lanceert Belgacom op 1 maart een revolutionair vernieuwd én toekomstbestendig internetaanbod met méér volume.

    Het spreekt voor zich dat u als trouwe klant van een Pack met Internet Go automatisch mee geniet van deze vooruitgang. Zo kunt u zich voortaan in alle comfort uitleven met uw foto's, filmpjes, muziek en games. U kunt bijvoorbeeld probleemloos zo'n 10.000 digitale foto's ontvangen en verzenden, en een duizendtal muziekalbums downloaden.

    Wat verandert er concreet voor u ?

    Vanaf 1 maart wordt uw volume spectaculair opgeschroefd : van 25 gigabytes (GB) naar 75 GB.

    In de loop van de maand april stijgt uw mailboxvolume van 50 megabytes (MB) naar 1 GB. Dat is goed voor 20 keer méér e-mails.


    Met deze aanzienlijke volumeverhoging is uw Belgacom-internetaansluiting helemaal klaar voor de toekomst. En dat voor slechts 1,15 euro extra per maand.

    Omdat deze upgrade van uw bestaande internetoplossing een compleet nieuwe dimensie geeft, krijgt Internet Go vanaf 1 maart ook een nieuwe naam: Internet Favorite.

    Uw Pack wordt automatisch omgezet. U hoeft dus zelfs niets te ondernemen. Moest u nog vragen hebben of extra info wensen, kunt u steeds terecht op www.belgacom.be/boost

    Ik wens u alvast veel plezier in dit nieuwe internettijdperk.

    Nu mijn vraag, is deze upgrade ook echt nodig? Ik surf al zolang aan het huidige maandelijks volume van 25 GB en heb daarmee ruimschoots genoeg;
    af en toe eens een filmpje downloaden maar muziek en games al zeker niet, voor foto's is het huidige volume ook voldoende.

    En 20 keer méér e-mails? wie heeft dat nodig? ga je door het extra volume plots veel meer e-mails beginnen rondsturen en/of ontvangen?
    mijn gedacht hierover is: neen! Kan bij momenten wel handig zijn maar wie graag heel grote bestanden verzend zijn er op 't net voldoende oplossingen voorhanden, effe googelen et voila!

    Oke, de upgrade kost slechts 1,15 euro extra per maand maar als je op jaarbasis uitrekent komt het wel neer op 1,15€ p.m. x 12maand = 13,8euro extra per jaar wat neerkomt op zo'n 552 oude Belgische Franken.

    Ik ben al heel lang een tevreden customer bij Belgacom, nooit noemenswaardige problemen gekend maar dit is er een beetje over.

    Conclusie; een zeer mooie maar volgens mij totaal overbodige geste van Belgacom! Als je dan toch al zolang klant bent bij hun dan mogen ze deze zogenaamde Boost
    wel aan een veel scherper tarief aanbieden nl. compleet gratis. IMHO

    wat is jullie gedacht/mening?
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

  • #2
    Re: Belgacom boost : do or don't?

    Met onze mening houden ze geen rekening bij Belgacom want ze geven je geen keuze Zij beslissen eenzijdig dat alles wordt aangepast incl het tarief Voor mij was die aanpassing ook niet nodig maar daar vragen ze niet naar.
    Groetjes Vicky

    Comment


    • #3
      Re: Belgacom boost : do or don't?

      Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
      Nu mijn vraag, is deze upgrade ook echt nodig? Ik surf al zolang aan het huidige maandelijks volume van 25 GB en heb daarmee ruimschoots genoeg;
      af en toe eens een filmpje downloaden maar muziek en games al zeker niet, voor foto's is het huidige volume ook voldoende.
      De vraag naar meer volume was niet nieuw. Beide duopolisten hielen elkaar nauwlettend in het oog en dus gebeurde er niets, tot nu... eindelijk .. Velen hadden niet genoeg met 10... later 12 en 25 GB.

      En 20 keer méér e-mails? wie heeft dat nodig? ga je door het extra volume plots veel meer e-mails beginnen rondsturen en/of ontvangen?
      mijn gedacht hierover is: neen! Kan bij momenten wel handig zijn maar wie graag heel grote bestanden verzend zijn er op 't net voldoende oplossingen voorhanden, effe googelen et voila!
      't Zal de bedoeling zijn dat je geen problemen krijgt als je eens een tijdje je mails niet checkt en je kennissenkring ondertussen filmpjes en foto's doorstuurt.

      Oke, de upgrade kost slechts 1,15 euro extra per maand maar als je op jaarbasis uitrekent komt het wel neer op 1,15€ p.m. x 12maand = 13,8euro extra per jaar wat neerkomt op zo'n 552 oude Belgische Franken.

      Ik ben al heel lang een tevreden customer bij Belgacom, nooit noemenswaardige problemen gekend maar dit is er een beetje over.

      Conclusie; een zeer mooie maar volgens mij totaal overbodige geste van Belgacom! Als je dan toch al zolang klant bent bij hun dan mogen ze deze zogenaamde Boost
      wel aan een veel scherper tarief aanbieden nl. compleet gratis. IMHO

      wat is jullie gedacht/mening?
      Je kan door die verhoging gratis opzeggen en elders gaan.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Belgacom boost : do or don't?

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Je kan door die verhoging gratis opzeggen en elders gaan.
        Nee, dat hoeft toch helemaal niet? ik hoef niet elders te gaan omdat, zie eerste posting, ik al heel lang een satisfied customer ben bij Belgacom en het elders niet persé beter is.
        Ik hoef geen omschakeling van e-mailadressen, persoonlijke webruimte, etc. wanneer
        ik naar een andere provider zou overschakelen.

        Mijn vraag was toch duidelijk of niet? Of deze upgrade ook werkelijk nodig is..
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • #5
          Re: Belgacom boost : do or don't?

          Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
          Mijn vraag was toch duidelijk of niet? Of deze upgrade ook werkelijk nodig is..
          Neen, is gewoon geldklopperij
          Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
          - Isaac Asimov-

          Comment


          • #6
            Re: Belgacom boost : do or don't?

            Heel simpel: Belgacom wil de koers met Telenet niet verliezen, maar rekent de 'kosten' daarvoor rustig door aan de klanten (of misbruikt de situatie om de prijs te verhogen). Slechts een zeer kleine groep gebruikers is/was vragende partij voor meer snelheid & downloads en nu moet iedereen daarvoor de rekening betalen. Ikzelf blijf ook probleemloos binnen de huidige marges en zou uit vrije wil absoluut nooit bijbetalen voor meer van wat ook.
            Het schandaligste vind ik dat je zelfs niet de mogelijkheid krijgt om je huidige formule te behouden. Je kan downgraden naar iets lichters, maar dat verschil is dan weer zó enorm dat het voor relatief weinig mensen voldoende is.

            Samengevat: voor Belgacom extra kassa kassa, concurrentie met Telenet OK, 10% (?) van de klanten gelukkig en van die andere 90% trekken ze zich niets aan.

            Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

            Comment


            • #7
              Re: Belgacom boost : do or don't?

              Ikzelf ben in het zelfde geval en ben ook helemaal niet zeker dat ik nut zal hebben aan de nieuwe formule. Wanneer mijn zoon het "hotel mamma" verlaat heb ik waarschijnlijk zeker genoeg aan de formule er net onder (12Mb/sec?, 8GB download, 32,5 €)
              Als mijn surfgedrag niet wijzigt, tenminste. Aan de oude limieten (10GB) kwamen we al zelden. Momenteel verbruiken wij zo tussen 7GB en 12 GB per maand, dus die 8GB is net op het randje.

              Comment


              • #8
                Re: Belgacom boost : do or don't?

                Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                Heel simpel: Belgacom wil de koers met Telenet niet verliezen, maar rekent de 'kosten' daarvoor rustig door aan de klanten (of misbruikt de situatie om de prijs te verhogen). Slechts een zeer kleine groep gebruikers is/was vragende partij voor meer snelheid & downloads en nu moet iedereen daarvoor de rekening betalen. Ikzelf blijf ook probleemloos binnen de huidige marges en zou uit vrije wil absoluut nooit bijbetalen voor meer van wat ook.
                Het schandaligste vind ik dat je zelfs niet de mogelijkheid krijgt om je huidige formule te behouden. Je kan downgraden naar iets lichters, maar dat verschil is dan weer zó enorm dat het voor relatief weinig mensen voldoende is.

                Samengevat: voor Belgacom extra kassa kassa, concurrentie met Telenet OK, 10% (?) van de klanten gelukkig en van die andere 90% trekken ze zich niets aan.
                Is ook schandalig van Belgacom
                Maar ik ben een tevreden klant van Telenet
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Belgacom boost : do or don't?

                  ALLES wat hier binnenkomt van Belgacom gaat rechtstreeks naar het verticaal klassement.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Belgacom boost : do or don't?

                    Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                    ALLES wat hier binnenkomt van Belgacom gaat rechtstreeks naar het verticaal klassement.
                    Klasseert gij uw oud papier verticaal? Lijkt mij veel moeite voor wat uiteindelijk afval is ...
                    Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                    - Isaac Asimov-

                    Comment


                    • #11
                      Re: Belgacom boost : do or don't?

                      Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
                      Klasseert gij uw oud papier verticaal? Lijkt mij veel moeite voor wat uiteindelijk afval is ...
                      Of mijn oud papier verticaal of horizontaal in mijn vuilbak ligt maakt niks uit
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Belgacom boost : do or don't?

                        Ik denk niet dat je kan kiezen en dat Belgacom het gewoon doorvoert en de verhoging doorvoert ... zonder dat je je daartegen kan verzetten.

                        Ik vind het in elk geval prima

                        Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Belgacom boost : do or don't?

                          Als je qua maandvolume evt onder de 8Gb blijft, dan kan je tot eind april (dacht ik) vragen om gratis om te schakelen naar een goedkoper abonnement.
                          De verhoging van de mailbox was zeker niet nodig. Wie daar behoefte aan had, zou al lang een gmail-account moeten hebben....

                          O ja, jullie maken toch gebruik van de 50 gratis fotoafdrukken die je als Belgacom-abonnee krijgt, ter waarde van 7.95 EUR (Go) en dit om de 2 maanden ? Want blijkbaar zijn er nog altijd abonnees die dat niet weten omdat ze alles vertikaal klasseren....

                          Wat mij stoort, is dat we blijkbaar te ver van een centrale wonen en daardoor niks merken van al hun snelheidsverhogingen... 4.5 Mbps is hier de downloadsnelheid ipv 12 en straks 20 Mbps. Maar we betalen wel evenveel als iedereen...
                          Mijn fotowebsite : www.filover.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Belgacom boost : do or don't?

                            Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                            Als je qua maandvolume evt onder de 8Gb blijft, dan kan je tot eind april (dacht ik) vragen om gratis om te schakelen naar een goedkoper abonnement.
                            De verhoging van de mailbox was zeker niet nodig. Wie daar behoefte aan had, zou al lang een gmail-account moeten hebben....

                            O ja, jullie maken toch gebruik van de 50 gratis fotoafdrukken die je als Belgacom-abonnee krijgt, ter waarde van 7.95 EUR (Go) en dit om de 2 maanden ? Want blijkbaar zijn er nog altijd abonnees die dat niet weten omdat ze alles vertikaal klasseren....

                            Wat mij stoort, is dat we blijkbaar te ver van een centrale wonen en daardoor niks merken van al hun snelheidsverhogingen... 4.5 Mbps is hier de downloadsnelheid ipv 12 en straks 20 Mbps. Maar we betalen wel evenveel als iedereen...
                            Sorry filipo dat ik begin te zagen maar wat moet ik in godsnaam met 50 afdrukken
                            om de twee maanden?
                            Nu, samen met mijn factuur van Telenet krijg ik ook een folder met "talrijke voordelen"
                            die me ook géén bal interesseren.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Belgacom boost : do or don't?

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Sorry filipo dat ik begin te zagen maar wat moet ik in godsnaam met 50 afdrukken
                              om de twee maanden?
                              Nu, samen met mijn factuur van Telenet krijg ik ook een folder met "talrijke voordelen"
                              die me ook géén bal interesseren.
                              Mij dus wel Theo. Mijn eega heeft nog altijd het liefst foto's die dan per worden ingeplakt in een album. Daarbij de nodige tekst en souvenirs. Veel leuker dan foto's die geprojecteerd worden waar iedereen dan moet naar kijken.

                              Mvg.
                              Robert
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                              Comment

                              Working...
                              X