Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Negatiefscanner LIDL

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Negatiefscanner LIDL

    De dia-en negatiefscanner van de lidl kost 49,99 euro. Is het waard om zoiets te kopen? Ik vind het alleszins wel een goede prijs voor een student als ik.

  • #2
    Re: Negatiefscanner LIDL

    ik ken de eigenschappen van het toestel niet, maar zo voor de vuist weg zou ik zeggen, dat is brol.
    zoiets kritisch als negatieven scannen kan je toch niet wegvegen met 50 euro?

    als het anderzijds niet perfect moet zijn, denk ik dat het de aanschaf wel waard is, want voor dat geld kan je niet sukkelen.

    Comment


    • #3
      Re: Negatiefscanner LIDL

      Als het datgene is wat ik denk, niet kopen. ( http://pan7.fotovista.com/dev/7/6/02...g_02547567.jpg )
      In de Aldi hebben ze dat ook eens verkocht, mijn pa heeft er zo één gekocht.
      Het is werkelijk brol, er zit geen scanner in maar een klein fototoestelleke/webcam.
      De kwaliteit is vreselijk slecht, mijne gsm trekt bijna betere foto's dan dat.
      Niet doen dus...
      Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

      Comment


      • #4
        Re: Negatiefscanner LIDL

        Oorspronkelijk geplaatst door dekleine Bekijk bericht
        Als het datgene is wat ik denk, niet kopen. ( http://pan7.fotovista.com/dev/7/6/02...g_02547567.jpg )
        In de Aldi hebben ze dat ook eens verkocht, mijn pa heeft er zo één gekocht.
        Het is werkelijk brol, er zit geen scanner in maar een klein fototoestelleke/webcam.
        De kwaliteit is vreselijk slecht, mijne gsm trekt bijna betere foto's dan dat.
        Niet doen dus...
        Ja, dit is hem. Bedankt voor je advies, voor hetzelfde geldt had ik dat brol gekocht.

        Comment


        • #5
          Re: Negatiefscanner LIDL

          Oorspronkelijk geplaatst door dekleine Bekijk bericht
          ...Het is werkelijk brol...De kwaliteit is vreselijk slecht, mijne gsm trekt bijna betere foto's dan dat....
          'k Vind dit wel heel erg kort door de bocht: als de kwaliteit zo is dat je GSM BIJNA betere foto's neemt... dan is dat toestelletje eigenlijk zo slecht nog niet zeker? . Dan kocht ik hem direct.
          (Trouwens; hoe kan je een scan vergelijken met een foto? Da's toch een heel andere wereld.)

          Ik las ook;
          Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
          ...voor een student als ik.


          Alles hangt er toch vanaf wat je wil bereiken!? Wil je goeie kwaliteitscans... blijf dan ver weg van die aankoop want de kwaliteit is LAAG.
          Google eens rond op "negatiefscanner Aldi". Da's iets gelijkaardigs en de meeste commentaren zijn NIET positief... maar je vindt even goed gelukkige gebruikers die de lat niet hoog leggen.
          Op Fora raden sommigen een flatbedscanner aan "in de plaats van..." omdat dat maar een tikkeltje (sic.) duurder is. Ik heb er zo een waarvan "de wereld" zei dat hij topkwaliteit negatiefscans aflevert. Ja... mijn frak! NIKS waard voor het doel en de kwaliteit die IK wens te bereiken. Je bent dan beter af met... NIETS.
          'k Heb er ook zo ene uit de Aldi en die is niet slechter dan mijn € 300 HP flatbed scanner. Maar dus nog altijd even ver van de kwaliteit die ik wens.
          Als je echt goeie resultaten wil moet je naar andere, professionele, oplossingen. Zo simpel is het wel.
          IMHO
          Dus voor mij wordt dat... sparen. Want 'k heb nog zo'n 3000 dia's uit een ver verleden in te scannen en 'k wil dat goed doen, of toch veel beter dan wat ik nu kan .
          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
          Oók wandelen met GPS?

          Comment

          Working...
          X