Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje bij plaatsen van tuinhuis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje bij plaatsen van tuinhuis

    Wij zijn van plan om binnen korte tijd een nieuw tuinhuis te plaatsen, nu zitten we hier met een probleempje. de achterzijde van onze grond (waar tuinhuis moet komen) is deels bouw en deels landbouwgrond. de grootte van het tuinhuis is 35m². dus ben ik verplicht een bouwvergunning aan te vragen. Nu weet ik niet of dit wordt toegestaan als het een stuk op landbouwgrond staat. Weet hier iemand meer over???

    Zou ik het riskeren het tuinhuis te plaatsen zonder vergunning??
    Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
    De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

  • #2
    Re: vraagje bij plaatsen van tuinhuis

    Verschilt van gemeente tot gemeente denk ik,best effe bij jouw gemeente navraag doen
    En best niks riskeren,kan je zuur opbreken nadien.

    Comment


    • #3
      Re: vraagje bij plaatsen van tuinhuis

      op landbouwgrond mag je niet bouwen he, dat is simpel.
      ( tenminste geen gebouwen die niet voor landbouwdoeleinden dienen. )

      Comment


      • #4
        Re: vraagje bij plaatsen van tuinhuis

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        op landbouwgrond mag je niet bouwen he, dat is simpel.
        ( tenminste geen gebouwen die niet voor landbouwdoeleinden dienen. )
        Je kan van het stuk dat op de landbouwgrond staat een kippenhok maken he

        Comment


        • #5
          Re: vraagje bij plaatsen van tuinhuis

          noem het tuinhuisje officieel "paardenstal" , je moest eens weten wat daar al allemaal op , in en omheen gebouwd zit ;
          Heb weet van extra plaats om (veel) zonnepanelen bij te bouwen ; als bureel naast de opslagruimte van een materiaalverhuurbedrijf , en dan natuurlijk het grootste schoolvoorbeeld villa De Clerck op oud vliegveld Waasmunster
          mvg dewiene
          Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

          Comment


          • #6
            Re: vraagje bij plaatsen van tuinhuis

            Boven de 30m2 moet je ook een architect inschakelen.

            Lap, te vlug geklikt... Zonder vergunning aan beginnen, dat kun je hoogstens riskeren als je buren hebt die ook allemaal in overtreding zijn. Maar 't is genoeg dat er één ambetanterik tussenzit die je gaat aangeven, en je zit met de miserie. Ik zou het niet doen. (de laatste maanden ook "mijne père" gezien met de mannen van stedebouw *zucht* sommige zijn katholieker dan de paus)
            Last edited by Lionezz; 27 februari 2010, 22:08.
            Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

            Be careful who you shoot; they may shoot back

            Comment


            • #7
              Re: vraagje bij plaatsen van tuinhuis

              Oorspronkelijk geplaatst door Lionezz Bekijk bericht
              (de laatste maanden ook "mijne père" gezien met de mannen van stedebouw *zucht* sommige zijn katholieker dan de paus)
              Breek me de bek niet open!!!! Ik heb er mijne buik ook serieus van vol! Wat een klucht is me dat!
              Als het gemiddeld Vlaams bedrijf op zo'n inefficiënte en incompetente manier te werk zou gaan, zouden de helft van de bedrijven failliet zijn voordat ge twee keer met uw ogen kunt knipperen... pfffff

              Comment


              • #8
                Re: vraagje bij plaatsen van tuinhuis

                Bij een verbouwing waarvoor ik ook een vergunning nodig had heb ik me strikt aan de regels (en de vlot goedgekeurde plannen) gehouden. Alles is PROBLEEMLOOS verlopen.
                Zo simpel kan het zijn.
                'k Had wel raad gevraagd aan de gemeente en een architect, niet op een forum en ook niet blindelings het voorbeeld van bepaalde textielreuzen met villa's in het Waasland gevolgd.

                'k Hoor er veel van hun neus maken en klagen... maar bijna in alle gevallen (sic.) hebben ze boter op hun hoofd.
                In ons landje zijn er nog altijd veel die hun eigen creatieve aspiraties in (wat ik noem) de "kotenbouw" architecturale pareltjes vinden. En de buren, en bij uitbreiding gans de wereld, zijn dan alleen maar dom of minstens ambetanterikken. En wetten bestaan dan ENKEL om ons het leven zuur te maken. (Alhoewel; soms denk ik toch ook eens... )
                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                Oók wandelen met GPS?

                Comment


                • #9
                  Re: vraagje bij plaatsen van tuinhuis

                  Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                  Bij een verbouwing waarvoor ik ook een vergunning nodig had heb ik me strikt aan de regels (en de vlot goedgekeurde plannen) gehouden. Alles is PROBLEEMLOOS verlopen.
                  Zo simpel kan het zijn.
                  'k Had wel raad gevraagd aan de gemeente en een architect, niet op een forum en ook niet blindelings het voorbeeld van bepaalde textielreuzen met villa's in het Waasland gevolgd.

                  'k Hoor er veel van hun neus maken en klagen... maar bijna in alle gevallen (sic.) hebben ze boter op hun hoofd.
                  In ons landje zijn er nog altijd veel die hun eigen creatieve aspiraties in (wat ik noem) de "kotenbouw" architecturale pareltjes vinden. En de buren, en bij uitbreiding gans de wereld, zijn dan alleen maar dom of minstens ambetanterikken. En wetten bestaan dan ENKEL om ons het leven zuur te maken. (Alhoewel; soms denk ik toch ook eens... )

                  Heel goed gezegd! Als de mensen zich aan de regels houden dan is er geen enkel probleem.

                  Comment

                  Working...
                  X