Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

strobistfotografie , toch simpel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • strobistfotografie , toch simpel

    Damn ,
    als je die foto's ziet van Tom en Koen en andere prof. of semiprof strobisten
    pfff ... ,
    (zie oa : http://forum.belgiumdigital.com/f99/...ie-299891.html )

    persoonlijk raak ik er gefrustreerd van
    ben ook al enige tijd aan het experimeneren me off-camera flash , maar begrijp er nog alijd de ballen van ,
    het instellen van hoeveelheid licht , waar het licht te plaatsen enz...
    ( ofwel wil ik teveel in te korte tijd )
    (ik werk ook alleen nog maar met het cls systeem , dus daarin ben ik nog gelimiteerd
    ik sla nu al tilt ,
    dus als ik nu met van die triggers en recevers zou werken kom ik volledig gaga , ben ook nog aan het sparen by the way )

    dan kan ik eens een groep strobisten volgen zondag ,(om te leren)
    ligt mn zoontje nu in het ziekenhuis
    (ps , niks levensbedreigend fzo , maar wel zeer pijnlijk )
    familie gaat natuurlijk voor op alles m.a.w terug niks bijleren .
    Ach , in 2030 zal het wel eens lukken zeker pff


    kheb er al 3 dagen en n8ten bijgelegen op de kamer met de instruction manuel bij me ,
    en natuurlijk ook mn cam en flash

    Ik zal de komende jaren nog effe tevreden moeten zijn me lucky shot's zeker ,?
    (ivm strobisten toch héééé )
    tegen dat ik echt weet waar ik mee bezig ben ?



    neh da moest er eens uit

  • #2
    Re: strobistfotografie , toch simpel

    Je begint best hier, en volg al de tutorials.

    Dat zal je vast helpen.

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #3
      Re: strobistfotografie , toch simpel

      Ik hield niet van flitsen tot ik een beginners strobisten workshop gevolgd had.Een hele andere wereld gaat open.Nog even geduld en 'k ga de volgende,voor gevorderden volgen.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: strobistfotografie , toch simpel

        Ach.. veel beterschap voor je zoontje alvast.
        Wat het strobisten betreft, blijven oefenen, het lukt je best wel. Probeer stap voor stap de strobist blogspot te volgen of een of andere workshop. Veel oefenen en uitproberen. Hier posten en hopen dat je wat feedback krijgt van de kenners.
        Eerst ook zorgen dat je de basisprincipes goed begrijpt, wat doen F, sluiter, iso, power,...
        Wat is je probleem juist. Waarom post je niet eens een voorbeeld?

        Verder zie ik ook dat er toch een verschil is tussen de workshops die gericht zijn op strobist (flits in combinatie met natuurlijk licht) en het gebruik van 'strobist' voor studio-nabootsing.

        Laat het een troost zijn, er zijn wel meer klungelaars

        Oh ja, die kwaliteitsstrobisme link die je geeft... we mogen niet kunnen lopen vooraleer we kunnen stappen eh. De foto's die daar staan is van wat mij betreft professionele strobisten. Als je een ladder van 1 tot 10 hebt dan staan zij op 9 en wij op 2 misschien. Nog een lange weg te gaan...
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: strobistfotografie , toch simpel

          Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht

          Oh ja, die kwaliteitsstrobisme link die je geeft... we mogen niet kunnen lopen vooraleer we kunnen stappen eh. De foto's die daar staan is van wat mij betreft professionele strobisten. Als je een ladder van 1 tot 10 hebt dan staan zij op 9 en wij op 2 misschien. Nog een lange weg te gaan...
          De link die ik gaf verwijst juist naar de 101 cursus van Strobist, en begint bij het begin en gaat netjes alle stappen af. Natuurlijk staan er verder op die site prachtige foto's, maar laat je niet intimideren: je zal snel resultaat boeken.

          Dave
          pixelpusher

          Comment


          • #6
            Re: strobistfotografie , toch simpel

            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            De link die ik gaf verwijst juist naar de 101 cursus van Strobist, en begint bij het begin en gaat netjes alle stappen af. Natuurlijk staan er verder op die site prachtige foto's, maar laat je niet intimideren: je zal snel resultaat boeken.

            Dave
            Bedankt voor de tip Heb nu ook een off camera flash. De resultaten zijn behoorlijk, maar niet altijd en ik weet ook niet altijd wat ik doe. Het wordt dus leeswerk en een statief/paraplu aanschaffen.

            Comment


            • #7
              Re: strobistfotografie , toch simpel

              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              De link die ik gaf verwijst juist naar de 101 cursus
              Ik had het over de link die TS zelf gaf
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: strobistfotografie , toch simpel

                Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                Ik had het over de link die TS zelf gaf
                Hm, ok, sorry.
                pixelpusher

                Comment


                • #9
                  Re: strobistfotografie , toch simpel

                  Bedankt voor de link ,
                  ik heb vandaag nog een beetje zitten spelen met de flits en cam ,
                  en enkele stappen uitgevoerd die ik via die link gelezen had ,
                  en moet erbij zeggen ,

                  ik zie het al wat meer terug zitten hoor
                  valt het op dat ik in een redelijk zwartgallige bui was toen ik dit topic opende ?

                  het stoort me wel dat de interne flits steeds moet meeflitsen ( cls systeem )
                  ook stoort me dat hij (de cam) steeds in zicht moet staan van de flits ,
                  dus zal ik toch eens kijken voor een recever en ontvanger (plu swiffel en statief )

                  thnx voor de reactie's hoor

                  Comment

                  Working...
                  X