Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7 in de ogen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 7 in de ogen

    In de eerste shoot stond een foto door Bert Stephani van zijn zoontje of zo met mooie 5 reflecties in de ogen. Mijn zoon zag dit en wilde ook wel zoiets, maar dan wel een 7
    Ik ben dus met vanalles aan het uitproberen geweest maar de reflecties blijven gewoon een ronde, of toch ver van een 7.
    Ik heb eerst proberen logisch na te denken, maar blijkbaar niet logisch genoeg.
    Grote 7, kleine 7, 7 door doos, 7 door snoot,... afstanden veranderd, vanalles, maar ...
    help o help... wat doe ik fout?
    Al doende leert men...

    Flickr

  • #2
    Re: 7 in de ogen



    Heb het een half jaartje geleden voor de 10e verjaardag van m'n dochtertje gedaan.
    Een 10.

    In spiegelschrift uitsnijden en heel erg dichtbij zetten. M'n doos was 30x40cm ofzo en stond net buiten beeld.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: 7 in de ogen

      7 flitsen gebruiken geven 7 reflectie's.
      Of goedkoper:
      1 flits gebruiken en een stuk karton met 7 gaten maken. Dan kun je zelfs de vorm van de reflectie's mee bepalen.

      Comment


      • #4
        Re: 7 in de ogen

        Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
        In spiegelschrift uitsnijden en heel erg dichtbij zetten. M'n doos was 30x40cm ofzo en stond net buiten beeld.
        De 10 had je dan volgens de volledige grootte van je doos uitgeknipt? Ik had wel geen 'papier' voor het cijfer geplakt.

        De doos stond dus zowat bijna tegen de ogen? Valt dat dan nog mee voor het model met de flits zo dicht?
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: 7 in de ogen

          't was een experimentje. Had de 10 misschien wat groter kunnen maken.

          Aan de binnenkant had ik papier geplakt. Dit verzacht beetje het licht en op die manier kon ik ook het binnendeel van de 0 vastmaken.

          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: 7 in de ogen

            Allemaal goede suggesties. Hier nog één.
            Je neemt een snoot. Doe daar aluminiumpapier over, en dan prik je je motief uit.
            Werkt ook en simpel, want als je het voorgevormde alu er af haalt, moet je zelfs niet in spiegel schrijven.

            paul
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

            Comment


            • #7
              Re: 7 in de ogen

              Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
              Allemaal goede suggesties. Hier nog één.
              Je neemt een snoot. Doe daar aluminiumpapier over, en dan prik je je motief uit.
              Werkt ook en simpel, want als je het voorgevormde alu er af haalt, moet je zelfs niet in spiegel schrijven.

              paul
              Ik had een snoot gebruikt met een zwart papier met 7 uitgesneden ervoor. Snoot was zo een 15cm lang denk ik.
              Dat werkte dus helemaal niet. Bovendien plofte het flisten enorm en kwam er zelf rook Flistpower stond nochthans op 1/8.

              Ik vermoed dat ik ergens fout werk met de afstanden. Ik zal vandaag nog eens de kartonnendoos uit proberen.
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: 7 in de ogen

                Hartelijk bedankt, het is gelukt . Een grote doos 30*40, vrij dicht en vooral met papier ervoor geplakt.
                Al doende leert men...

                Flickr

                Comment

                Working...
                X