Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dislektie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dislektie

    Steeds vaker als ik iets post wat voor mij veel moete kost
    word ik aangevallen op mijn Dyslexie

    Ik hoop dat juli er begrip voor hebben!!!
    #Dyslexie#
    Fotoacademie Amsterdam Digitaal

    Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

  • #2
    Er is laatst een onderzoek geweest waaruit bleek dat een groot aantal succesvolle personen dyslexie hebben, en hun succes hier grotendeels aan te danken was.
    Dus maak je geen zorgen!

    Comment


    • #3
      Wel denk er dan maar zo over:iemand die daar meent opmerkingen over te moeten/mogen maken, heeft geen flauw benul van waar het eigenlijk over gaat en getuigt van onkunde en minachting voor anderen....
      Laat je vooral niet tegenhouden om te posten !
      Peter

      http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
      http://www.photoblog.be/peterwarson

      Comment


      • #4
        Zeker niet aantrekken 4 !

        Ik schrijf ook dikwijls fouten, ik doe ook wel mijn best om dat te vermijden, lukt niet altijd, maar trek me er echt niks van aan, fouten in mijn foto's trek ik me wel aan .

        Het is hier trouwens geen taal forum, commentaar is er hier in het verleden meermaals opgedoken.



        Comment


        • #5
          Ik heb kompleet begrip, het is al lastig te schrijven, en als anderen dan zonodig moeten verbeteren word je langzaamaan wel gek hoor.
          Zelf heb ik altijd moeite gehad met Nederlands, gewoon geen enkel gevoel voor. Postings schrijf ik vaak ook enkele malen opnieuw...

          Nou ja, van mij zal de topicstarter dus geen last hebben

          Comment


          • #6
            Hallo,

            Ik heb ook Dyslexie. Ik weet hoe moeilijk het is om ermee te leven.
            Ik sta volledig achter je 4Nightlife .

            Greetz Wouter

            Comment


            • #7


              Ik hoop dat juli er begrip voor hebben!!!

              Ik heb hier veel begrip voor.
              Soms zie ik reacties van personen die wel erg koud op m'n dak vallen...

              Eenieder die hier leest, schrijft of post heeft het zelfde doel voor ogen, namelijk plezier hebben in zijn of haar hobby.
              Daarom hoop ik ook dat eenieder in zijn waarde gelaten kan worden en niet word afgerekend op zaken die NIET relevant zijn.

              Ik zeg maar zo: "waar gewerkt word, worden fouten gemaakt" en als jij geen fouten maakt zul je wel niets uitvoeren!
              Always on the move for some action.

              http://www.rienwillems.nl en http://www.sidecarcross.com

              Comment


              • #8
                Ik heb ook een lichte mate van dyslektie. Ik weet dat het soms vervelend is zeker als je constant daarover opmerkingen krijgt. Maar trek je dat niet te erg aan. Ik zeg altijd taal is geen exacte wetenschap. En laat je daardoor zeker nooit ontmoedigen. Met mijn lees- en schrijfgebrek bracht ik het zelfs tot Hoofd Onderofficier van de Administratie. Dus je ziet alles is mogelijk. Ik wens je van harte sterkte toe.
                Spookys Fotoweb
                BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                Comment


                • #9
                  Laat dit je zeker niet tegenhouden om leuke dingen te posten.

                  Ik had in het begin ook dikwijls de neiging om mensen te gaan verbeteren, maar ik ben een tweevingertyper en ik klop er ook al eens naast.

                  Dit forum moet voor iedereen zijn en blijven, dus niets van aantrekken, zolang als we je verstaan is 't goed !

                  Enne.. wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Best niet teveel aantrekken 4 maar bedenk wel dat de meesten die iets verbeteren het wel goed bedoelen. Misschien kan deze topic een aantal van deze mensen, die te goeder trouw zijn, er even op attent maken dat dat niet altijd even prettig is.
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Lazy Charles
                      Best niet teveel aantrekken 4 maar bedenk wel dat de meesten die iets verbeteren het wel goed bedoelen. Misschien kan deze topic een aantal van deze mensen, die te goeder trouw zijn, er even op attent maken dat dat niet altijd even prettig is.
                      Goed gezegd, Charles.
                      De beste weg ligt altijd in het midden

                      Taal is voor mij belangrijk, het is hét middel tot communicatie en kennis... Toch heb ik mij nog nooit of te nimmer neerbuigend uitgelaten over een gebrek aan taalkennis. Heb daar alle begrip voor. Ben zelf nogal matig in wiskunde en handige handen heb ik zeer zeker niet. Dus...

                      Toch kan ik mij soms niet van de indruk ontdoen dat er de laatste tijd nogal slordig wordt omgesprongen met onze taal. In het algemeen en zeker op het internet. Als ik zie hoe mijn kinderen soms communiceren...

                      Laten we niet vergeten dat taal toch niet onbelangrijk is. Zij draagt ons bewustzijn en onze kennis.
                      Dat neemt uiteraard niet weg dat men altijd voorzichtig (en beleefd) moet blijven bij het corrigeren...

                      Dus "voor-het-nachtleven" of "4nightlife", laat je niet kisten. Je zal waarschijnlijk nog wel eens een opmerking krijgen, maar je moet maar denken : "misschien kan die andere geen foto's nemen...

                      Vriendelijke greot,
                      Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                      Comment


                      • #12
                        "Always look on the bright side of life" Daar zal een typefout niet veel aan kunnen veranderen.
                        Ik heb soms de neiging om me daar aan te storen, maar dat ligt hoofdzakelijk aan mijn opleiding! En ik bemerk ook bij mezelf geregeld een aantal "typos" en verkeerde zinsconstructies.

                        Ah, what the heck, als je maar plezier in je leven hebt!

                        Greetz
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb er in elk geval begrip voor hoor.
                          Sommige mensen hebben er blijkbaar een levenswerk van gemaakt om anderen aan te vallen op elk spellingsfoutje dat ze maken.
                          Met Albert Einstein of Winston Churchill zal men ook wel niet gelachen hebben en hadden ook dyslexie. Wel misschien lachte men wel met hen toen ze nog jong en onbekend waren maar zoals vaak ..wie laatst lacht best lacht

                          groetjes,

                          Karl
                          Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

                          Bezoek mijn foto's online

                          Comment


                          • #14
                            Ja, ik heb het zelfde probleem, ik ben grafisch vormgever en moet in mijn beroep zeer veel teksten zetten, wat voor mij niet makkelijk is.
                            Meestal doet de klant geen moeite om na te lezen en als er fouten inzitten zien ze het pas wanneer het gedrukt is.
                            Dan gaan de poppen aan het dansen, wie betaald dat?
                            Hier een paar tips die mij het leven makkelijker maken:
                            1 typ je tekst steeds in programma met tekstcorrectie.
                            2 lees het meerdere malen na
                            3 wees er niet beschaamd om, meestal is er begrip voor dit probleem
                            4 zoek iemand die je met moeilijke dingen kan helpen
                            5 gebruik de positieve kant van dyslexie
                            ja, dyslexie heeft ook voordelen, je denkt met een beeldend geheugen,
                            dit maakt dat je handelingen heel makkelijk onthoud, je verbeelding is veel ruimer. vb. ik kan geen namen onthouden, maar kan wel elk beeld onthouden met alle verbanden er omgeen.
                            Ik zie een werk van 3 jaar geleden en kan makkelijk zeggen welke problemen dat deze opmaak had.

                            Remember
                            Words don't have meanings people have meanings for words
                            http://home.tiscali.be/lucclottemans

                            Comment


                            • #15
                              Ik moet toegeven dat ik me ook regelmatig erger aan taal- of misschien eerder typefouten.
                              Nu ben ik zelf beroepsmatig met taal bezig, dus je zou het beroepsdeformatie kunnen noemen .
                              Ondertussen heb ik wel geleerd dat het toch gaat om wat iemand zegt, en probeer ik over taalfouten heen te lezen.
                              In geval van dyslexie is er natuurlijk iets heel anders aan de hand. Daar kun je niets aan doen. Daarom zou ik ook zeggen: ga vooral door met posten. Het mooie van foto's is dat beelden meer zeggen dan duizend woorden, een groot voordeel, zeker in jouw geval
                              Meer foto's op Mukblog

                              Comment

                              Working...
                              X