Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garageperikelen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Garageperikelen...

    Twee WE's geleden had de zoon pech met de wagen. Geen druk meer op koppelingspedaal, kon niet meer schakelen.
    Wagen laten afslepen naar garage, reparatie ging tegen donderdag in orde zijn (we hadden geluk, de te vervangen pomp koste niet veel). Aangezien we een assistence-contractje hebben met vervangwagen (5 dagen) was dat eigenlijk niet echt een probleem.
    Donderdag niks, vrijdag niks, maandag niks, dinsdag konden we eindelijk de wagen afhalen. Het stuk was inderdaad niet te duur, ongeveer 50 €, er kwamen wel nog meer als 300 € werkuren bij
    We vertrekken aan de garage waarbij we wel veel rookontwikkeling opmerken , en enkele km later stopt de zoon reeds want er gaat een waarschuwingslampje aan op het dashboard. Resultaat: Retour garage.
    Opmerking van de garage: Er zijn toch mensen die direct panikeren als ze een lampje zien... Mijn idee, waarom dienen die dingen anders?
    Verdere uitleg van de garage: Doordat de wagen meer als een week stil heeft gestaan heeft er zich een prop roet verzameld en die was nu naar buiten gekomen en dit is gedetecteerd. Lampje gereset en probleem opgelost Ik heb er niet veel verstand van maar heb hier toch mijn vragen bij...
    De dag nadien weer hetzelfde probleem als de week ervoor: Geen druk op koppelingspedaal, alleen krijg je nu de wagen niet meer uit versnelling... Gelukkig gebeurt dit tegen 20 km/u en niet tegen 120
    Terug afslepen naar garage, wat blabla van de garagist en weinig vooruitzichten voor een snelle reparatie.
    Ondertussen nog een extra intermezzo wegens de vervangwagen, was dit de week ervoor geen enkel probleem, kan de zoon deze keer geen vervangwagen krijgen wegens geen 25 jaar 's avonds dan zelf moeten langsgaan en de vervangwagen op mijn naam gekregen.
    Nog even langsgeweest bij de garage om over de vooruitzichten te praten. Hij ging zijn best doen om tegen maandag de reparatie rond te krijgen maar kon niets beloven. Na nog wat polsen naar de oorzaak (Volgens mechanieker takeldienst, foutieve montage door garage, pomp lekte duidelijk) en de vraag voor een vervangwagen vanwege de garage als de reparatie nog niet in orde was tegen maandag (onmogelijk, alle vervangwagens waren al weg) nog de letterlijke melding vanwege de garagist "Hij wou zijn best doen om het tegen maandag in orde te krijgen maar als ik moeilijk ging doen kon hij de wagen gerust nog wat langer laten staan"

    Ik stel mij dus meer en meer vragen bij de gang van zaken en vind dit niet kunnen. Maar wat kan ik hiertegen aanvangen?
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

  • #2
    Re: Garageperikelen...

    Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
    T.."Hij wou zijn best doen om het tegen maandag in orde te krijgen maar als ik moeilijk ging doen kon hij de wagen gerust nog wat langer laten staan"

    Ik stel mij dus meer en meer vragen bij de gang van zaken en vind dit niet kunnen. Maar wat kan ik hiertegen aanvangen?
    Veranderen van garagist?
    Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
    - Isaac Asimov-

    Comment


    • #3
      Re: Garageperikelen...

      Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
      Veranderen van garagist?
      Zeker weten !!!!!!!!
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Garageperikelen...

        Toch een paar punten ...

        Heeft men de wagen in die garage wel (nieuw) gekocht ... anders redelijk normaal dat je geen voorkeurbehandeling zal krijgen.
        Heb je ooit het contract "bijstand" gelezen? Als daar een minimumleeftijd in vermeld staat, dan is het ook normaal dat ze daar op letten (al kijkt er soms eens ene over).
        Pech kan je hebben dat er iets bijkomt zoals die rookontwikkeling, als dat nooit ervoor gebeurde kan de garagist daar ook moeilijk iets van verweten worden.
        Dat een garagist zegt dat ge anders nog wat langer kan wachten zal ook wel geen reactie zijn op een heel vriendelijk verzoek ... meestal komt zo'n reactie als ge zelf ook al wat ambetanter begint te doen (hoe begrijpelijk dit ook is).

        Naar een andere garagist uitkijken ... kunt ge proberen maar als die wagen niet van daar komt zou je daar ook eens met je hoofd tegen de muur kunnen lopen.
        Het gras is niet altijd groener op een ander hoor.

        Wie wat gezegd en gedaan heeft kan een buitenstaander natuurlijk niet weten, heel moeilijk dus om in zo'n situatie te zeggen wie of wat er fout is.
        Begrijp dit niet verkeerd maar voor hetzelfde lees je op een ander forum een verhaaltje van een garagist over een lastige klant.

        Het beste is nog altijd proberen om op een vriendelijke manier iets gedaan te krijgen van die garagist ... ge hebt er blijkbaar toch ene nodig dat u wil helpen.

        Ik heb ook al eens discussies gehad met garagisten maar uiteindelijk hebt ge ze toch nodig en staan zij sterker dan jij.

        Hopelijk raakt het vlug opgelost.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Garageperikelen...

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          ... Heb je ooit het contract "bijstand" gelezen? Als daar een minimumleeftijd in vermeld staat, dan is het ook normaal dat ze daar op letten (al kijkt er soms eens ene over). ...
          Een beetje beter lezen VerSeg: bij de eerste herstelling zorgt de garage voor een vervangwagen op naam van de zoon, zonder er graten in te zien dat die geen 25 jaar is. Als bij de tweede herstelling opnieuw een vervangwagen nodig is, ziet de garagist wel bezwaar in z'n leeftijd.

          Nogal vreemde manier van zakendoen, vind je niet?

          Ik zou daar zo snel mogelijk wegwezen.
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: Garageperikelen...

            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
            Een beetje beter lezen VerSeg: bij de eerste herstelling zorgt de garage voor een vervangwagen op naam van de zoon, zonder er graten in te zien dat die geen 25 jaar is. Als bij de tweede herstelling opnieuw een vervangwagen nodig is, ziet de garagist wel bezwaar in z'n leeftijd.

            Nogal vreemde manier van zakendoen, vind je niet?

            Ik zou daar zo snel mogelijk wegwezen.
            Mijn garage geeft een huurauto als hij zelf geen vervangwagen meer heeft.
            Veel verhuurfirma's weigeren chauffeurs jonger dan 25 jaar. De eerste keer heeft men misschien niet op de leeftijd gelet.

            Comment


            • #7
              Re: Garageperikelen...

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Naar een andere garagist uitkijken ... kunt ge proberen maar als die wagen niet van daar komt zou je daar ook eens met je hoofd tegen de muur kunnen lopen.
              Het gras is niet altijd groener op een ander hoor.
              7 auto's gekocht bij dezelfde garage. Bij laatste auto discussie gehad over ontbrekende accessoires. Deze waren volgens de verkoper zogezegd standaard, maar achteraf bleek dat dit opties waren die apart besteld en betaald moesten worden.

              Ben voor eerste onderhoudsbeurt naar een andere merkgarage gegaan en die was onmiddellijk bereid om het onderhoud en garantie over te nemen.
              Deze garage heeft niets verdiend aan de levering van de auto, maar onderhoud en herstellingen onder garantie worden aan hun terugbetaald door de fabriek.
              Bovendien halen ze dan ook een nieuwe klant (= potentiële koper) binnen.

              Comment


              • #8
                Re: Garageperikelen...

                Nog even verduidelijken wat betreft de vervangwagen, deze is niet van de garage. We hebben een assistance contract bij Ethias (oorspronkelijk op mijn wagen, later uitgebreid op met de tweede wagen). De eerste keer dat hij afgesleept werd kreeg hij zonder problemen een wagen, de tweede maal (geholpen door een andere sleepdienst) ging het inderdaad om een wagen van een huurdienst met de gekende gevolgen.
                Bij de garage kan je 'normaal' een vervangwagen krijgen aan 25 €/dag maar er zijn er bijna nooit beschikbaar...
                Bijkomende bemerking: als je 25 €/dag moet betalen en ze laten je wagen maar wat staan is dat ook een mooie bijverdienste...

                De wagen was oorspronkelijk, door mijn andere zoon, gekocht bij Cardoen maar is altijd bij die garage voor onderhoud geweest. Het is ook niet de eerste keer dat we daar rare dingen tegenkomen, dus ook al gedacht om naar en andere garage te gaan maar de dichtsbijzijnde liggen direct een heel stuk verder.
                Groetjes,
                FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                Comment


                • #9
                  Re: Garageperikelen...

                  Ik heb twee jaar geleden ook een auto gekocht bij een grote Ford dealer. Ook in de tussenperiode altijd daar op onderhoud geweest.

                  Maar als ik dan eens pech heb (druk viel weg op de motor) net voor het kerstverlof moet ik meer dan een week wachten eer ik de auto mocht binnen doen.

                  Bij een locale Ford dealer kon ik diezelfde namiddag al terug... deze heeft de auto nagekeken en ik moest niets betalen omdat ik nog garantie had. Dus je mag eens raden wie een klant kwijt is, en wie er eentje rijker is nu!!!!

                  Conclusie: zo snel mogelijk naar een andere garage waar ze u wél willen helpen!!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Garageperikelen...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Een beetje beter lezen VerSeg: bij de eerste herstelling zorgt de garage voor een vervangwagen op naam van de zoon, zonder er graten in te zien dat die geen 25 jaar is. Als bij de tweede herstelling opnieuw een vervangwagen nodig is, ziet de garagist wel bezwaar in z'n leeftijd.
                    Nog niet goed wakker Jos?
                    Zowel ik als de TS hadden het over een wagen via "bijstand" ... zoiets is bijna nooit via de garage zelf.
                    En diegene dat de vevangwagen aflevert is daarom niet altijd dezelfde persoon.
                    Als de eerste het wel doet en de tweede niet, dan is er de eerste keer iets fout gelopen.
                    Ook al is het dezelfde persoon, dan kan die zijn eigen fout ingezien hebben of er op gewezen worden door zijn baas ... de volgende keer doet die dat dan ook niet meer.
                    Ge moogt dan content zijn dat je de eerste keer iets kreeg waar je eigenlijk geen recht op had.
                    Als dit een bijstand iw met een contract, dan staat dat normaal ook héél duidelijk in de voorwaarden.
                    Dat het voor de klant vervelend is kan ik wel begrijpen maar contracten zijn nu eenmaal contracten.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Garageperikelen...

                      Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                      Bijkomende bemerking: als je 25 €/dag moet betalen en ze laten je wagen maar wat staan is dat ook een mooie bijverdienste...
                      Als je 25€ betaalt is dat veel geld maar als je het moet ontvangen en daarmee de auto in orde houden scheurt ge er uw broek aan.
                      Wees maar zeker dat ze met 25€ per dag geen winst maken op die wagen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Garageperikelen...

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Als je 25€ betaalt is dat veel geld maar als je het moet ontvangen en daarmee de auto in orde houden scheurt ge er uw broek aan.
                        Wees maar zeker dat ze met 25€ per dag geen winst maken op die wagen.
                        Bwa, ik weet niet... ik wil mijn auto wel voor 750€ per maand verhuren. Dan heb ik 'm op 3 jaar terugverdiend. Het verbruik is voor de ontlener, toch?

                        Voor 750€ per maand (=25€/dag) kan ik er toch gemakkelijk aan uit hoor!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Garageperikelen...

                          Uwe auto is maar zo goed als de gene die er aan werkt, en spijtig genoeg zijn er veel die maar wat aanklooien.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                          Comment


                          • #14
                            Re: Garageperikelen...

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Naar een andere garagist uitkijken ... kunt ge proberen maar als die wagen niet van daar komt zou je daar ook eens met je hoofd tegen de muur kunnen lopen.
                            Het gras is niet altijd groener op een ander hoor.
                            Vaak wordt een nieuwe auto verkocht vanuit een sterke aftersales.
                            Een garage met een sterk verkoopteam maar een zwakke aftersales heeft op lange termijn geen al te beste vooruitzichten.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Ik heb ook al eens discussies gehad met garagisten maar uiteindelijk hebt ge ze toch nodig en staan zij sterker dan jij.
                            Een garagist heeft jou nodig als klant als hij brood op de plank wil.
                            www.photo-rudi.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Garageperikelen...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                              Bwa, ik weet niet... ik wil mijn auto wel voor 750€ per maand verhuren. Dan heb ik 'm op 3 jaar terugverdiend. Het verbruik is voor de ontlener, toch?

                              Voor 750€ per maand (=25€/dag) kan ik er toch gemakkelijk aan uit hoor!
                              Dan zal je er wel moeten voor zorgen dat die wagen elke dag verhuurd is.
                              En bij mijn garagist zit in die 25 € de brandstof ook verrekend...

                              Ik ga al jaren (12 om precies te zijn) naar dezelfde Merk VW garage. Ze is niet echt goedkoop, maar ook niet overdreven duur. Wat voor mij veel belangrijker is : ik ben er nog geen "farcen" tegengekomen.
                              Als ze zeggen dat ze iets vervangen hebben, dan is het ook vervangen .
                              En herstellingen of onderhoud die verkeerd gebeurd zijn, heb ik er ook nog niet meegemaakt...
                              Persoonlijk zou ik toch op zoek gaan naar een betere garage, denk ik.
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment

                              Working...
                              X