Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eb of was het nu vloed (update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eb of was het nu vloed (update



    foto in abode RGB



    dezelfde foto onaangepast qua helderheid maar vanuit colormatch RGB
    (zie uitleg onderaan)




    Devid
    Last edited by devid; 25 februari 2010, 18:11.
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

  • #2
    Re: Eb of was het nu vloed

    knap hoor, al had ik het toch liever iets minder donker gezien
    deviantART

    Comment


    • #3
      Re: Eb of was het nu vloed

      Fantastische plaat! Je voelt het water zo naar je stromen. Ik ben het wel met mijn voorganger eens dat de opname te donker is.

      Heb je gebruik gemaakt van een ND filter?
      Jochenvde Photography
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Eb of was het nu vloed

        Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht

        Heb je gebruik gemaakt van een ND filter?
        yep
        t'is ook een quasi nachtopname
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

        IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

        Comment


        • #5
          Re: Eb of was het nu vloed

          Voor mij, erg geslaagd
          nikon D200 AF-S NIKKOR 18-200mm macro 105 mm 1:2.8

          Comment


          • #6
            Re: Eb of was het nu vloed

            Weinig doortekening in de zwarte rotsen links en rechts vh beeld. Het geheel lijkt ook erg soft te zijn. Ik durf wedden dat er hier veel meer uit te halen is Kan haast niet wachten op een update
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #7
              Re: Eb of was het nu vloed

              prachtige lucht, en die beweging van het water....
              groetjes
              hilde
              groetjes
              hilde

              Comment


              • #8
                Re: Eb of was het nu vloed

                Knappe plaat met veel beweging en energie
                Maar voor mij mag ie een stukje opgelicht worden in de middentonen en de donkere partijen...
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                Comment


                • #9
                  Re: Eb of was het nu vloed

                  zou het donkere zo houden hoor.
                  geslaagde opname.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eb of was het nu vloed

                    Prachtig hoe je met dat tegemoet stromende water, die fantastische lucht er achter ontdekt.
                    Echt een mooie sfeer. Laat me er dus maar even bij wegdromen. Voor mij hoeft er niets
                    opgelicht te worden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eb of was het nu vloed

                      David ik vind dat het beeld een verwrongen indruk geeft...Omhoog lopend naar rechts.
                      Das mijn gevoel hoor .Ik ben hier aan het kijken op een slecht scherm wat al redelijk aan de donkere kant is dus ik kan me ergens wel vinden in reactie van Peter.
                      Zou je eens kunnen proberen die wat te vervormen zodat de lijnen wat meer naar beneden gaan?
                      Tis maar een gedacht hé?
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eb of was het nu vloed

                        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                        David ik vind dat het beeld een verwrongen indruk geeft...Omhoog lopend naar rechts.
                        Das mijn gevoel hoor .Ik ben hier aan het kijken op een slecht scherm wat al redelijk aan de donkere kant is dus ik kan me ergens wel vinden in reactie van Peter.
                        Zou je eens kunnen proberen die wat te vervormen zodat de lijnen wat meer naar beneden gaan?
                        Tis maar een gedacht hé?
                        snap niet echt wat je bedoelt met een verwrongen rechtsoplopende indruk. Er zijn enkel door de lange sluiter wolken die rechts opschuiven en golven die naar linksboven en/of rechtsonder lopen

                        qua licht: Het is een en blijft een quasi nacht opname en daarmee was mijn doel ook zoals bouk stelt een donkere opname te krijgen met de nadruk op de beweging van het water.
                        Om de donkerste delen te gaan oplichten moet je weeral in de HDR trukkendoos kruipen en die wordt al IMHO te veel gebruikt. Een nacht/avondopname moet IMHO ook donkere delen hebben. dus vandaar dat het eindresultaat een bewuste keuze is.
                        Ik wel er gerust eens een HDR van maken maar dit mag geen standaard worden bij landschaps en lange sluitertijd foto's. dus eerstdaags eens een update ....
                        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                        IMac/IPad/Mac Air 
                        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eb of was het nu vloed

                          Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                          snap niet echt wat je bedoelt met een verwrongen rechtsoplopende indruk. Er zijn enkel door de lange sluiter wolken die rechts opschuiven en golven die naar linksboven en/of rechtsonder lopen
                          Aah - maar ik begrijp het wel.
                          De foto helt ogenschijnlijk naar links over. Dat komt door de vervorming van het gebruikt objectief en de stromingsrichting van het water. Dit is gezichtsbedrog, dat weet ik heel goed, maar het oogt wat "verwrongen".
                          Dit is niet te corrigeren, behalve door ongewenste ingrijpende digitale bewerkingen. Niet doen dus. Ik denk wel dat in het veld - uh, op het strand, een positie meer naar rechts dit effect meer voorkomen had kunnen worden.

                          Nietemin is het een gave foto. Dat zeker. En ja, nacht is nacht of avond is avond. Toch denk ik dat een kleine correctie iets meer licht in het water had kunnen brengen zonder het effect van avond teniet te doen. Er is nog genoeg licht in de hemel, iets wat niet helemaal strookt met de donkerte van de opame...

                          Anyway - zo wil ik ze ook wel maken hoor...
                          meer over mijn fotografie is te vinden op
                          http://www.nandoonline.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eb of was het nu vloed

                            Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                            snap niet echt wat je bedoelt met een verwrongen rechtsoplopende indruk. Er zijn enkel door de lange sluiter wolken die rechts opschuiven en golven die naar linksboven en/of rechtsonder lopen

                            qua licht: Het is een en blijft een quasi nacht opname en daarmee was mijn doel ook zoals bouk stelt een donkere opname te krijgen met de nadruk op de beweging van het water.
                            Om de donkerste delen te gaan oplichten moet je weeral in de HDR trukkendoos kruipen en die wordt al IMHO te veel gebruikt. Een nacht/avondopname moet IMHO ook donkere delen hebben. dus vandaar dat het eindresultaat een bewuste keuze is.
                            Ik wel er gerust eens een HDR van maken maar dit mag geen standaard worden bij landschaps en lange sluitertijd foto's. dus eerstdaags eens een update ....

                            Devid,

                            ik wil geen afbreuk doen aan deze prachtige (niet HDR)opname hoor.Begrijp me niet verkeerd.Het is zoals je al aangeeft niet de bedoeling steeds de lange sluitertijden theorie de enige oplossing is want het is inderdaad bij 1 opname dat je ook prachtige resultaten kan krijgen en een kunst. Maar mijn voorganger heeft het eigenlijk verwoord wat ik wou zeggen dus..Hiermee heb je een antwoord.
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eb of was het nu vloed

                              Wel nu breekt mijn klomp.
                              Ik bekijk thuis mijn orginele foto in CS3 en denk tchien zo donker is die hier niet .
                              Ik herbekijk de foto op bd alsook in picassa stel terug de meer donkere tinten vast.
                              Wat blijkt nu : beide foto's zijn identiek hetzelfde ( dus geen aparte bewerking) maar :
                              - op mijn pc staat die in CS3 in het profiel colormatch RGB
                              - wil ik hem uploaden via tinypic en op bd plaatsen staan die in abode RGB en veel donkerder.

                              De update is identiek dezelfde foto maar via "convert to profile" van colormatch RGB naar adobe RGD en ik stel nu de gelijke kleur en lichtcontrasten vast op mijn scherm in cs3 en op BD .

                              Ook de saturatie is minder sterk

                              is dit een herkenbaar fenomeen
                              Last edited by devid; 25 februari 2010, 18:14.
                              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                              IMac/IPad/Mac Air 
                              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                              Comment

                              Working...
                              X