Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Walimex Flash Device Bracket

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Walimex Flash Device Bracket

    Iemand ervaring met deze?

    Doel is om bv een BD + grid op een hotshoe flash te monteren.
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

  • #2
    Re: Walimex Flash Device Bracket

    Heb ik een tijdje terug ook ontdekt : Flash device bracket

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Walimex Flash Device Bracket

      misschien is dit nog beter... en goedkoper...

      maar persoonlijk zou ik het niet doen, net als softboxen zijn beautydishes die voor studio strobes gemaakt zijn niet erg geschikt voor rapportage flashes...

      studio strobes flitsen immers rondom rond en een raportage flits recht door... dus daar moet echt wel iets zitten om dat rechtdoorgaand licht terug te kaatsen...

      ikzelf heb er ééntje gebouwd en heb daar een concave spiegel voor gebruikt...
      en... heb er ééntje gekocht

      beiden zijn gemaakt voor rapportage flitsers en werken vrij goed.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Walimex Flash Device Bracket

        Ben niet zo'n zelfbouwer (weinig tijd), ik zal eens over de Lumodi denken...
        I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

        Comment


        • #5
          Re: Walimex Flash Device Bracket

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          misschien is dit nog beter... en goedkoper
          Akkoord, de Walimex 41cm Beauty kit for compact flash komt op 100 Euro, maar die is dan wel nog eens 10cm groter ... en als je de verzending van die Lumodi erbij telt komt ie op een kleine 70 Euro ... tel daar negen kansen op tien nog invoerrechten bij (want uit de VS heb ik tegenwoordig altijd prijs ) en ik vrees dat je niet veel goedkoper uit zal zijn.

          Denk er nog altijd aan om dit toch eens te proberen, maar 100 Euro blijft redelijk wat geld hé, vooral als het dan weer in de kast eindigt naast al die andere 'schitterende' ideetjes die ik al had.

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Walimex Flash Device Bracket

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Akkoord, de Walimex 41cm Beauty kit for compact flash komt op 100 Euro, maar die is dan wel nog eens 10cm groter ... en als je de verzending van die Lumodi erbij telt komt ie op een kleine 70 Euro ... tel daar negen kansen op tien nog invoerrechten bij (want uit de VS heb ik tegenwoordig altijd prijs ) en ik vrees dat je niet veel goedkoper uit zal zijn.
            klopt... ik heb 51€ betaald voor de lumodi, dan 10€ verzending (was toen een tijdelijke korting) en inderdaad nog 10€ douane kosten.. da's 71€
            maar 't resultaat is erg behoorlijk... in feite is het een zelfbouw project door één of andere amerikaan... 't is een hele lichte dish... een party bowl denk ik...
            Die wallimex betrouw ik niet helemaal, zou graag voorbeeld foto's zien... puur 't licht op een muur... ze laten ook de voorkant van de dish niet zien... ik vermoed dat het een dish voor studioflashes is, waar ze gewoon een bracket voor rapportage flits aan gehangen hebben en dat zal geen erg goed resultaat geven... je zal veel stops verliezen

            kijk een naar deze vergelijking

            en hier
            Last edited by d_oracle; 24 februari 2010, 14:03.
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Walimex Flash Device Bracket

              Ik heb vorige week de Walimex beauty dish van 41cm thuis gekregen uit Duitsland
              Maar ik moet vermelden dat de aansluiting naar de beauty dish maar met 1 schroef vast hangt, wat ik dan weer te onstabiel vind en altijd bang heb dat de dish er af vliegt.

              Dus ben ik naar de gebuur gestapt om nog 2 shroefjes bij te laten boren met draadje, zodat het toch wat aan elkaar blijft. Voor de rest >> resultaten komen volgende week met dit speeltje
              Het ziet er alvast veelbelovend uit, hihi...
              De testen zullen uitwijzen of deze beter of slechter is dan de Lumodi


              Grtz R.

              Ps: als je je aanmeld bij foto walser, krijg je een code die je 5 euro korting heeft bij je eerste aankoop, heb ik gebruikt.
              Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

              Comment

              Working...
              X