Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar best foto's aankopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar best foto's aankopen?

    Voor de website van mijn bedrijf en voor het publiceren in een bedrijfsbrochure ben ik op zoek naar professionele foto's (300dpi).
    Weet iemand waar die best aangekocht kunnen worden? Istockphoto, Fotalia,...? Heeft iemand hiermee ervaring?
    Men heeft mij verteld dat je bij Istockphoto jaarlijks een bedrag per foto moet betalen (+- 100 euro). Nochtans vind ik daar niets van terug. Volgens mij heb je voldoende met een standaard licentie en ben je geholpen met de éénmalige betaling van ongeveer 15 dollar per foto.
    Alvast bedankt voor de info/ervaringen.

    Kenneth
    Panasonic Lumix DMC FZ50 + Nikon D90 18-200, Nikkor 17-55 f/2

  • #2
    Re: Waar best foto's aankopen?

    Mss beter dat je kan vertellen welke foto's het moeten zijn,meer uitleg dus.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Waar best foto's aankopen?

      Het staat nog niet helemaal vast welke foto's exact. Wij zijn actief in de ICT. We richten ons tot 4 sectoren: retail (installatie onderhoud kassa's), bank-sector, medische sector en autosector.
      In totaal denk ik een 20-tal foto's nodig te hebben. Het moeten daarom niet allemaal foto's van PC's, servers, kassa's zijn.
      Ik dacht o.a. aan het volgende:
      * foto van iemand die afrekent aan de kassa in winkel
      * foto van winkelkarretje
      * foto van creditcard/bankkaart
      * foto van sportwagen (maar kan ook een foto van banden, een versnellingspook,...zijn)
      * foto van een rij pc's die naast elkaar opgesteld staan
      * foto van bekabeling
      * foto verpleegster/dokter
      * foto van bankautomaat / iemand die geld afhaalt
      ...
      Ik denk dat ik hier en daar mijn gading wel kan vinden, maar waar vind ik de beste prijs/kwaliteitverhouding. Ik verkies een éénmalige (beperkte) kost.
      Panasonic Lumix DMC FZ50 + Nikon D90 18-200, Nikkor 17-55 f/2

      Comment


      • #4
        Re: Waar best foto's aankopen?

        Ga maar eens kijken http://www.shutterstock.com/

        Foto's zijn rechtenvrij, dus je betaalt geen rechten om ze te mogen gebruiken.

        Je betaalt niets per foto, maar wél een maandelijks abonnement om te mogen downloaden en dan kan je foto's downloaden zoveel je wenst in hoge resolutie (300 dpi).
        Aantal downloads is afhankelijk van het abonnementstype.En als je het maar "beperkte tijd" nodig hebt, dan neem je maar een abonnement voor één maand...

        Prijsvoorbeeld: standaardlicentie, 199 Euro voor een abonnement van één maand. Je mag dan gedurende één maand PER DAG 25 foto's downloaden in hoge resolutie...
        Last edited by MDF; 24 februari 2010, 11:58.

        Comment

        Working...
        X