Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2007-2009 Hyundai Santa Fe, wie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2007-2009 Hyundai Santa Fe, wie?

    Hallo allen,

    Ik heb van het vorige model de laatste versie Hyundai Santa Fe gekocht.
    Wie rijdt er met die model en wat zijn de ervaringen? en dan mik ik vooral op de koppeling..
    Ze is TRAAG en vrij onregelmatig. Hoort bij de wagen zegt de dealer. Ok, je rijdt met dit soort 'camions' niet zoals met een sportwagen maar 2-3 keer stotteren/hikken alvorens weg te rijden is toch moeilijk normaal te noemen volgens mij.
    Op de 1e generatie was dit een bekend koppeling/vliegwiel probleem maar op deze 2e generatie zegt men geen weet te hebben van dit 'probleem'. Zou ook vreemd zijn dat de koppeling (2massa-vliegwiel) nu reeds eraan zijn.
    Herkent iemand dit ongemakje? of moet ik terug leren autorijden?

    btw, dit is niet mijn 1e voiture

  • #2
    Re: 2007-2009 Hyundai Santa Fe, wie?

    was dit ook al tijdens de proefrit?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: 2007-2009 Hyundai Santa Fe, wie?

      Ga eens naar een andere garage, en vraag een proefrit in hetzelfde model. Dan weet je of het aan het model ligt of aan jouw wagen.

      Comment


      • #4
        Re: 2007-2009 Hyundai Santa Fe, wie?

        Ik heb van het vorige model de laatste versie Hyundai Santa Fe gekocht
        denk niet dat je die nog gaat vinden voor 'n proefrit, tenzij 2de hands imo...
        als ik me niet vergis is dat nog eentje met 'n lucht inlaat op de motorkap...

        Comment


        • #5
          Re: 2007-2009 Hyundai Santa Fe, wie?

          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          denk niet dat je die nog gaat vinden voor 'n proefrit, tenzij 2de hands imo...
          tweede hands of niet, je maakt toch eerst een proefrit voor je de aankoop doet.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: 2007-2009 Hyundai Santa Fe, wie?

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            tweede hands of niet, je maakt toch eerst een proefrit voor je de aankoop doet.
            grt,bouk.
            dat klopt bouk, maar mijn reactie was dan ook voor perelaar bedoeld.

            Comment


            • #7
              Re: 2007-2009 Hyundai Santa Fe, wie?

              Ze is TRAAG en vrij onregelmatig. Hoort bij de wagen zegt de dealer. Ok, je rijdt met dit soort 'camions' niet zoals met een sportwagen maar 2-3 keer stotteren/hikken alvorens weg te rijden is toch moeilijk normaal te noemen volgens mij.
              Kan je niet dadelijk helpen, want rij met automaat. Anderzijds heb ik nu met twee modellen Santa Fe een 250000km afgelegd (eerste modellen) zonder ook maar een probleem (behalve vorige week in Zwitserland bevroren diezelpomp...). Ik noem de Santa Fe absoluut geen "camion" maar een vlotte SUV, die misschien geen X3 bijhoudt maar wel vlot optrekt en ongelooflijk soepel loopt.

              Waarom geen onafhankelijk nazicht laten uitvoeren bij VAB? Met hun rapport kan je misschien nog iets ondernemen bij je dealer, want de situatie die je vermeldt is absoluut abnormaal en kan niet zomaar weggepraat worden.

              Comment


              • #8
                Re: 2007-2009 Hyundai Santa Fe, wie?

                Eerst even meedelen dat het om een Nieuwe wagen gaat, waar je dus geen proefrit mee kan doen op voorhand. Het betreft het vorige model Santa Fe, de 2e generatie en dus niet de 1e generatie met de luchthapper op de motorkap. Ze zijn nl. nu net weer gefacelift naar de 3e generatie.
                Mijn testrit had ik gemaakt met de toen beschikbare 2.2 diesel, helaas was dat toen het juiste model en de juiste uitvoering maar met automaat.
                Mijn broer rijdt met een manuele Tucson en die schakelde zoals elke andere auto en nam ik de 'vertraging' niet waar.
                Maar ook voor die Tucson zijn een koppeling/vliegwiel problemen gemeld en gaat men na klachten terug naar een conventioneel, enkelvoudig' vliegwiel.
                Dus, kan een nieuwe wagen vrijwel direkt na het buitenrijden uit de garage dit soort redelijk zware mankement vertonen? Mijn stevige rijstijl van mijn jonge jaren is volledig gepasseerd en ik behandel mijn gerief nu als een goede huisvader.

                Ik ga binnenkort zeker eens mijn licht opsteken bij een andere dealer maar ik wil eerst wat info proberen in te winnen.

                greetz!

                Comment


                • #9
                  Re: 2007-2009 Hyundai Santa Fe, wie?

                  Ik rijd ook met een Santa Fe, jaargang 2007, dus de 2de generatie, helaas voor jou met een automaat/tiptronic. Vergelijken kan ik dus niet maar deze Santa Fe rijdt echt wel supersoepel, met de tiptronic is sportiever rijden geen probleem, maar dan moet je het meerverbruik er wel bijnemen.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2007-2009 Hyundai Santa Fe, wie?

                    Ja, dat meerverbruik werd me duidelijk bij de testrit. De automaat is trouwens ook redelijk traag maar wel comfortabel.
                    Ik zit nu aan 9,1l gemiddeld en heb nog net geen 5000km op de teller.

                    Zeuren over verbruik met een 4WD SUV zou ook niet geheel gepast zijn natuurlijk en als ik rond de 9l blij is het prima. Al zijn de opgegeven verbruikcijfers wel lachwekkend,zeker als je na enig speurwerk weet hoe ze gemeten worden. Zowel Hyundai als Kia geven rollenbankcijfers op met minimum luchtweerstand.

                    Maaaaar, nog steeds uitermate tevreden met de aankoop op dit ene dingetje na dat binnenkort wel opgelost raakt op de een of andere manier.

                    google maar eens op koppeling/vliegwiel en/of schudden bij wegrijden.... leesmateriaal genoeg om nooit meer een auto te kopen.

                    Greetz!

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2007-2009 Hyundai Santa Fe, wie?

                      Bart, ik heb wel de twee-wiel aangedreven versie aangezien ik nooit off-road moet rijden, ik doe ong 35.000 km per jaar waarvan 80% autosnelweg. Mijn verbruik is volgens de boordcomputer 8.2 l/100km, ik heb nu de laatste 6 maanden zelf het verbruik gecontroleerd ( telkens volgetankt tot ik de diesel in de vulopening zag staan ) en mijn reëel verbruik varieert van 8,3 tot 9.7 l/100 km. Met een handgeschakelde bak moet een litertje minder mogelijk zijn. Ik merk trouwens op dat wanneer ik tiptronic rijd, mijn verbruik iets minder is dan bij automatisch rijden. Ondertussen staan er bijna 80.000 km op de teller.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment

                      Working...
                      X