Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

complete coolpix5000 failure

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • complete coolpix5000 failure

    Hallo mensen,

    ik heb hier een probleem! mijn Nikon coolpix 5000 heeft tijdens een project in Italie de geest gegeven. de symptomen: het lcd scherm geeft een zwart beeld, maar alle feedback werkt nog: alsof ik een zwart blad voor de lens zou houden. in eerste instantie heb ik het diafragma gechecked: werkt perfect. het toestel is steeds prefect onderhouden, direct in een tasje gestopt, geen stof geen water en ook nooit gevallen. dus alles is technisch perfect in orde, lens en kaartlezer.
    de foto die ik trek is perfect zwart, zelfs die ene pixel die sinds 1 maand na aankoop compleet groen gesatureerd is.




    dan merk ik dat als ik het klepje van de compactflash kaart open, het schermpje oplicht en het weer perfect doet.
    de eerste foto die ik trek ziet er als volgt uit:

    Een fullsize beeld staat hier: http://zgleib.patpitiee.be/album04/DSCN8881?full=1

    sindsdien kan ik door de compactflash kaart aan te raken, volgens mij dan, de CCD terug activeren en voor steeds kortere duur fotos trekken.
    voordat het LCD scherm signaal geeft, staat het soms compleet wit, half wit half zwart, geeft het sneew weer met strepen horizontaal soms zwartwit dan weer met kleur.
    vandaag valt het systeem niet meer echt te activeren.

    het toestel is in Italie aangekocht op 30/01/2002 met natuurlijk de standaard Europese garantie, waarop ik lees dat die één vol jaar bedraagt.

    Maar ik lees nu op jullie forum: ik citeer van j@n op 12 oktober: "Als het toestel ouder is dan 1 jaar, moet je naar Duitsland want daar heb je 2 jaar garantie."

    Ik hoor ook het gerucht dat er een Europese regel zou bestaan dat het verplicht is op electronische apparaten een garantie te geven van 3 jaar.

    Mijn vraag is nu: geeft Italie toevallig ook 2 jaar garantie? of kan ik misschien beroep doen op een eventuele Europese wetgeving omtrent garantie? kan iemand mij anders vertellen hoe prijzig deze grap mogelijks wordt?

    duizendmaal dank!

    Bas


  • #2
    Maar ik lees nu op jullie forum: ik citeer van j@n op 12 oktober: "Als het toestel ouder is dan 1 jaar, moet je naar Duitsland want daar heb je 2 jaar garantie."

    Ik hoor ook het gerucht dat er een Europese regel zou bestaan dat het verplicht is op electronische apparaten een garantie te geven van 3 jaar.

    Mijn vraag is nu: geeft Italie toevallig ook 2 jaar garantie? of kan ik misschien beroep doen op een eventuele Europese wetgeving omtrent garantie? kan iemand mij anders vertellen hoe prijzig deze grap mogelijks wordt?
    Hallo Bas, Die 2 jaar garantie geldt alleen als het toestel ook in Duidsland is gekocht. Canon en Nikon geven Europese garantie, hetgeen wil zeggen dat een toestel in Europa gekocht in elk europees land, indien het nog onder de garantie valt, gratis gerepareerd wordt. Echter als garantietermijn wordt de termijn aangehouden die in het land van aankoop geldt.
    Wat de reparatie van jouw toestel kost weet ik niet.

    Comment

    Working...
    X