Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vliegtuig boekingklasse

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vliegtuig boekingklasse

    Is hier iemand die zijn weg weet in het labyrint van vliegtuigtickets.
    Heb bij brussels airlines een gratis ticket naar een Europese bestemming gewonnen met als definitie:
    b.flex N klasse.

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

  • #2
    Re: vliegtuig boekingklasse

    Ge kunt BA eens bellen. 100% zeker date ze het weten.
    Ik vermoed VIP eerste klasse, platinum seat
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: vliegtuig boekingklasse

      heb je hier wat aan:



      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: vliegtuig boekingklasse

        Bedankt Bouk.
        Ik ben hiermee vertrouwd maar de N-klasse wordt op hun officiële reserveringstabellen nergens vernoemd. Zijzelf passen het wel toe als een stok achter de deur om iedere aanvraag te kunnen fnuiken. Ik spreek van ondervinding.
        Had ticket aangevraagd met bestemming Rome voor volgende vluchten:
        heen: 12/05/10 vlucht SN 3187 20.45 - 22.50
        retour: 16/05/2010 vlucht SN 3184 20.55 - 23.10
        Schriftelijke aanvraag ingediend op 10/02/10 en
        vandaag (22/02/10) telefonisch antwoord dat reservatie niet kan omwille van klasse N.
        Bij controle ophun website zijn vluchten in de b.flex sectie nu nog altijd beschikbaar.

        Begrijpe wie kan maar voor mij hoeft brussels airlines niet meer.

        klantmisleiding?

        Henri
        lidnummer: BD0435BE

        Comment


        • #5
          Re: vliegtuig boekingklasse

          Er is naar mijn mening geen klantenmisleiding.
          Je hebt de B-flex en de b-light met de echte business er nog eens bij sinds enkele maanden.
          Elke klasse heeft nog eens een onderverdeling in sub-klasses. Alle personen geboekt in b)flex zullen dezelfde service krijgen maar de persoon links of rechts van jou kan duurder of goedkoper vliegen.
          De N-klasse zijn de goedkoopste stoelen waar er slechs enkele van beschikbaar reeds vastelegd door reisbureau's of vroege boekers.
          Dan zijn er de duurdere stoelen in duurdere subklasses. Niks speciaals aan, niks bedrog.
          De stoelen voor de N-klasse waren in jou geval reeds besproken en kom je daarom in een duurdere stoel terecht.

          Denk even aan Ryanair etc waar er vluchten staan vanaf €1. Hoe vroeger je boekt hoe meer kans je hebt die €1 stoel te hebben.
          Ik zou toch SN niet direct opgeven.

          Comment


          • #6
            Re: vliegtuig boekingklasse

            Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
            Er is naar mijn mening geen klantenmisleiding.
            Je hebt de B-flex en de b-light met de echte business er nog eens bij sinds enkele maanden.
            Elke klasse heeft nog eens een onderverdeling in sub-klasses. Alle personen geboekt in b)flex zullen dezelfde service krijgen maar de persoon links of rechts van jou kan duurder of goedkoper vliegen.
            De N-klasse zijn de goedkoopste stoelen waar er slechs enkele van beschikbaar reeds vastelegd door reisbureau's of vroege boekers.
            Dan zijn er de duurdere stoelen in duurdere subklasses. Niks speciaals aan, niks bedrog.
            De stoelen voor de N-klasse waren in jou geval reeds besproken en kom je daarom in een duurdere stoel terecht.

            Denk even aan Ryanair etc waar er vluchten staan vanaf €1. Hoe vroeger je boekt hoe meer kans je hebt die €1 stoel te hebben.
            Ik zou toch SN niet direct opgeven.
            Wil je tot zeker hoogte volgen maar waarom wordt die N-klasse dan niet vernoemd op de website waar je kan reserveren? En waar is het volledig uitgeschreven reglement, met definitie van klasse-N en anderen te vinden. Enkel beschikbaar voor organisator en bestemd om klant mee om de oren te slaan? En dat noem je dan ook Service mss. Zelf twijfel ik aan de wettelijkheid van dergelijk optreden en vind het dus een vorm van klantmisleiding.

            Henri
            lidnummer: BD0435BE

            Comment


            • #7
              Re: vliegtuig boekingklasse

              Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
              Wil je tot zeker hoogte volgen maar waarom wordt die N-klasse dan niet vernoemd op de website waar je kan reserveren? En waar is het volledig uitgeschreven reglement, met definitie van klasse-N en anderen te vinden. Enkel beschikbaar voor organisator en bestemd om klant mee om de oren te slaan? En dat noem je dan ook Service mss. Zelf twijfel ik aan de wettelijkheid van dergelijk optreden en vind het dus een vorm van klantmisleiding.

              Henri
              Als consument zal je nooit (dacht ik toch) zien in welke klasse je precies valt als je eenmaal gekozen hebt voor business of ecomony of zoals bij SN voor B-flex en B-Light.
              Ik vermoed dat de beste manier om je ticket te verzilveren een telefoontje zal zijn naar de reservatiedienst van SN en je N-klasse ticket voor B-flex te laten verzilveren.
              Reken er niet op dat je een ticket kan boeken om volgende maand reeds te kunnen gebruiken want de meeste N-klasses zijn heel snel besproken door reisbureau's etc die via auto mailing de tickets reeds reserveren (first in, first served). Wettelijk is het allemaal hoor maar klantvriendelijk ...
              Zo heb ik een 140.000 opgespaarde miles bij KLM. Die vallen dus niet om te ruilen in een gratis ticket wegens nooit geen plaats, tot zelfs 6 maanden vooruit geprobeerd. Dat is pas bedrog maar ja, KLM staat op mijn lijst van de vermijden luchtvaartmaatschappijen.

              Op de site van SN kan je tickets boeken en je kan ook een promo code ingeven. Toevallig geen promo code van SN gekregen? Je weet maar nooit waar die vermeld staat.

              Comment


              • #8
                Re: vliegtuig boekingklasse

                Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                Ik vermoed VIP eerste klasse, platinum seat
                da's hard, best een kussentje meenemen dan
                Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                - Isaac Asimov-

                Comment


                • #9
                  Re: vliegtuig boekingklasse

                  Ik heb ook even mijn reisbureau (Apollo Travel als ik even reclame mag maken voor een top reisbureau) geraadpleegd.
                  Hij vindt het bizar dat er een N-klasse is op de B.flex daar deze N-klasse enkel kan geboekt worden in de B.Light op zijn systeem.
                  De flex heeft boekingsklasse K-H-M-B-... waarbij N bij de B.Light staat.
                  Misschien, heel misschien, gelden er andere regels voor gratis tickets.

                  Comment


                  • #10
                    Re: vliegtuig boekingklasse

                    Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                    Ik heb ook even mijn reisbureau (Apollo Travel als ik even reclame mag maken voor een top reisbureau) geraadpleegd.
                    Hij vindt het bizar dat er een N-klasse is op de B.flex daar deze N-klasse enkel kan geboekt worden in de B.Light op zijn systeem.
                    De flex heeft boekingsklasse K-H-M-B-... waarbij N bij de B.Light staat.
                    Misschien, heel misschien, gelden er andere regels voor gratis tickets.
                    Dank voor deze info.
                    Volgens de heer J.V.d.V. van brussels airlines zijn er andere interpretaties.
                    De man is zeer uitvoerig in zijn uitleg maar die lijkt totaal ongerijmd.
                    Het laatste woord is nog niet gezegd.
                    Vervolg later.

                    Henri
                    lidnummer: BD0435BE

                    Comment

                    Working...
                    X