Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is dat toch in Belgie !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is dat toch in Belgie !!!

    De vorst zat in de grond,de winter geeft er de brui aan ....joepie,we verwachten de lente.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

  • #2
    Re: Wat is dat toch in Belgie !!!

    Misschien was omgekeerd beter wie er de brui aan gaf.
    Last edited by vinstermik; 22 februari 2010, 21:42.

    Comment


    • #3
      Re: Wat is dat toch in Belgie !!!

      Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
      de lente.
      Waaien en regenen is nu niet echt wat ik 'lente' noem
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Wat is dat toch in Belgie !!!

        Degene die dit lente noemen wil ik gerust eens een weekje meenemen om buiten mee te werken.
        Geef me dan liever wat lichte vorst en droog. Daar kan nen mens zich nog naar kleden maar een ganse dag regen is alles behalve lente.

        Ik werk al 18 jaar in de tuinaanleg. Deze winter is echt toch wel eentje waarin ik liever een winterslaap hou hoewel te lang thuiszitten terwijl je toch een buitenmens bent is ook niet echt mijn ding is.

        Van zodra de lente er echt is maakt het wel veel goed en vergeet je snel die slechte dagen.
        https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

        Comment


        • #5
          Re: Wat is dat toch in Belgie !!!

          Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
          Waaien en regenen is nu niet echt wat ik 'lente' noem
          Maartse buien he Lena... toch heel normaal
          En dan komen de aprilse grillen....

          Tot nu toe, dit jaar 2010, klopt het met de seizoenen vind ik.
          Andere jaren hadden we de herfst onmiddellijk gevolgd door de... lente.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Wat is dat toch in Belgie !!!

            Waar blijft die opwarming van de aarde ?
            Ik hoor zo over de weerstoestanden in Spanje, Madeira en de Canarische Eilanden : niet veel soeps ! Volgens mij kennen we meer een afkoeling van de aarde momenteel.

            Comment


            • #7
              Re: Wat is dat toch in Belgie !!!

              ik heb vandaag + 4kg kastanjes in 'n stuk bos bijeen geraapt.
              'kwas daar brandhout aan 't zagen....
              met opruimen zag ik +100 kastanjes liggen onder de blaren...
              allemaal wormvrij en sommige waren al serieus aan 't kiemen...(had ik nog nooit gezien)
              dat is dus te danken aan de koude golf (golven), want voor kastanjes te kweken die hebben maanden frigo temp nodig, vooraleer je 'n boom kan kweken.
              als er iemand echt heerlijke zoete of tamme kastanjes in z'n tuin wilt...laat maar weten, ik stuur ze op...er liggen er nog ++++, met kiem

              maw pwarming aarde... aan mijn mazoutrekening en aan de kastanjes merk ik niet veel van de opwarming van de aarde...

              Comment


              • #8
                Re: Wat is dat toch in Belgie !!!

                Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                Waar blijft die opwarming van de aarde ?
                Ik hoor zo over de weerstoestanden in Spanje, Madeira en de Canarische Eilanden : niet veel soeps ! Volgens mij kennen we meer een afkoeling van de aarde momenteel.
                Sinds 1988 kom ik af en toe op de Canarische eilanden en heb deze toestand nog
                nooit meegemaakt.
                Wel een soortgelijke overstroming in Santa Cruz (hoofdstad Tenerife).
                Een belangrijke factor die vergeten wordt is het verdwijnen van bossen...
                Regen is er zelden of nooit geweest Willy.
                Wel een heel fijne zachte motregen en die duurde ook maar even.

                Het is ook zoals Gil Peeters zei (weervrouw VTM) dat "de mensen" een verkeerd beeld
                hebben van die opwarming omdat die juist globaal gebeurt.

                En nu de winter zou voorbij zijn waarschuw ik nu al voor komende hoog-water-toestanden. (hier he).
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Wat is dat toch in Belgie !!!

                  Zoals ik vorig jaar tegen een vried zei:
                  Koop nu een chalet in Zwitserland als investering voor de toekomst.
                  Binnen enkele decennia heb je een strandchalet

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat is dat toch in Belgie !!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                    Waar blijft die opwarming van de aarde ?
                    Ik hoor zo over de weerstoestanden in Spanje, Madeira en de Canarische Eilanden : niet veel soeps ! Volgens mij kennen we meer een afkoeling van de aarde momenteel.
                    En in Vancouver moeten ze sneeuw aanvoeren omdat het er veel warmer dan normaal.
                    Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat is dat toch in Belgie !!!

                      Waar blijft die opwarming van de aarde ?
                      Ik hoor zo over de weerstoestanden in Spanje, Madeira en de Canarische Eilanden : niet veel soeps ! Volgens mij kennen we meer een afkoeling van de aarde momenteel.
                      De opwarming van de aarde heeft niet noodzakelijk tot gevolg dat het hier in Europa in de winter warmer wordt. Net doordat de aarde opwart wordt er meer water "verdampt" dan normaal, gevolg meer regen.
                      Eén van de mogelijke pistes van de opwarming is ook dat de warme golfstroom, die ervoor zorgt dat onze winters in principe vrij zacht zijn, zich zal verplaatsen. Daardoor worden onze winters veel kouder. België ligt bvb. op ongeveer dezelfde breedtegraad als New York, maar in New York zijn de winters veel kouder net omdat ze daar de invloed van die warme golfstroom niet hebben.

                      Al die overstromingen van de laatste jaren zijn een mooi voorbeeld van de opwarming van de aarde...
                      Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat is dat toch in Belgie !!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Saihtam Bekijk bericht
                        En in Vancouver moeten ze sneeuw aanvoeren omdat het er veel warmer dan normaal.
                        Klopt. Gisteren hoorde ik iets van 15°C.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat is dat toch in Belgie !!!

                          noemen ze dat winterspelen?
                          hoe meer f**k hoe meer vreugd

                          **=ol

                          Comment

                          Working...
                          X