Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

raarrrrrrrrrrr !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • raarrrrrrrrrrr !!

    Ik bood hier een tijd geleden een G10 aan van drie maanden oud en kreeg biedingen tot max. 60 % van de nieuwwaarde. Dus 40 % minderwaarde op drie maanden tijd. Als ik dit doe voor een DSLR wordt ik zo ongeveer beschouwd als een uitperser !
    DSLRs worden hier en elders in 2de hands verkocht tot 95 % van de nieuwwaarde !!!!!!
    (wie is zo gek, dan koop je toch beter een nieuwe ?????)
    Wie hiervoor een DEFTIGE uitleg heeft is een genie ... of is één van die ......
    Groetjes
    Eric

  • #2
    Re: raarrrrrrrrrrr !!

    Ben je wel zeker dat die DSLR's hier echt verkocht worden aan 95% van de nieuwprijs ?

    Jaren geleden zette ik hier een Nikon D70, welgeteld 4 maanden na het verschijnen op de Belgische markt en met 1000 clicks, te koop. De nieuwprijs was 1499€ en het hoogste bod dat ik hier had na 2 weken was 500€. Heb de body dan meegenomen naar een tweedehands fotobeurs. Een opkoper gaf me onmiddellijk 875€ en zette de body dan te koop voor 1250€. Na 5 minuten was de body verkocht aan 1250€.

    Heb hierooit eens een 85mm/1.4 te koop gezet. Na 2 weken hoogste bod van 200€ gekregen. Dan op www.2dehands.be geplaatst en kreeg binnen het uur al een eerste bod van 400€ (ook van een opkoper).

    Voor een KM7D die toen in de winkel nog 900€ kostte bood men hier maximum 250€.
    Heb de body 6 maand later verkocht in Spanje voor 450€.

    Er zijn zelfs BD leden die de helft van de vraagprijs bieden en dan nog willen dat je het materiaal 120km verder persoonlijk komt afleveren.

    Ik had hier een volledige kleurendoka met professionele vergroter, kleurenontwikkelmachine, professionele belichtingsmeter, een koelkast erbij vol kleurpapier enz. Ben er niet meer willen aan beginnen om het tweedehands te verkopen. Op een fotoshoot kwam ik een student fotografie tegen en hij heeft alles mogen ophalen voor 100€

    Gezien deze ervaringen kan ik niet geloven dat men hier op BD de gevraagde 95% krijgt.

    Comment


    • #3
      Re: raarrrrrrrrrrr !!

      Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
      DSLRs worden hier en elders in 2de hands verkocht tot 95 % van de nieuwwaarde !!!!!!
      (wie is zo gek, dan koop je toch beter een nieuwe ?????)
      Dat verbaast me toch enigzins. Mijn ervaringen is dat je op toestellen vrij veel verliest, bij lenzen valt dit doorgaans wel mee.
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: raarrrrrrrrrrr !!

        95% van de nieuwprijs...bij de fotograaf om de hoek mss.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #5
          Re: raarrrrrrrrrrr !!

          Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
          Wie hiervoor een DEFTIGE uitleg heeft is een genie ... of is één van die ......
          Groetjes
          Eric
          Ik ben een genie ! ik ben een genie !

          Hier is de uitleg:

          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: raarrrrrrrrrrr !!

            Wel probeer maar eens een 50d te vinden voor nieuwwaarde X 60 % of
            60 % van 750 euro = 450 euro
            Ze lachen je vierkant uit bij biedingen van 450 euro.
            Ze verkopen allemaal tegen 600 à 650 euro (dat beweren ze toch)

            Comment


            • #7
              Re: raarrrrrrrrrrr !!

              Goedkoopste 50D vind je voor 779 euro. Spreken hier over een complete he met lader. Niet de body only zonder batterij ;lader ;snoeren ;cd's... voor 749 euro.

              Ik heb mijn 50D body voor 23% goedkoper dan de huidige nieuwprijs verkocht. Toestel was 9 maand oud en misschien 1000 foto's mee genomen. Dus voor 600 euro . Daarnaast heb ik ook een 2e splinternieuwe originele batterij voor 50 euro verkocht.
              De persoon ik kwestie was een student die hard moet sparen voor deze zaken te kunnen aanschaffen. Zij vond die 23% dus zeker de moeite om 2e hands (met nog meer dan 1 jaar waarborg) te kopen.

              Blijven zoeken, en wie weet vind je vroeg of laat wel eentje Al dan niet gestolen (grapje)
              Alles hangt er toch vanaf hoeveel of hoe weinig een zot er wil aan geven
              Ook moet je een portie geluk hebben dat er net iemand naar je toestel op zoek is en er die prijs wil voor geven. Ik heb hier maanden een 100-300 f4 van sigma te koop gezet. Uiteindelijk toch verkocht op 2dehands.be

              Good luck

              Mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: raarrrrrrrrrrr !!

                Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
                Ze lachen je vierkant uit bij biedingen van 450 euro.
                Ze verkopen allemaal tegen 600 à 650 euro (dat beweren ze toch)
                behalve als het een gestolen exemplaar is
                Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                - Isaac Asimov-

                Comment


                • #9
                  Re: raarrrrrrrrrrr !!

                  Een exemplaar waarvan ik ZEKER weet dat het gestolen is zou ik NOOIT OFTE NIMMER kopen.
                  Enne voor wat betreft mijn tweede 50d + 17-55 2.8 ga ik beide spiksplinternieuw kopen voor 1.600 euro, nè !!!
                  De 2de hands 50d die ik een tijdje geleden kocht schenk ik aan mijn zoon, nè !!
                  Eerst overmorgen voor 2 weken naar de zon, en dan naar de winkel, nè !!
                  En nu terug aan jullie

                  Comment


                  • #10
                    Re: raarrrrrrrrrrr !!

                    Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
                    Eerst overmorgen voor 2 weken naar de zon, en dan naar de winkel, nè !!
                    Ik zou zeggen ... eerst naar de winkel, dan naar de zon en dan tonen wat je ervan gemaakt hebt.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: raarrrrrrrrrrr !!

                      Of .......

                      eerst naar de zon
                      dan naar de winkel
                      en dan nog eens naar de zon om te testen en te tonen .....

                      Comment


                      • #12
                        Re: raarrrrrrrrrrr !!

                        Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
                        Of .......
                        eerst naar de zon
                        dan naar de winkel
                        en dan nog eens naar de zon om te testen en te tonen .....
                        Dan nog beter ...
                        Eerst naar de winkel, dan naar de zon fotokes maken en dan terug naar de zon om de mislukte fotokes nog eens te maken.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: raarrrrrrrrrrr !!

                          Inderdaad nog beter, had nog niet zo ver gedacht en ik ben er van overtuigd dat ik veel slechte zal hebben in het begin
                          Eric

                          Comment


                          • #14
                            Re: raarrrrrrrrrrr !!

                            Ik heb ook pas een reeks spullen verkocht met als volgend resultaat:
                            - Nikon D70: 180€
                            - Nikon 18-200VR: 410€
                            - Nikkor 50 f1.8: 70€
                            - SB-800: 275€

                            Totaal: 935€ Dat lijkt me niet slecht, maar dat heb ik wel allemaal via tweedehands.be en kapaza verkocht (behalve de SB-800). Hier op BD kreeg ik eigenlijk zo goed als geen respons. Op de tweedehandssites heb ik wel vele malen een geïnteresseerde gehad die dan op het laatste moment terug weg was... zééééééééér frustrerend!!!!!

                            Comment

                            Working...
                            X